Volledige versie bekijken : welke kaart voor twee schermen



monne
4 November 2005, 13:08
Ik zou twee monitors op mijn pc willen aansluiten om bv. meerdere excel bladen te openen (weet wel dat dat kan op 1 scherm maar is niet overzichtelijk) om ook bv. verschillende bestanden naast elkaar te openen, diverse sites en om dreamweaver groter te openen door bv. het document los te koppelen van de paletten en zo te beschikken over een groter en overzichtelijkere werkruimte.

Zware spelletjes worden met die computer niet gespeeld, enkel iets in de richting van tetris, mahjong en dat is het.

Ik ben een leek op dat vlak en daarom nu mijn vraag welke kaarten komen in aanmerking (GeForce 4 MX 440 MB is de huidige) en vind ik iets tussen de 100 en 150 euro ?

Bedankt voor repliekjes,
monne

g_man
4 November 2005, 14:00
tss de 100 en 150€ genoeg keuze denk ik. Alleen erop letten dat je 2 uitgangen hebt vanachter (meestal 1 analoog en 1 digitaal). Als je enkel over 2D toepassingen wilt beschikken (dus geen 3D games) zou ik zelfs niet opteren voor duurdere kaarten.

Heezy
4 November 2005, 20:39
Idd. Kdenk dat de NVIDIA 6600 kaart zeker aantrekkelijk zal zijn.

atlantis
8 November 2005, 22:35
moet je effecteif een grafische kaart hebben met twee uitgangen, of kan je ook werken met een soort kabelsplitter waar je de twee schermen op aansluit? kan je dan ook die twee schermen apart gaan gebruiken, of krijg je dan het zelfde op elk scherm?
thanks

Praga Khan
9 November 2005, 09:52