Volledige versie bekijken : W3c validatie



permee
4 November 2005, 20:15
Hi,
net voor de lol en uit nieuwsgierigheid een validatie laten uitvoeren van xhtml code op de telenet homepagina .
Reden:nieuwsgierigheid,de lol van het w3c speeltje en vooral,het onding laadde niet meer in firefox,noch opera,enkel in IE.
Het resultaat overtreft of tart toch wel elke verbeelding als je in acht neemt dat het hier om een internet service provider gaat.
125 fouten alstublieft.
Hier is de url als je zelf eens wil proberen:

http://validator.w3.org/

http://i7.photobucket.com/albums/y268/suleiman/telenetscrsh1.jpg

Mvg ,
permee

Jelle
4 November 2005, 20:47
Vreemd, de Telenet site werkt bij mij perfect in Firefox en in Opera.

Je mag de W3C validator ook niet zien als de maatstaaf voor een perfecte website, je moet uiteraard wel rekening houden met W3C, maar ook met browsercompatibiliteit en die zit wel goed op de Telenet site nochtans.
Ook zijn de errors niet zo erg. De site is gemaakt in XHTML Strict, dan moeten alle tags en attributen in kleine letters zijn en dat zijn vooral de fouten op de Telenet site. Ook omringen ze cijfers vaak niet met dubbele aanhalingstekens, wat ook verplicht is. En ze vergeten ook enkele keren dat een img tag een / moet bevatten op het einde omdat het een zelfsluitende tag is.

Maar al die dingen zijn maar kleinere fouten en de site werkt bij mij perfect in IE, Firefox en Opera ;)

J.W.
5 November 2005, 01:42
Telenet homepage werkt bij mij ook perfect met Opera, Firefox en Avant.

permee
8 November 2005, 23:54
Vreemd, de Telenet site werkt bij mij perfect in Firefox en in Opera.

Je mag de W3C validator ook niet zien als de maatstaaf voor een perfecte website, je moet uiteraard wel rekening houden met W3C, maar ook met browsercompatibiliteit en die zit wel goed op de Telenet site nochtans.
Tja de w3c is in het leven geroepen om een soort standaard te hanteren waar alle browserscoders en web designers zich naar kunnen richten om zo de compabiliteit te garanderen .

Ook zijn de errors niet zo erg. De site is gemaakt in XHTML Strict, dan moeten alle tags en attributen in kleine letters zijn en dat zijn vooral de fouten op de Telenet site. Ook omringen ze cijfers vaak niet met dubbele aanhalingstekens, wat ook verplicht is. En ze vergeten ook enkele keren dat een img tag een / moet bevatten op het einde omdat het een zelfsluitende tag is.

Maar al die dingen zijn maar kleinere fouten en de site werkt bij mij perfect in IE, Firefox en Opera ;)
Als isp mag je toch iets meer professionaliteit aan de dag leggen vind ik.Ten slotte is de homepage toch mee een visitekaartje.
Verklaart natuurlijk nog steeds niet hoe me dit is overkomen.
Mvg,
permee