Volledige versie bekijken : Paintjob Howto



W31RDO
5 November 2005, 01:10
Hoe bv een zijkant van een pc painten:

wat heb je nodig :

Thinner/whitespirit
Grondlaag spuitbus
spuitbus met kleur typisch :p
spuitbus met vernis
veel gedult en tijd

Hoe begin je:
Je neemt de plaat en je ontvet ze dus gewoon proper maken met thinner of whitespirit het best is thinner.

Laat dat even drogen, na dat dit droog is spuit je de grondlaag mag een 2de laag zijn hangt er van af wat je wilt. Een eerste is genoeg zie je nog wat plekjes dat maakt dan niet veel uit. Als hij maar een grondlaag heeft

Als dat goed droog is kan je met de gewenste kleur je pc spuiten, Dit liefst in 2 lagen. Laat dit dan maar een goede 24 uur drogen, dat zal zeker nodig zijn

Na het 24 uur kan je overgaan naar het vernissen, beschermlaag aanbrengen voor diegene die het niet kennen. Dit mag goed dik gespoten worden maar niet in overdrijven probeer druipers te voorkomen. En laat dit een goede 24 à 48 uur drogen dit zal zeker nodig zijn, bent u niet zeker kan u het na lezen op de bus vernis.

compuchrisje
5 November 2005, 02:00
Hihi en als je "ongelukjes" hebt kan je altijd nakijken in mijn vlekken alfabetje om er wat aan te doen.

Smokey
5 November 2005, 02:47
Hihi en als je "ongelukjes" hebt kan je altijd nakijken in mijn vlekken alfabetje om er wat aan te doen.

:D lollol dokterkaat weet altijd raad

Clioke16V
5 November 2005, 03:10
Ik zou het helemaal anders doen om een betere hechtlaag te krijgen > neem de case en een stuk schuurpapier ( korrel 400 ongeveer > is tussenin :D ), en schuur deze nu lichtjes af tot er een doffe schijn op de case komt( niet te hard op drukken want dit maakt krasjes en die ga je wss blijven zien door de lak ). Na het schuren moet je de case afwassen met een product dat snel vervliegt en niet vettig is > white spirit is vettig en vervliegt niet zo snel als pure alcohol bv.( alcohol is beste manier om zo iets te kuisen > vervliegt direct en laat geen vettige strepen achter ). Na het kuisen van de case kan je nu je grondlaag gaan zetten, beweeg constant met de spuitbus op de goede afstand tot de case helemaal in grondlak staat. Dan laat je deze drogen > best zo lang mogelijk zodat die goed kan uitharden. Als deze dan uitgehard is neem je nogmaal een schurpapiertje ( deze keer korrel 800 - 1000 > fijner ) en schuur je opnieuw lichtjes op tot je een doffere schijn krijgt > opnieuw afwassen met die alcohol en dan kan je met de gewenste kleur gaan spuiten, als deze droog is kan je er gewoon met een laagje vernis over gaan ZONDER eerst nog eens op te schuren. ( Let wel op vernis spuit veel anders dan gewone lak ). > voordeel van dit schuren is dat de lak beter hecht endus minder snel afbrokkeld enzo.

W31RDO
5 November 2005, 15:14
euh clio het schuren is bijna hetzelfde als ontvetten :p met schuren haal je gwn de oude laag weg

Clioke16V
5 November 2005, 18:37
Neenee, je maakt de lak wat grover dus blijft uw grondlaag en andere lak beter hechten.

W31RDO
5 November 2005, 19:45
lol grondlaag is hechtlaag dat de echte kleur beter pakt

Martijnc
5 November 2005, 20:10
Schuren is niet hetzelfde als ontvetten hoor. Als je schuurt is je oppervlak gladder en zorg je ervoor dat de verf beter hecht. met ontvetten haal je gewoon het vet en het stof weg. Mijn pc is eerst goed geschuurt en daarna moet luchtdruk gespoten en vernist. Hij blinkt heel veel en ziet er nog altijd even goed uit. ;)

Clioke16V
5 November 2005, 21:05
lol grondlaag is hechtlaag dat de echte kleur beter pakt

Met hechtlaag heb ik voor dat de grondlak en/of lak beter pakt op de case zelf. Ik ga al jaren om met mensen die wagens spuiten en schuren en ik zelf heb ook al het een en het ander gespoten > zonder schuren veel meer kans dat je lak eraf gaat bladeren.

W31RDO
8 November 2005, 18:53
oke oke wetet beter? schrijft er dan zelf een how-to eh (crash)

nojs
8 November 2005, 22:56
wow weirdo :p :D take it easy :D

Clioke16V
8 November 2005, 23:28
Ik geef alleen maar meer raad en hetgeen ik zelf weet, ik klaag niet over je HOW TO, ik heb toch ook een topic gestart > XP sneller opstarten > wel heb je nieuwe dingen of weet je andere zeg ze dan ik ga niet klagen hoor.

Groetjes

Heezy
8 November 2005, 23:44
How how, we zijn op een forum om te discussiëren. DE beste oplossing bestaat nooit, dus door erover te discussiëren kunnen anderen zelf hun oordeel vellen wat ze zelf willen doen.

Ik denk zeker niet dat het Clioke zijn bedoeling is om afbreuk te doen op je how-to.

Sille
16 November 2005, 14:33
maja kzit hier met mijn case die is al ruw alle das zo eentje met percies allemaal korreltjes dus moettek die dan eerst nog afschuuren of maggek die direkt schilderen

Clioke16V
16 November 2005, 18:01
Tja als je ze dan niet afschuurd heb je weer die korrelkes he, als je deze wegschuurt zijn ze weg, dan alleen de lak nog mooi spuiten, je kan ze direct spuiten mits ze eerst te ontvetten natuurlijk, maar ik ben voorstander van eerst schuren enzo.

Sille
16 November 2005, 22:06
jup dan gaanek ze eerst schuuren en mijn pa kan der dan een grond laag op zijn werk opzetten en ik spuit ze hier thuis met de spuitbussen in de gewenste kleur enz

Clioke16V
18 November 2005, 13:28
Ok zeer goed en als die af is plaatse dan foto in het topic > post hier je case he.

Niet vergeten :D

Greetz...

Sille
19 November 2005, 19:26
mijn case is alleen maar gespoten dan hoor der is niks speciaal aan :p want deze pc is toch in de zomervakantie voor onze pa ;) en die kan hem alleen gebruiken voor mp3 op te zetten want hij is echt traag :p

Clioke16V
19 November 2005, 22:28
ajaj zo traag :s

fatboy 008
16 December 2005, 17:55
Ben zelf schilder geweest en met schuren ( is wel vervelend ) zijn wel de beste resultaten te behalen.

Clioke16V
16 December 2005, 21:13
Ben zelf schilder geweest en met schuren ( is wel vervelend ) zijn wel de beste resultaten te behalen.

Idd, zonder gaat ook maar met schuren is altijd beter.

Warchief-Be
18 December 2005, 15:52
IK heb gewoon geschuurt en dan over gespoten.
Kvind dat het wel goed gelukt is.

http://www.geocities.com/servtoon/IM002005.JPG (http://www.geocities.com/servtoon/IM002005.JPG)

greetz,

Toon

jandeloper
16 January 2006, 23:09
't heeft hier niveel mee te maken,
maar 'k heb nen oude velo gekregen maar het kleureke valt wa tegen...
en om da beestje er een beetje deftig uit te laten zien, zou ik het willen spuiten....
heeft er hier iemand ervaring mee of tips voor?

OF kan'k gwn hetzelfde toepassen als voor'n case?

alvast bedankt;)

W31RDO
28 January 2006, 01:01
als het grouwe buizen zijn dan kan je der normaal over als je hem goed opkuist als het glad is moet je toch eens een beetje schuren :)

jandeloper
28 February 2006, 19:11
met welke verf/spuitbus zou je dat dan doen, en hoevel lagen....?

merci
('k reageer altyd nogal laat hé ;))