Volledige versie bekijken : DVD ROM leest geen +DVD



Yvan
6 November 2005, 11:48
Hallo,
Ik heb een DVD ROM van het Merk Benq en had tot op geen geen problemen, maar ik had info gekopieerd op een DVD +R en wilde die nu opnieuw laten lezen door mijn DVD rom en dat lukte niet.
Het type DVD ROM is Benq DVP1648A.
Zou het mogelijk zijn dat deze Dvd lezer geen +DVD leest en kan daar iets aan gedaan worden.
Ik ben al gaan zoeken op het internet maar geraak er niet uit de informatie.

Dank bij voorbaat
Yvan

zariash
6 November 2005, 11:58
heb je dvd afgesloten want anders kan je dit niet lezen in een dvd rom
grtjs

vanic
6 November 2005, 12:01
of anders eens de firmware updaten
http://benq.be/serviceandsupport/downloads/downloads.cfm?product=297&type=B

Yvan
6 November 2005, 12:21
In verband met het afsluiten van de DVD, daar heb ik het raden naar, kan ik dit op een of andere manier nagaan en eventueel nog uitvoeren.
Groeten Yvan

Yvan
8 November 2005, 16:03
Bedankt voor julie reactie.
Wat heb ik nu gedaan?
Benq gaf mij te verstaan dat de dvd-lezer geen +dvd kan lezen, dus was ik genoodzaakt om steeds -DVD te gebruiken.
Uiteindelijk heb ik een nieuwe Dvd-writer gekocht een NEC
De CD/DVD ND-4550 kan zeker je DVD+RW lezen, hij kan alle soorten lezen en schrijven:

Product Specifications

Transfer Rate read and write DVD +R: 16x max.
DVD-R: 16x max.
DVD +RW: 8x max.
DVD-RW: 6x max.
DVD +R9: 8x max.
DVD-R DL: 6x max.
DVD-RAM: 5x max.
CD-R: 48x max.
CD-RW: 32x max.

Nu heb Ik 2 dvd writers, de NEC zal ik gebruiken om echt DVD's te schrijven en om CD's en DVD's te lezen gebruik ik mijn ASUS dvd writer die kan ook alles aan

Zo ik hoop dat dit een juiste oplossing is en wilde jullie dit ook meedelen.
Groeten Yvan

vanic
9 November 2005, 10:21
Bedankt voor julie reactie.
Wat heb ik nu gedaan?
Benq gaf mij te verstaan dat de dvd-lezer geen +dvd kan lezen, dus was ik genoodzaakt om steeds -DVD te gebruiken.

dan begrijp in niet dat er staat bij de firmware update
firmware update for better compatibility with DVD+r / DVD+RW
waar haal je de informatie van Benq?

het is wel een feit dat min schijfjes compatibeler zijn dan plus schijfjes ( al is het maar een klein verschil )

Yvan
9 November 2005, 10:37
Ik heb de update gedaan en heb ook gebeld met de helpdesk van Benq en daar heeft men mij verteld dat de lezer effectief geen DVD+ kan lezen.
Dus hoop ik maar dat ze mij de juiiste informatie hebben doorgespeeld.
Groeten Yvan

Yvan
9 November 2005, 13:57
Hallo,
Omdat ik het gevoel had dat ik onvoldoende telefonische ondesteuning kreeg bij Benq, stuurde ik hen een email met het probleem en kreeg volgend antwoord.

Probeer de firmware 1.11 van onze website www.benq.nl (http://www.benq.nl) . Zorg er wel voor dat u de DVD+R discs brand met het officiele booktype "DVD+R" en niet "DVD-ROM" anders kunnen ze onleesbaar zijn.

Dat heb ik dan ook gedaan en ontving een Zip bestand dat ik heb uitgepakt en kreeg volgende bestanden plus een tekst waarbij men mij vroeg te werken in dos, dit heb ik echter nooit gedaan, ik veronderstel dat ik dan moet werken met opdrachtprompt maar ik heb dit nog nooit gedaan?


Ik heb hier een printscreen bijgeplaatst om duidelijker te zijn.
Waarschijnlijk weet iemand van jullie wel precies hoe het moet.
Groeten Yvan

vanic
10 November 2005, 09:10
ik denk dat je een opstartdiskette ( eventueel een cd )zal moeten maken met deze bestanden erop ... dan je pc opstarten en dan moet je het bestand openen...
de link die je postte werkt niet ... de link dit ik postte werkt wel nog

ik begrijp niet dat je 2 verschillende antwoorden kreeg...
en ook niet dat je in een eerdere post plaatst dat je de update al gedaan hebt;)

Yvan
10 November 2005, 18:02
De huidige firmware die ik gedownload heb bevat een tekstbestand met als inhoud (Upgrade firmware Procedure.
1. Start your system under pure DOS. ( this tool can't work on Windows )
2. Run " Dos1648a acma111.hex ")
Naast het dit txt bestandje staan er nog twee bestanden een bestand genaamd acma111.hex en een bestand DOS1648A.EXE.
Ik dacht dat het voldoende zou zij met dit tweede bestand dubbel aan te klikken, het enige dat er gebeurt is dat er heel kort een zwart venstertje verschijnt van opdrachtprompt en voor de rest heeft het een invloed.
Dan heb ik dezelfde DVD + geplaatst in de cd-romspeler maar het resultaat blijft onveranderd.
Sorry voor de last(momenteel heb ik de nieuwe Nec die ik aangekocht heb nog niet geplaatst in de hoop dat er toch een oplossing uit de bus komt).
Groeten yvan

vanic
10 November 2005, 21:57
heb je een floppy zitten in jou pc? indien ja kies dan eens bij formatteren voor een dos opstartdiskette maken ( of zo iets) en zet dan ook op deze diskette
de bestanden voor de firmwareupdate . daarna start je de pc op met deze diskette in je floppy en dan zul je moeten die dos... ingeven en op enter drukken.

Yvan
11 November 2005, 12:25
Hallo,
Het lukt me niet, zowel met de opstartdiskette als met de Cr-rom.
Ik zal het nog eens opnieuw proberen maar het zal niet meer voor deze week zijn.
In ieder geval bedankt voor de medewerking.
groeten yvan