Volledige versie bekijken : gforce 2 ti



niccnac
7 November 2005, 17:03
Hello,

Ik heb mijn harde schijf gewist en windows 98 se terug geinstaleerd , nu heb ik problemen met mijn beeldkaart een Nvidea Gforce 2 waarvan ik de bijhorende driver cd heb geinstaleerd - daarna start de pc terug op in safe mode en moet ik de driver er terug afsmijten en dan start hij weer gewoon op , echter kan mijn instellingen niet vernaderen er zijn maar 2 - 16 kleuren in beeldkwaliteit beschikbaar en beeldschemresolutie kan ik niet veranderen . Toen heb ik de nieuwedriver voor win98 gedownload van Nvidea voor geforce kaarten , en als ik die wil instaleren meld hij dat er geen Nvideachip gevonden word - zodat ik weer alles moet afsmijten in safe mode .

Wat zou het probleem of beter oplossing hiervoor kunnen zijn .


greetz Niccnac

Smokey
7 November 2005, 19:16
Hello,

Ik heb mijn harde schijf gewist en windows 98 se terug geinstaleerd , nu heb ik problemen met mijn beeldkaart een Nvidea Gforce 2 waarvan ik de bijhorende driver cd heb geinstaleerd - daarna start de pc terug op in safe mode en moet ik de driver er terug afsmijten en dan start hij weer gewoon op , echter kan mijn instellingen niet vernaderen er zijn maar 2 - 16 kleuren in beeldkwaliteit beschikbaar en beeldschemresolutie kan ik niet veranderen . Toen heb ik de nieuwedriver voor win98 gedownload van Nvidea voor geforce kaarten , en als ik die wil instaleren meld hij dat er geen Nvideachip gevonden word - zodat ik weer alles moet afsmijten in safe mode .

Wat zou het probleem of beter oplossing hiervoor kunnen zijn .


greetz Niccnac

apparaat beheer ? daar is kijken of ge een geel vraagteken ziet zoja druk erop en zo naar driver gaan
denk ik he :D

g_man
7 November 2005, 19:18
De chipsetdriver van je moederbord terug installeren! Zoek achter de cd van je moederbord of ga via de site van de fabrikant. :)
Als je niet weet welk moederbord er in je PC zit, download dan "Everest". :)

niccnac
8 November 2005, 15:10
smokey - er is geen geel vraagteken in configuratiescherm wel stond een driver van C/windows erin , die heb ik gedeleed en driver van Nvidea erop geinstaleerd - dan start de pc enkel nog in safe mode .

g_man - de cd van mijn moederbord terug geinstaleerd , dan vraag hij bij het opstarten naar driver vga -hierop wil ik de driver van nvidea instaleren - of van de cd moederbord maar telkens instaleerd hij de versie driver van windows .

Zou het probleem in bios kunnen liggen ?


thx Niccnac

g_man
8 November 2005, 21:25
Windows 98 installeert niet van zijn eigen..! ! Dat moet je toch manipuleren. Als hij vraagt waar 'm staat, leidt hem dan naar de plaats op je HDD, waar de bestanden van de Driver unzipped (uitgepakt) staan. Hem zeker niet alleen laten werken. Dat is het gezever altijd met win98. ;)