Volledige versie bekijken : Spellingscontrole andere talen



Mimosa
8 November 2005, 10:26
Weet iemand of we ergens spellingscontrole voor Frans, Engels, Duits gratis kunnen downloaden (en dat het ook veilig en betrouwbaar is!!)
Want in mijn Office Xp zit dat blijkbaar niet. Heb het al opnieuw geïnstalleerd, maar dat helpt ook niet.
Gisteren heeft mijn man een versie met de nieuwe spelling kunnen downloaden voor het Nederlands uiteraard. Dus mijn vraag: is dat ergens ook te vinden voor andere talen?
Dank bij voorbaat!

Baloeke
8 November 2005, 11:05
Uit de help functie van Word vond ik deze

Tekst in een andere taal controleren U kunt tekst in verschillende talen controleren, bijvoorbeeld spelling corrigeren of woorden opzoeken in de synoniemenlijst, mits de benodigde taalprogramma's op uw computer zijn geïnstalleerd. Mogelijk bevat uw taalversie van Microsoft Word taalprogramma's voor meerdere talen.
U kunt aanvullende taalprogramma's verkrijgen door de Microsoft Office-taalprogramma's aan te schaffen via shop.microsoft.com in de VS of bij een geautoriseerde dealer in andere landen. Ga voor meer informatie over de Taalprogramma's naar de Microsoft Office Online-website.
Wanneer u een aangepaste woordenlijst maakt of bewerkt, kunt u deze aan een bepaalde taal koppelen zodat Word de lijst alleen gebruikt bij het controleren van tekst in die taal. Alle woordenlijsten worden in dat geval op taal gesorteerd in het dialoogvenster.


Op de site van microsoft staat ook info http://www.microsoft.com/belux/nl/office/editions/prodinfo/language/proofingtools.mspx

Baloeke
8 November 2005, 11:07
Nog wat info http://office.microsoft.com/global/images/bluedrop.gifDe taal van een aangepaste woordenlijst wijzigen (javascript:ToggleDiv('divExpCollAsst_8'))
Wanneer u een nieuwe aangepaste woordenlijst maakt, wordt deze automatisch ingesteld op Alle talen. Dit houdt in dat de woordenlijst wordt gebruikt om de spelling te controleren van teksten in elke willekeurige taal. U kunt een aangepaste woordenlijst echter ook koppelen aan een bepaalde taal, zodat deze alleen wordt gebruikt wanneer u de spelling controleert van een tekst in die taal.
In het menu Extra klikt u op Opties en vervolgens op het tabblad Spelling en grammatica.
Klik op Aangepaste woordenlijsten.
Klik in het vak Lijst van woordenlijsten op de gewenste woordenlijst.
Klik op Wijzigen.
Klik in het vak Taal op de gewenste taal.

Mimosa
8 November 2005, 12:34
Bedankt baloeke, ik ga dit in een worddocje steken of mailke voor mijn dochter (want het was op haar vraag dat ik deze toppic plaatste) ;)

Baloeke
8 November 2005, 12:35
Hopelijk is je dochter ermee geholpen, anders moeten we verder zoeken

Mimosa
8 November 2005, 12:43
Ik heb het gemaild zodat ze het zelf kan bekijken vanavond wellicht. Indien het niet is wat ze zoekt, dan laat ik me wel weer horen (daar mag je op rekenen) :p ;)

Mimosa
8 November 2005, 12:48
Baloeke,
Was dit een link? Want anders werkt hij niet :cry:


Nog wat info http://office.microsoft.com/global/images/bluedrop.gifDe taal van een aangepaste woordenlijst wijzigen (http://javascript<b></b>:ToggleDiv('divExpCollAsst_8'))
Wanneer u een nieuwe aangepaste woordenlijst maakt, wordt deze automatisch ingesteld op Alle talen. Dit houdt in dat de woordenlijst wordt gebruikt om de spelling te controleren van teksten in elke willekeurige taal. U kunt een aangepaste woordenlijst echter ook koppelen aan een bepaalde taal, zodat deze alleen wordt gebruikt wanneer u de spelling controleert van een tekst in die taal.

In het menu Extra klikt u op Opties en vervolgens op het tabblad Spelling en grammatica.
Klik op Aangepaste woordenlijsten.
Klik in het vak Lijst van woordenlijsten op de gewenste woordenlijst.
Klik op Wijzigen.
Klik in het vak Taal op de gewenste taal.

Baloeke
8 November 2005, 12:55
Neen Mimosa deze komt ook uit de helpfunctie van word

Mimosa
8 November 2005, 13:01
Neen Mimosa deze komt ook uit de helpfunctie van word
OK, nogmaals dank dan (nu ben ik gerust gesteld) ;)

J.W.
8 November 2005, 16:28
Weet iemand of we ergens spellingscontrole voor Frans, Engels, Duits gratis kunnen downloaden (en dat het ook veilig en betrouwbaar is!!)
Want in mijn Office Xp zit dat blijkbaar niet. Heb het al opnieuw geïnstalleerd, maar dat helpt ook niet.
Gisteren heeft mijn man een versie met de nieuwe spelling kunnen downloaden voor het Nederlands uiteraard. Dus mijn vraag: is dat ergens ook te vinden voor andere talen?
Dank bij voorbaat!

Ga hier eens kijken. Pas op voor de Pop-up's en andere pagina's die opengaan. Zet uw popupstopper aan en sluit de pagina's die niet de juiste url hebben. Volg wel de instructies voor het installeren van de talen.

http://www.zjzmpop.co.yu/id2.htm

Mimosa
8 November 2005, 16:51
Ga hier eens kijken. Pas op voor de Pop-up's en andere pagina's die opengaan. Zet uw popupstopper aan en sluit de pagina's die niet de juiste url hebben. Volg wel de instructies voor het installeren van de talen.

http://www.zjzmpop.co.yu/id2.htm


OK, bedankt. 'k Ga dat ook aan mijn dochter doorspelen ;)

Mimosa
8 November 2005, 22:00
@ Origineel gepost door J.W.

OK, bedankt. 'k Ga dat ook aan mijn dochter doorspelen ;)
Sorry JW, toch dank voor de tip, maar het blijkt niet te willen werken. Is niet geschikt voor Office XP. Bij downloaden geeft hij telkens foutmeldingen en zegt dat hij de installatie niet kan voltooien.

Baloeke
8 November 2005, 22:14
@ Origineel gepost door J.W.

Sorry JW, toch dank voor de tip, maar het blijkt niet te willen werken. Is niet geschikt voor Office XP. Bij downloaden geeft hij telkens foutmeldingen en zegt dat hij de installatie niet kan voltooien.

Welke talen wil je extra installeren? heb juist een test gedaan met de nederlandse en afhalen kan ik. Vermoed dat ik andere ook kan afhalen.
Heb je Proofkit.msi ook afgehaald?

J.W.
8 November 2005, 22:25
@ Origineel gepost door J.W.

Sorry JW, toch dank voor de tip, maar het blijkt niet te willen werken. Is niet geschikt voor Office XP. Bij downloaden geeft hij telkens foutmeldingen en zegt dat hij de installatie niet kan voltooien.

Net Frans gedownload en geen enkel probleem. Wel unzippen met Winzip.

Mimosa
9 November 2005, 10:11
Welke talen wil je extra installeren? heb juist een test gedaan met de nederlandse en afhalen kan ik. Vermoed dat ik andere ook kan afhalen.
Heb je Proofkit.msi ook afgehaald?
Wat mijn dochter heeft gedaan dat weet ik niet, was er niet bij. Maar ze wil Engels, Frans Duits. Die zeker! Ik zal haar nog eens vragen bij gelegenheid.

Mimosa
9 November 2005, 10:12
Net Frans gedownload en geen enkel probleem. Wel unzippen met Winzip.
Ik zal het eens samen met haar bekijken (bij gelegenheid)

Baloeke
9 November 2005, 13:31
Wat mijn dochter heeft gedaan dat weet ik niet, was er niet bij. Maar ze wil Engels, Frans Duits. Die zeker! Ik zal haar nog eens vragen bij gelegenheid.

Ok laat maar iets weten of het lukt, anders zoeken we verder om een oplossing ;)

Mimosa
9 November 2005, 21:26
Ok laat maar iets weten of het lukt, anders zoeken we verder om een oplossing ;)
't Zal niet meer voor vanavond zijn, baloeke. Ze had teveel werk voor school en ze is te moe om nog veel dingen te doen en uit te pluizen. Als we gekeken hebben laat ik zeker hier nog iets weten ;)

Mimosa
11 November 2005, 12:17
Deze morgen nog eens geprobeerd in mijn aanwezigheid ;) om German af te halen en ook uit te pakken. Maar na uitpakken wil het toch niet werken en dus niet lukken :cry:

Baloeke
11 November 2005, 16:26
Welke versie van officie heb jij Mimosa?

Johnny
11 November 2005, 17:15
De tip van JW werkt normaal zeer goed. Je moet wel zeer aandachtig de bijgevoegde txt-file lezen en de installatieprocedure correct toepassen. Maar let op dat je inderdaad niet office 2003 hebt, want dan lukt het niet.

Mimosa
12 November 2005, 14:35
Welke versie van officie heb jij Mimosa?
Office XP, baloeke ;)

Baloeke
12 November 2005, 17:49
Ik bezit de Profenssionele edite van office 2003. Ik kan in Extra - Taal - taal instellen. Misschien ligt het probleem daar bij jou Mimosa. Bij een nieuwe taal moet ik wel even de cdrom gebruiken

Mimosa
12 November 2005, 22:50
Ik bezit de Profenssionele edite van office 2003. Ik kan in Extra - Taal - taal instellen. Misschien ligt het probleem daar bij jou Mimosa. Bij een nieuwe taal moet ik wel even de cdrom gebruiken
Nee, baloeke :cry: daar hebben we ook gekeken en het wilde maar niet lukken en naar de cd-rom vroeg hij niet :cry:

Mimosa
12 November 2005, 22:53
Hallo!

Rattenstaartje, dochter van mimosa, hier! :)

Ik kreeg vroeger altijd bericht van: "De taal vr Engels, Duits... is niet geïnstalleerd, wilt u deze nu installeren." En als ik dan ja klikte vroeg hij nr de cd-rom. Dus dat heb ik ook al geprobeerd. Mr als ik dan de office er opnieuw opzette of met die cdrom probeerde, dan lukte dat ook niet! :| :)
Dus staan er buiten nederlands nog altijd geen andere talen geïnstalleerd bij mijn spellingscontrole :)

Groetjes ~*Rattenstaartje*~

J.W.
12 November 2005, 23:10
Hallo!

Rattenstaartje, dochter van mimosa, hier! :)

Ik kreeg vroeger altijd bericht van: "De taal vr Engels, Duits... is niet geïnstalleerd, wilt u deze nu installeren." En als ik dan ja klikte vroeg hij nr de cd-rom. Dus dat heb ik ook al geprobeerd. Mr als ik dan de office er opnieuw opzette of met die cdrom probeerde, dan lukte dat ook niet! :| :)
Dus staan er buiten nederlands nog altijd geen andere talen geïnstalleerd bij mijn spellingscontrole :)

Groetjes ~*Rattenstaartje*~

Die andere talen staan niet op de cd-rom van Office. Enkel de spellingscontrole van de taal waarin de Office cd gemaakt is, staat erop.

Hebt u ook "Proofkit.msi" gedownload samen met die vreemde talen?

http://www.zjzmpop.co.yu

Op XP klikken en dan de nodige talen downloaden samen met "Proofkit.msi" en de bijgevoegde instructies opvolgen.

Mimosa
12 November 2005, 23:13
Die andere talen staan niet op de cd-rom van Office. Enkel de spellingscontrole van de taal waarin de Office cd gemaakt is, staat erop.

Hebt u ook "Proofkit.msi" gedownload samen met die vreemde talen?

http://www.zjzmpop.co.yu

Op XP klikken en dan de nodige talen downloaden samen met "Proofkit.msi" en de bijgevoegde instructies opvolgen.
Kweenie zal 't haar morgen vragen ze is gaan slapen nu en ik ben er ook weer mee weg ;)

Mimosa
13 November 2005, 10:16
@JW: Ik heb het haar gevraagd en ik zal je antwoordje nog eens in een worddocje naar haar sturen. Ze kan het dan bij gelegenheid verder bekijken en uitpluizen. Eerst heeft ze nog ander schoolwerk en dat gaat natuurlijk voor ;)
En ik heb nog een drukke dag voor de boeg --> ze zal het wellicht zonder mijn bijstand moeten doen.
Fijne zondag nog! ;)

Baloeke
13 November 2005, 10:34
Ligt het dan niet met het verschil tussen de standaard versie en de professionele editie?

Mimosa
13 November 2005, 10:43
Ligt het dan niet met het verschil tussen de standaard versie en de professionele editie?
Wat bedoel je baloeke?
Ik heb het antwoordje van JW weer maar eens in een worddoc naar dochterlief gestuurd en we zien wel verder. Deze namiddag kan ik haar niet helpen [moet weg :cry:] Maar zij heeft toch eerst nog ander schoolwerk te doen... We zien wel, ik hou jullie op de hoogte ;)

Baloeke
13 November 2005, 11:29
Omdat in de professionele editie, die ik bezit, het mogelijk is. Ik weet nu niet of deze functie in de standaard editie zit.

Mimosa
13 November 2005, 21:38
Kweenie zal 't haar morgen vragen ze is gaan slapen nu en ik ben er ook weer mee weg ;)

Hoi hoi!
Rattenstaartje nog eens!
Vannamiddag heb ik dat eens uitgeprobeerd volgens de richtlijnen van J.W.
Mr... nu is er toch wel weer een probleempje gekomen zeker??? :| :) :cry:
Namelijk... Ik kreeg bericht: de installatie werd vroegtijdig afgebroken wegens een onbekende fout!
Allé jong gaat da hier nu echt nie lukken :cry: :)
Zou wel handig zijn moestet es lukken vr mn schoolwerk mr ja soit :d
Het geluk is blijkbaar nie vr mij dees keer?? ;) :d

Groetjes Rattenstaartje