Volledige versie bekijken : poorten com en LPT



reddragon
12 November 2005, 11:25
ik weet niet of dit wel het juiste forum is voor mijn vraag?
maar mijn pc doet de laatste tijd raar wil soms niet meer opstarten. dat komt omdat er iets mis is met mijn hardware. en als ik kijk mijn apparaatbeheer . dan is er iets mis met mijn dvd speler.(het probleem heb ik gepost bij cd/dvd) en er is nog een fout
er is iets met mijn

Poorten (COM & LPT) COMMUNICATIEPOORT (com1) wat is dat???

EN DIT IS DE FOUTMELDING:
Dit apparaat heeft onvoldoende vrije bronnen die kunnen worden gebruikt. (Code 12)
Als u dit apparaat wilt gebruiken, moet u een van de andere apparaten van dit systeem uitschakelen.

WAT KAN IK HIER AANDOEN ?

alvast bedankt

reddragon
12 November 2005, 12:19
ik heb het probleem kunnen oplossen het was namelijk dat die communicatiepoort com1 geen aparte bron had nu heb ik hem een aparte bron had MAAR NU KOMT ER OP:apparaat start niet. (Code 10)IT heb het geprobeerd te herstellen maar het lukt niet
help mij.

ps kan dit schadelijk zijn voor je pc.

Ché
12 November 2005, 19:57
Dit komt omdat er meerdere apparaten in je pc zitten die dezelfde bron gebruiken.
Een Ltp-poort wordt meestal gebruikt door een printer.
Wanneer je zegt dat het aparaat niet opstart moet je eens kijken in je apparaatbeheer. Mogelijks moet je de driver opnieuw installeren. Is er soms nog een telefoonmodem aan boord? Die kan je dus disabled zetten. Zo komen er weer bronnen vrij voor je andere apparaten.

Joga
13 November 2005, 13:18
ché:tis hier reddragon maar op de account van mijn maat. kzit bij hem.
maar is dit schadelijk voor je pc. maar bestaat er daar een driver van van die poort????