Volledige versie bekijken : probleem firefox



frapat
12 November 2005, 13:10
hallo,

als ik firefox wil openen om op het internet te gaan,dan krijg ik een foutmelding.Er is iets mis met het gebruikersprofiel denk ik want ik krijg een kadertje en daar moet ik een keuze maken om mijn profiel aan te maken of te hernoemen of te verwijderen.Ik wil geen een van de drie .Ik wil gewoon terug op internet kunnen surfen.
Heb dit eerder al eens meegemaakt en heb toen mijn profiel verwijderd,met als gevolg dat alles wat in mijn favorieten staat ook weg was.
En dat is nu net het probleem,heb daar veel links staan die ik nodig heb maar weet ze niet van buiten meer.
Weet iemand raad???

Natje1
12 November 2005, 14:43
Maak eerst een kopie van je FF favorieten, die vind je in de volgende map:
C:\Documents and Settings\jou profiel\Application Data\Mozilla\Firefox\Profiles\jou ff profiel.default

Maak dan is een nieuw profiel aan in FF:

Sluit Firefox af als deze is opgestart.
Ga via de verkenner naar C:\Program Files\Mozilla Firefox
Klik met de rechter muisknop op Firefox.exe en kies voor 'Snelkoppeling maken'
Klik met de rechter muisknop op 'Snelkoppeling naar firefox.exe' en kies voor 'Eigenschappen'
Verander de regel 'Doel' van "C:\Program Files\Mozilla Firefox\firefox.exe"
naar "C:\Program Files\Mozilla Firefox\firefox.exe" -p en klik op 'OK'
Start Firefox nu op via de snelkoppeling 'Snelkoppeling naar firefox.exe', de Profiel Manager wordt gestart
Klik op 'Create Profile' en volg de instructies
Selecteer het nieuwe profiel en klik op 'Start Firefox'
Firefox start met het nieuwe profiel...

Nu kan je de aangemaakte snelkoppeling gebruiken om de Profiel Manager te starten.

Krijg je die foutmelding nu nog, deinstalleer Firefox dan eerst en installeer hem daarna terug, kijk wel of je
een kopie van je favorieten hebt.

Werkt je Firefox goed maak dan steeds een back-up van je profiel met MozBackup: http://mozbackup.jasnapaka.com/download.html
Nederlandse taalmodule voor MozBackup: http://mozbackup.jasnapaka.com/translations.html

spruit
12 November 2005, 22:27
hallo,

als ik firefox wil openen om op het internet te gaan,dan krijg ik een foutmelding.Er is iets mis met het gebruikersprofiel denk ik want ik krijg een kadertje en daar moet ik een keuze maken om mijn profiel aan te maken of te hernoemen of te verwijderen.Ik wil geen een van de drie .Ik wil gewoon terug op internet kunnen surfen.
Heb dit eerder al eens meegemaakt en heb toen mijn profiel verwijderd,met als gevolg dat alles wat in mijn favorieten staat ook weg was.
En dat is nu net het probleem,heb daar veel links staan die ik nodig heb maar weet ze niet van buiten meer.
Weet iemand raad???

ik denk niet dat je favorieten weg waren hoor...

De profiel-map
De configuratiebestanden staan in de Profiel-map. Voordat je bestanden kunt gaan wijzigen, leggen we uit waar de profiel-map staat.

Bij Windows XP/2000 is het pad gewoonlijk %AppData%\Mozilla\Firefox\Profiles\xxxxxxxx.defaul t\, waarbij xxxxxxxx 8 willekeurige karakters zijn. Kijk in C:\Documents and Settings\[User Name]\Application Data\Mozilla\Firefox\Profiles en de rest spreekt voor zich.


dus bij jou zou dat zo moeten zijn:

C:\documents and settings\gebruikersnaam van jou\application data\mozilla\firefox

daar eens rondneuzen naar bookmarks (=favorieten)

frapat
13 November 2005, 10:11
hallo Natje1 en spruit,

kan geen kopie van mijn favorieten nemen ,daar ik deze niet vind op de wijze die jullie aangeven.

C:\Documents and Settings\mijn profiel\
tot hier geen probleem ,maar bij mij komt er dan niet "Application Data"
Als ik mijn map met mijn profiel open dan krijg ik de volgende mappen:
-.housecall
-Bureaublad
-cookies
-favorieten
-menu start
-mijn documenten
-user data en
-windows (deze map is echter leeg)
als ik de andere mappen verder open klik tot ik niet meer kan,vind ik nog steeds niet die Application Data.

Waarschijnlijk doe ik iets verkeerd of zit het er bij mij niet in.
Op dit moment werkt Firefox weer wel maar heeft mij wel 2x openen van internet gekost.Firefox gaf steeds aan dat er een fout is opgetreden en moet afgesloten worden.Heb ook dan het rapport verzonden.

Weten jullie nog raad.

Alvast bedankt voor de reactie

Natje1
13 November 2005, 12:49
In Win XP staat de map van jou FF profiel in: C:\Documents and Settings\jou profiel\Application Data\Mozilla\Firefox\Profiles\jou ff profiel

In Win 2000 weet ik het niet, zoek daar eens met de zoekfunctie achter de map Mozilla, Start --> Uitvoeren --> Zoeken.

Wat je ook kan doen is het volgende: open Firefox, klik op "Bladwijzers" en kies voor "Bladwijzers beheren...", klik dan op "Bestand" --> "Exporteren...", nu kan je favorieten van Firefox opslaan in een map naar keuze.

frapat
13 November 2005, 19:25
bedankt Natje1,

bladwijzer is opgeslagen.

frapat
13 November 2005, 19:47
Natje1

ben verder gegaan met wat je schreef,maar als ik firefox terug opstart via de snelkoppeling"snelkoppeling naar firefox.exe" krijg ik niet de "Profiel Manager" maar gewoon de startpagina van firefox

Is alles nu terug in orde of moet ik nog iets doen?

frapat

Natje1
13 November 2005, 20:39
Als je geen foutmelding niet meer krijgt dan hoef je niets meer te doen.

Hoe jij krijgt de "Profiel Manager" niet te zien, klik rechts op Firefox en kies voor "Eigenschappen", bij "Doel" zie je het volgende staan "C:\Program Files\Mozilla Firefox\firefox.exe", verander die regel naar: "C:\Program Files\Mozilla Firefox\firefox.exe" -p.

Als je nu Firefox wil opstarten dan zal eerst de Profiel Manager opstarten.

frapat
14 November 2005, 18:52
Natje1,

Alles is in orde nu.
Had geen spatie gelaten tussen " en -p wwardoor ik steeds een foutmelding kreeg.
Heb een nieuwe naam aangemaakt en mijn favorieten geinporteerd.

Nogmaals bedankt

frapat