Volledige versie bekijken : e-mail wachtwoord



Averell
13 November 2005, 14:43
Ik vroeg mij af is het mogelijk om een e-mail te beveiligen met een wachtwoord zodat alleen de geadresseerde hem kan openen. En dan bedoel ik niet het wachtwoord bij de provider want de mails worden toch door outlook express opgehaald met dat wachtwoord en getoond.

diedie
13 November 2005, 14:53
De nodige uitleg vind je hier:
http://www.surfkit.nl/info/mail/email_beveiligen.jsp
mvg,

Baloeke
13 November 2005, 16:02
Het kan misschien simpler. Klik in Extra - Emailaccounts daar het vinkje weg voor wachtwoord onthouden.

Averell
13 November 2005, 16:58
Bedankt DIEDIE dit is interessante informatie!

diedie
13 November 2005, 18:29
Baloeke Klik in Extra - Emailaccounts daar het vinkje weg voor wachtwoord onthouden
Hetgeen jij aanhaald is meer voor het programma zelf, voor wijzigingen te doen ofzo (trouwens dat is het paswoord van telenet zelf) Hetgeen Averell wilt is specifiek voor het beveiligen van de email zelf, waarop je zelf een aangemaakt paswoord steekt.
mvg,

Baloeke
13 November 2005, 18:48
Hetgeen jij aanhaald is meer voor het programma zelf, voor wijzigingen te doen ofzo (trouwens dat is het paswoord van telenet zelf) Hetgeen Averell wilt is specifiek voor het beveiligen van de email zelf, waarop je zelf een aangemaakt paswoord steekt.
mvg,

Ok snap het maar is ook een mogelijkheid om de emails te beveiligen ;). Maar Averell meld "zodat alleen de geadresseerde hem kan openen" Dus als ik mijn paswoord niet ingeef zal ik de mails niet kunnen lezen.

diedie
13 November 2005, 18:57
Baloeke begrijp mij niet verkeerd uw tip mag er wel zijn hoor;) maar Averell meld
En dan bedoel ik niet het wachtwoord bij de provider want de mails worden toch door outlook express opgehaald met dat wachtwoord en getoond. en dat is wat jij juist wel doet.
met de link die ik aanhaal kun je specifiek elke mail afzonderlijk beveiligen.
mvg,

Baloeke
14 November 2005, 00:06
We helpen waar we kunnen diedie, alle tips zijn altijd welkom. En de ene tip is soms meer waard dan een andere.
Ik geeft ook mijn gedachte over bepaalde dingen (soms niet altijd juist :close ), maar mij niet gelaten, ik probeer mijn best te doen om iedereen te helpen waar ik kan :p.

Jouw tip is zeker de moeite waard. Hier zijn we (virtuele) vrienden die elkaar helpen

diedie
14 November 2005, 09:50
Baloeke We helpen waar we kunnen diedie, alle tips zijn altijd welkom. En de ene tip is soms meer waard dan een andere

(y) 100% mee akkoord, by the way ik heb ook al geleerd over bepaalde tips die je gaf. ik leer nog alle dagen bij en ik geef soms ook tips die beter kunnen (a)
mvg,

Kama5638
14 November 2005, 10:09
Probeer mss ook eens http://www.cypherix.com/password_protect.htm ;)

Averell
14 November 2005, 19:51
Ziet er ook niet slecht uit zal eens proberen, DIEDIE die PGP is wel een proefversie van 30 dagen , klopt dat of heb ik verkeerd gekeken?

diedie
15 November 2005, 11:39
Nee normaal niet want het is freeware maar bepaalde zaken dien je uit te vinken;



Je ziet bij de installatie in het 'Select Components' scherm, dat een aantal onderdelen standaard al is aangevinkt. De freeware versie van PGP biedt echter geen extra tools zoals PGPdisk of de plug-ins voor de diverse e-mailclients. Je zult deze componenten dus uit moeten vinken wil je met de freeware versie kunnen blijven werken. Zie ook de afbeelding hieronder. Klik vervolgens op Next

mvg,

Averell
15 November 2005, 17:04
Het is toch die PGP desktop 9.0 die men moet hebben dacht ik, daar staat bij free 30day trial version ?

diedie
15 November 2005, 19:28
die PGP desktop 9.0 is de nieuwste versie en is idd. een trial-versie, na 30 dagen schakelt hij terug over naar de freeware versie nl. de versie PGP 8.0.2
Die biedt minder mogelijkheden, de nieuwste versie heb ik ook niet
mvg,

Averell
20 November 2005, 18:16
Ik heb voldoende bijgeleerd en dit mag van mij op slot. Thx iedereen