Volledige versie bekijken : mijn moederbord...



MagisterMagic
14 November 2005, 02:14
Hallo,
Graag enige inlichtingen gevraagd over dit moederbord: http://www.asrock.com/product/product_p4v88.htm
Dit is dus mijn moederbord, had graag geweten wat ik allemaal zou moeten installeren van cpu, geheugen, videokaart, enz...om deze pc zo optimaal, snel en veilig mogelijk te maken.
Geheugen... liefst kingston (dit door de garantie!)
Videokaart is nu nvidea: Gforce4 mx 440,...misschien andere?
HD misschien ook eentje bij steken? ...is nu een van 80 gb.
Nu in ieder geval, ik kijk uit naar jullie meningen!

whoopie
14 November 2005, 09:14
ik heb gezien dat het moederbord nog op socket 478 is, tegenwoordig is dit 775, ben je zeker dat je met dit moederbord wil verder gaan ? omdat de keuze beperkt is op socket 478, alléé, dit kan ik toch opmaken van de site's waar ze pc onderdelen verkopen dat de cpu kes op 478 er stilletjes aan uitgaan.

MagisterMagic
14 November 2005, 11:23
tja, ik had gewoon geen keuze, ik deed de pc binnen om te laten bekijken na een crash en ze zeiden me achteraf dat ze er een nieuw moederbord hadden ingestoken dat ongeveer hetzelfde was als het vorige. Het vorige was ook een 478 socket van aopen.

MagisterMagic
15 November 2005, 18:02
Niemand enige info om mijn pc op te waarderen?:cry:

gizmo24
15 November 2005, 23:09
beste is moederbordje terug doen en niewer vragen mits opleg dat je tog zoekt uit te breiden
die socket is nu wat beperkt 755 754 zijn nu de recentere

Heezy
16 November 2005, 00:01
Wat is het budget dat je wil uitgeven?

whoopie
16 November 2005, 01:31
zoals Heezy al aangeeft, hangt een beetje af van het budget dat je er aan wilt spenderen. als je eens goed rondkijkt, kan je hier of daar nog cpu-kes op die socket vinden. en wat betreft de graka en memory, daar kan je ook weeral zover in gaan als dat je zelf wilt. en ook, wat heb je eigenlijk nodig, gamen, kantoorwerk enzo.....

MagisterMagic
16 November 2005, 01:50
kantoorwerk? ik? haha, nee hoor zeker niet!
Ik speel veel spellekes, zit veel op het forum, chatten en véél surfen!

Nikolas
18 November 2005, 21:49
Ik zou echt zo vlug mogelijk dat bordje inwisselen. ASRock is echt een dumpmerk. Ken heel veel mensen die ooit problemen met die bordjes gehad hebben, ze mogen dan wel goedkoop zijn, het is bocht.

Ik kan je wel een configuratie voorstellen voor S478, indien gewenst, maar liever voor 775. Ook je budget weten zou handig zijn.