Volledige versie bekijken : Scannen met Spybot



Tjoolaere
14 November 2005, 12:44
Een scan geeft altijd aan als spy:
Windows Securety Center Antivirus override.
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\microsoft\SecuretyCent er\AntivirusOverride!=dword:0
Kan niet aanklikken (na rechtsklikken erop) om dit item te negeren.
Oplossing ?

de jean
14 November 2005, 15:39
Een scan geeft altijd aan als spy:
Windows Securety Center Antivirus override.
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\microsoft\SecuretyCent er\AntivirusOverride!=dword:0
Kan niet aanklikken (na rechtsklikken erop) om dit item te negeren.
Oplossing ?welke versie spybot ?

J.W.
14 November 2005, 16:07
Een scan geeft altijd aan als spy:
Windows Securety Center Antivirus override.
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\microsoft\SecuretyCent er\AntivirusOverride!=dword:0
Kan niet aanklikken (na rechtsklikken erop) om dit item te negeren.
Oplossing ?

Sommige AntiVirusprogramma's overschrijven (met uw toestemming (Norton)) het Veiligheidscenter van Windows, omdat ze zelf controle willen behouden over het AV programma. Kunt u niet, door erop rechts te klikken, "toestaan" aanduiden?
Bij mij werkte dat wel, zowel voor AntiVirus als voor Firewall.

de jean
14 November 2005, 17:11
schakel het veiligheidscenter van xp eens uit ..

jurgenv
14 November 2005, 18:19
Een scan geeft altijd aan als spy:
Windows Securety Center Antivirus override.
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\microsoft\SecuretyCent er\AntivirusOverride!=dword:0
Kan niet aanklikken (na rechtsklikken erop) om dit item te negeren.
Oplossing ?

valse melding van spybot... heeft aan dat de security center zijn werk doet ;)

Tjoolaere
14 November 2005, 19:37
welke versie spybot ?
Gescand met Spybot 1.4

Tjoolaere
14 November 2005, 19:48
Sommige AntiVirusprogramma's overschrijven (met uw toestemming (Norton)) het Veiligheidscenter van Windows, omdat ze zelf controle willen behouden over het AV programma. Kunt u niet, door erop rechts te klikken, "toestaan" aanduiden?
Bij mij werkte dat wel, zowel voor AntiVirus als voor Firewall.
Kunt u eens wat uitgebreider uitleg geven aub ?

J.W.
14 November 2005, 21:00
Kunt u eens wat uitgebreider uitleg geven aub ?

Als u SP2 voor het eerst installeerd wordt er gevraagd of Windows de gehele controle mag hebben over de pc, de virusscanner en firewall inbegrepen. Laten we veronderstellen dat u hiervoor toelating geeft, en er wordt later, om welke reden dan ook, een nieuw antivirusprogramma geinstalleerd (bv. Norton) vraagt dit AV programma of het de controle hierover mag hebben. Daardoor wordt er in het register een sleutel overschreven, en dat is de melding van spybot die u krijgt.

de jean
14 November 2005, 21:06
Als u SP2 voor het eerst installeerd wordt er gevraagd of Windows de gehele controle mag hebben over de pc, de virusscanner en firewall inbegrepen. Laten we veronderstellen dat u hiervoor toelating geeft, en er wordt later, om welke reden dan ook, een nieuw antivirusprogramma geinstalleerd (bv. Norton) vraagt dit AV programma of het de controle hierover mag hebben. Daardoor wordt er in het register een sleutel overschreven, en dat is de melding van spybot die u krijgt. en wat gebeurt er dan als ik xp installeer met een geslipstreamde sp2 ?? Welke instelling gebruikt Windows dan ?

J.W.
14 November 2005, 21:23
en wat gebeurt er dan als ik xp installeer met een geslipstreamde sp2 ?? Welke instelling gebruikt Windows dan ?

Moet u eens proberen, dan weet u direct of er iets wordt gevraagd door Windows betreffende de controle over uw pc. Ik heb SP2 gewoon gedownload en geïnstalleerd.

de jean
15 November 2005, 06:49
Moet u eens proberen, dan weet u direct of er iets wordt gevraagd door Windows betreffende de controle over uw pc. Ik heb SP2 gewoon gedownload en geïnstalleerd.dat is het juist, het is gewoon cd erin en er wordt niets gevraagd tot alles klaar is ...

J.W.
15 November 2005, 16:50
dat is het juist, het is gewoon cd erin en er wordt niets gevraagd tot alles klaar is ...

Zo is het dikwijls met Windows. Als alles, na "veel" tijd geïnstalleerd is, wordt er pas naar een code of iets dergelijks gevraagd. Indien dit "vragen" aan het begin van de installatie zou gebeuren, kon men veel tijd besparen, want ongeveer de helft van de personen weten dan dadelijk dat het niet zal werken wegen xxxxxxxxx software.
Ik denk dat ze dat moedwillig doen om de mensen te klxxxn. ;)

Tjoolaere
15 November 2005, 18:45
Als u SP2 voor het eerst installeerd wordt er gevraagd of Windows de gehele controle mag hebben over de pc, de virusscanner en firewall inbegrepen. Laten we veronderstellen dat u hiervoor toelating geeft, en er wordt later, om welke reden dan ook, een nieuw antivirusprogramma geinstalleerd (bv. Norton) vraagt dit AV programma of het de controle hierover mag hebben. Daardoor wordt er in het register een sleutel overschreven, en dat is de melding van spybot die u krijgt.

Oké, heb inderdaad een ander antivirus programma geïnstalleerd.
Kan ik dit laten negeren door Spybot en hoe ?

J.W.
15 November 2005, 20:41
Oké, heb inderdaad een ander antivirus programma geïnstalleerd.
Kan ik dit laten negeren door Spybot en hoe ?

Probeer het volgende:
Rechts klikken op de melding en dan: "sluit dit product uit van verdere zoekacties"

Tjoolaere
16 November 2005, 10:47
Probeer het volgende:
Rechts klikken op de melding en dan: "sluit dit product uit van verdere zoekacties"

Kan dit niet aanklikken.
Scan uitgevoerd in de standaard-modus.

J.W.
16 November 2005, 19:22
Kan dit niet aanklikken.
Scan uitgevoerd in de standaard-modus.

Bij mij geen enkel probleem in Standaard Modus of Geavanceerde Modus.

U klikt toch eerst op de melding (blauwe band), dan pas rechtsklikken en dan "sluit dit product uit van verdere zoekacties.

Tjoolaere
17 November 2005, 11:23
Bij mij geen enkel probleem in Standaard Modus of Geavanceerde Modus.

U klikt toch eerst op de melding (blauwe band), dan pas rechtsklikken en dan "sluit dit product uit van verdere zoekacties.

(y) 't Is gelukt ! Ik moet u bekennen dat ik inderdaad niet eerst op de melding geklikt had en dan rechts. 'k Zal dat nu nooit meer vergeten en eerst twee keer nadenken vooraleer rap een domme vraag te plaatsen. Sorry.

de jean
17 November 2005, 12:32
(y) 't Is gelukt ! Ik moet u bekennen dat ik inderdaad niet eerst op de melding geklikt had en dan rechts. 'k Zal dat nu nooit meer vergeten en eerst twee keer nadenken vooraleer rap een domme vraag te plaatsen. Sorry.er bestaan geen domme vragen ...