Volledige versie bekijken : info harde schijf



frapat
15 November 2005, 22:09
hallo,

als ik met "EVEREST Home Edition" bekijk wat er in mijn pc zoal zit en ik kom bij mijn harde schijf zie ik hetvolgende staan "Maxtor 6L160P0 (31 GB)"

Wilt dit nu zeggen dat mijn harde schijf 31 GB groot is of 160 GB groot.

Indien 160 kan mij dan iemand zeggen wat die 31 GB betekend.

Alvast bedankt

frapat

J.W.
15 November 2005, 22:20
hallo,

als ik met "EVEREST Home Edition" bekijk wat er in mijn pc zoal zit en ik kom bij mijn harde schijf zie ik hetvolgende staan "Maxtor 6L160P0 (31 GB)"

Wilt dit nu zeggen dat mijn harde schijf 31 GB groot is of 160 GB groot.

Indien 160 kan mij dan iemand zeggen wat die 31 GB betekend.

Alvast bedankt

frapat

Mogelijk bent u hier iets mee.
Hier wat uitleg: http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/23884583

frapat
15 November 2005, 22:33
J.W.

bedankt voor de link
als ik goed lees,dan heeft men mij bij mijn ......
als men zegt dat hij 160GB is en nu blijkt dat het maar 128GB is volgens de link

greg
16 November 2005, 10:40
beste

dat klopt,maar met dat programmatje dat daar bij staat maxtor big drive enabler,zal jouw harde schijf gezien worden als een 160 gb.

heeft iets te maken dat de bios die schijven nog niet herkennen.

die 31gb zal te maken hebben met dat je in de fdisk waarschijnlijk geen ondersteuning voor grote schijven ingeschakeld zal hebben,als ik mij niet vergis natuurlijk.

frapat
16 November 2005, 20:18
hey,

heb het gelezen en gedownload en dan ge-reboot zoals beschreven,maar dan zeggen ze van te formateren.Hoe doe je dit zonder aan de eerste harde schijf te komen,want dat zou een ramp zijn.

Hoe kan ik nu zien dat het idd 160Gb geworden is.
Als ik bij schijfbeheer ga kijken,dan krijg ik het volgende te zien:

-schijf 0 (de eerste schijf met al de partities op die er reeds op stonden)
-schijf 1 (dit zou de nieuwe zijn met als tekst 31,49Gb niet toegewezen)
-cd-rom-station 0
dvd
geen medium
-cd-rom-station 1
cd-rom station
geen medium
-cd-rom-station 2
dvd
geen medium

heb maar 1cd-rom en 1 dvd toestel in mijn pc zitten

graag een beetje uitleg over wat dit allemaal te betekenen heeft,want kan er niet aan uit?

greg
17 November 2005, 01:43
heb maar 1cd-rom en 1 dvd toestel in mijn pc zitten

dat kan best kloppen,maar heeft u misschien alcohol 120% draaien op uw computer,deze maakt namelijk een virtueel station aan die dan ook zichtbaar is in deze computer.

die schijf van 160 giga,is dat deze met het besturingssysteem opgeplaatst?
heb je sp2 geinstalleerd staan? zo niet probeer het even via dat.

wat je ook kan doen is eens met partition magic kijken of hij de resterende 40 giga niet vind.

frapat
17 November 2005, 18:56
greg,

die schijf van 160Gb is een tweede en er staat nog niets op.
is de bedoeling om daar al de film en muziek op te zetten en te kunnen laten staan.Zet nu alles op mp3 formaat ,maar mijn lade puilt een beetje uit.
dus het is niet de bedoeling om er xp of iets op te installeren,enkel om op te slaan.

heb partition magic opgestart en eens gaan zien.deze geeft voor disk 2 het volgende:Unallocated 32.247 MB

heb idd ook alcohol 120% op de pc staan

frapat
17 November 2005, 19:22
greg,

kan jij mij misschien uitleggen hoe ik die lege schijf moet formateren en hoe ik juist kan zien hoeveel vrije ruimte er nog vrij is op die nieuwe schijf.Ik bedoel,als ik een van mijn partities wijs die op mijn eerste harde schijf staan,dan komt er de info over hoe groot deze is en hoeveel ruimte er nog beschikbaar is.
Als ik op mijn nieuwe schijf klik dan komt er niets?

frapat

greg
18 November 2005, 01:04
beste

als ik het goed lees is je schijf 128gb.

formateren kan je gewoon in windows zelf zonder aan de eerste schijf te komen

klik gewoon rechts op die 160gb hd en kies formateren.
dan gebeurt er niets met je 1ste hd.

en dan met die 31.48gb die niet toegewezen is,kan je gewoon simpel met partition magic een partitie mee maken.dan zou je schijf normaal in orde moeten zijn.als die partitie gemaakt is dan natuurlijk ook deze formateren.

dan zou je als totaal 160gb moeten hebben.dan zal je ook de info kunnen bekijken over hoe groot die is.

Heezy
18 November 2005, 02:13
Als je even kijkt naar de sticky in dit forum...

frapat
18 November 2005, 08:54
greg,

heb geformateerd en dan een partitie aangemaakt
als ik nu onder deze computer kijk en klik op de niewe schijf komt er idd op hoe groot deze is.Maar geeft 31.4Gb aan ipv 160Gb

wat heb ik fout gedaan?

Heezy wat bedoel je met sticky?

PeterN
18 November 2005, 09:06
Heezy wat bedoel je met sticky?

Een sticky is een mededeling bij ieder fora van veel voorkomende vragen. Deze sticky's staan steeds als eerste in ieder fora.
Ik denk dat Heezy deze bedoeld : http://www.ivanhoejupiler.be/t4299-geen-volledige-harde-schijf-deel-1-137gb-128gb-limiet.html ;)

frapat
18 November 2005, 11:17
bedankt voor de toelichting

heb de sticky gelezen

heb Win XP Prof SP2 op mijn pc
in EVEREST Home Edition staat bij:
bios type AMI 9/20/01
ATA 48-bit LBA niet ondersteund

hier staat als bios dit niet ondersteund,je naar deel 2 moet kijken.
ik vernoed dat deel 2 het "Operating System probleem" is
vermits ik SP2 heb moet ik niets downloaden en heb ik mijn registerwaarde aangemaakt zoals hieboven beschreven.
Als ik nu onder schijfbeheer ga kijken zie ik het volgende staan:
schijf 0 (originele schijf) met al de partities erachter(hoe groot ze zijn en in orde
schijf 1 (nieuwe harde schijf van 160Gb) staat NieuwVolume (K.) 31.49 Gb NTFS en in orde

wat moet ik nu doen om die andere 128 Gb erbij te krijgen en ze te zien staan?

frapat

Heezy
18 November 2005, 17:55
Nee, deel 2 moet ik nog maken. Gaat gewoon over het BIOS flashen. Dus zoek ff op de site van je mobo fabricant het laatste BIOS en flash het ;-).

frapat
18 November 2005, 18:37
ben via Everest gaan kijken en zag er een link staan voor ne bios upgrade.Maar dat is een online betaal methode en daar doe ik niet aan mee.
Dus als het niet anders kan dan zal ik mijn pcke wel naar de winkel brengen en vragen of ze hem in orde willen maken.
wat hier allemaal gezegd word is redelijk chinees voor mij

Heezy
18 November 2005, 19:19
? Voor een BIOS moet je niet betalen als je op de site zelf gaat kijken van de fabricant. Welk moederbord heb je juist?

frapat
19 November 2005, 23:55
Alles is in orde.

Was vrij simpel als je het weet.

Mijn eerste schijf stond als "single and master" achteraan en mijn nieuwe schijf stond als "slave".
Heb dat klein hoedje van mijn 2de schijf eraf gehaald en mijn eerste schijf heb ik ingesteld als "master w/ slave"

Als je dan Partition Magic opstart dan zie je alles staan.Je moet alleen nog in partities verdelen en klaar is kees.

Hier mag een slotje op van mij.