Volledige versie bekijken : ethernet kabel



frank65
17 November 2005, 19:44
kan ik van de ene pc fotos naar een andere pc sturen met een ethernetkabel
inplaatst van die op een cd of dvd te schrijven en zo ja een beetje uitleg aub.

Kokki
17 November 2005, 19:54
je moet een crossover kabel gebruiken.
http://users.pandora.be/kristoffel.de.voecht/netwerk/nlnetwerk_b.htm

gizmo24
17 November 2005, 20:35
je moet een crossover kabel gebruiken.
http://users.pandora.be/kristoffel.de.voecht/netwerk/nlnetwerk_b.htm
zou ik niet doen zo
beter switch kopen en klein netwerkse aanleggen tussen de 2 computers anders moet je altijd netwerkabel uitrekken van de moden en ip vrijgeven teveel werk beter switch en netwerk of ook nu bestaat er netwerk van usb naar usb speciale usb datakabels om computers te linken

Nikolas
17 November 2005, 21:49
In dit geval is de USB-oplossing de beste. Is het handigst en het minste werk.
Natuurlijk niet handig als de pc's niet dicht bij elkaar staan, in dat geval raad ik een netwerk aan, zoals hierboven gezegd. Je kunt natuurlijk ook WLAN gebruiken, is natuurlijk wel redelijk duur. Reken rond de € 120.

Baloeke
18 November 2005, 01:05
Plaats een router en maak een thuisnetwerk

PeterN
18 November 2005, 08:58
kan ik van de ene pc fotos naar een andere pc sturen met een ethernetkabel
inplaatst van die op een cd of dvd te schrijven en zo ja een beetje uitleg aub.

Een heel andere benadering en mss ook wel handig voor uw bedoeling, is een externe hd.
Tegenwoordig vallen deze externe hd's goed mee in prijs. Zet al uw foto's op deze ext.hd en uw foto's kan je overal meenemen. Op deze manier kan je ook nog meeprofiteren van andere toepassingen met ext.hd. Je kan ze gebruiken als backup of al uw data daarop zetten.
Kom je evenwel met minder geheugen toe, kan je gewoon een usb stick gebruiken ;)

Goldie
19 November 2005, 20:09
zou ik niet doen zo
beter switch kopen en klein netwerkse aanleggen tussen de 2 computers anders moet je altijd netwerkabel uitrekken van de moden en ip vrijgeven teveel werk beter switch en netwerk of ook nu bestaat er netwerk van usb naar usb speciale usb datakabels om computers te linken

Het is toch niet nodig om je straight kabel uit de modem te halen. Je straight gaat van modem naar je 1e pc en in die pc zitten twee netwerkkaarten en die andere is verbonden via de crossover naar je 2e pc.

Maar als hij geen tweede NIC kaart heeft in die éne pc dan is het inderdaad beter dat ie een klein routertje koopt vr 30€.