Volledige versie bekijken : Netwerkadres??



Lucaboem
18 November 2005, 17:47
Hallo,
Ik probeer mijn laptop te verbinden met mijn pc om bestanden over te zetten maar krijg steeds de melding bij status : beperkte of geen verbindingsmogelijkheid.
Bij ondersteuning staat dan dat dit komt omdat het netwerk geen netwerkadres aan de computer heeft toegewezen.
Wee iemand hier raad mee?

Greetz

compuchrisje
18 November 2005, 18:14
Je moet inderdaad een netwerkje opstellen, dus je host-pc moet daarop geconfigureerd zijn en diezelfde configuratie overgebracht worden naar je laptop. Beide pc's zijn toch voorzien van een netwerkkaartje hoop ik? Voor de werkmethode moet ik je doorverwijzen naar het forum netwerken hier. Je vindt vast wel een duidelijke uitleg.

Goldie
19 November 2005, 14:21
Hallo,
Ik probeer mijn laptop te verbinden met mijn pc om bestanden over te zetten maar krijg steeds de melding bij status : beperkte of geen verbindingsmogelijkheid.
Bij ondersteuning staat dan dat dit komt omdat het netwerk geen netwerkadres aan de computer heeft toegewezen.
Wee iemand hier raad mee?

Greetz

Missch krijg je niet meteen een ip-adres van je DHCP server en is het nodig om je lease te verversen. Dit doe je als volgt.
Start>uitvoeren>cmd intypen en enter duwen
dan ipconfig /release induwen en enter en dan ipconfig /renew en dan terug enter dan zou je router/modem je een nieuw IP moeten geven.
Of werk je met een UTP-kabel van je pc nr je laptop?

Grtz

Lucaboem
19 November 2005, 15:28
Ik werk met een FTP crossover kabel

Greetz

Lucaboem
19 November 2005, 17:52
Heb nu al de verbinding van mijn PC naar mijn laptop , maar als ik de verbinding van mijn laptop naar pc wil maken krijg ik deze melding.
"aanmeldingsfout:de gebruiker heeft geen toestemming gekregen het aangevraagde aanmeldingstype te gebruiken op deze computer"
Weet hier iemand raad mee??

Goldie
19 November 2005, 18:28
Heb nu al de verbinding van mijn PC naar mijn laptop , maar als ik de verbinding van mijn laptop naar pc wil maken krijg ik deze melding.
"aanmeldingsfout:de gebruiker heeft geen toestemming gekregen het aangevraagde aanmeldingstype te gebruiken op deze computer"
Weet hier iemand raad mee??

Heeft de acount die je gebruikt op de laptop dezelfde rechten en zelfde paswoord? Welke OS draaien op beide systemen?

Lucaboem
19 November 2005, 18:37
Dezelfde rechten wel denk ik , maar paswoord niet .
Da gebruik ik niet bij mijn laptop.

compuchrisje
19 November 2005, 19:04
OS is van geen belang hoor. Vroeger draaide mijn pc met win 98 en de laptop van de dochter met XP, zonder problemen. Nu draait mijn pc met XP en de oude met win 98, ook samen en zonder problemen. Met de netwerkdiskette die XP je voorstelt aan te maken bij de host pc is dat op 2 minuutjes gefixt.