Volledige versie bekijken : Probleem Portabel Acer Aspire 1403



yorkske23
18 November 2005, 21:30
Ik heb nu een kleine 2 jaar een portabel Acer Aspire 1403
Te pas en te ompas valt dat ding uit, zonder reden. Zit nochtans altijd aan stroom, 'tis dus niet de batterij. Is al binnen geweest bij persoon van wie ik hem kocht, maar hij vindt het probleem niet. Nog iemand problemen mee gehad? En oplossing gevonden?
Voor hij uitvalt begint hij altijd harder te blazen, het zal dus wel iets met de koeling te maken hebben, maar normaal is het toch niet ...
Alvast bedankt voor nuttige informatie

Voor alle duidelijkheid, dit heb ik al geprobeerd (op aanraden van diverse personen):
- batterij uithalen, en alleen op stroom laten draaien
- laten reinigen
- op koud element zetten
- achteraan omhoog zetten, zodat ventilator vrij is
- hotcpu dowloaden, maar controle geraakt niet afgerond zonder uitvallen

Wie weet raad?
geen email op het forum zetten ivm spammen !!!

Nikolas
18 November 2005, 21:36
1/ Check eens je temps met Speedfan..
2/ Zit er geen stof in je fan vanachter? (Ook al is hij gereinigd, je weet nooit)
3/ Test eens je geheugen met Memtest86

compuchrisje
18 November 2005, 22:56
Ben benieuwd, want schoonzoon zit ook met een Acer laptop mét probs die niet te definiëren zijn.

yorkske23
18 November 2005, 23:48
Ik ben absoluut geen held in pc's

bedoel je met temps, tempory internet files? Er staat Ad-watch event log van lavasoft op mijn pc, die deze files moet blokkeren, dus normaal geen probleem.

Ik heb de ventilator al helemaal uitgekuist en gestofzuigd, zonder resultaat...

Nog oplossingen?

Baloeke
18 November 2005, 23:54
nikolas bedoeld met temps met speedfan de temperatuur van je laptop (denk ik toch)
Info over speedfan kan je vinden op http://www.zdnet.nl/downloads.cfm?id=40949

yorkske23
19 November 2005, 09:18
Het probleem blijft...

Compuchrisje, wat is bij jullie het probleem? Soortgelijk?

Aan iedereen, is er iemand in de buurt van Leuven die dit kan oplossen tegen schappelijke prijs?

Nikolas
19 November 2005, 11:14
Het probleem blijft...

Compuchrisje, wat is bij jullie het probleem? Soortgelijk?

Aan iedereen, is er iemand in de buurt van Leuven die dit kan oplossen tegen schappelijke prijs?

1/ Speedfan is geen oplossing, maar een soort thermometer-achtig iets, het zegt hoe warm je computer is adhv de sensors die binnenin je computer zitten. Je moet aan ons eens die temperaturen zeggen, snap je?

2/ Nadat je dat gedaan hebt moet je je laptop zijn geheugen eens testen met Memtest86. (Heb je nog een floppy op die laptop?)

compuchrisje
19 November 2005, 19:30
Bij schoonzoontje is het vooral het scherm dat raar doet, hij heeft er nu een gewone monitor op aangesloten, ook de batterij heeft zijn beste tijd gehad, is al na een half uur leeg. Het ding is pas 2 jaar oud... cd-speler hapert, schrijft onvolledig. Is ook al enkele keren op reparatie geweest maar net zoals bij jou vinden ze niet wàt er juist aan de hand is.