Volledige versie bekijken : pps muziek toevoegen?



benn
19 November 2005, 13:44
Hallo,

Als ik een pps voorstelling maak met muziek op de achtergrond werkt dat perfect.
Maar als ik mijn werk opsla en verstuur is de muziek er niet bij , de ontvanger krijgt alleen de pps te zien maar zonder muziek. Als ik de opgeslagen pps op mijn pc terug open is de muziek er wel bij ( al geprobeerd met mp3 en wav muziek)

Wat doe ik mis ?

Mvg Benn

Nikolas
19 November 2005, 14:56
Muziek voeg je best zo toe aan je powerpoint:
1) Zet de muziekfile in dezelfde map als je powerpoint
2) Voeg hem vanuit die map toe aan je powerpoint
3) Stuur het muziekbestand mee met de powerpoint.

Waarom moet je dit doen? Als je een file toevoegt aan je powerpoint uit een bepaalde file dan zal PPT naar een locatie verwijzen, bv. C:\Muziek\Toettoet.mp3. Als de ontvanger deze file krijgt zal powerpoint ook naar die locatie verwijzen, de file staat bij de ontvanger waarschijnlijk niet op die locatie, bijgevolg zal de muziek niet worden afgespeeld.

Als je echter een file toevoegt vanuit dezelfde map als je powerpoint zal deze verwijzen naar de "root" (bronmap), de muziek zit bij de powerpoint en je computer herkent hem.

Ik hoop dat ik niet te ingewikkeld ben geweest...

Nostradamus
19 November 2005, 15:22
Dag Benn, Nikolas gaf je al een goede tip (y) . Hier is nog een ander manier. Wanneer u een presentatie met geluidsbestanden op de zaak hebt gemaakt en deze op een andere PC afspeelt, kan het zijn dat u geen geluid hoort. Natuurlijk controleert u eerst of de luidsprekers van de betreffende PC het wel doen. Het kan echter ook liggen aan het feit dat u de geluidsbestanden niet hebt meegekopieerd met de PowerPoint-presentatie. PowerPoint slaat alleen kleine geluidsbestanden in de presentatie zelf op. Alle overige geluidsbestanden worden van schijf geladen. Als volgt kunt u PowerPoint forceren uw geluidsbestanden in het .PPT bestand op te nemen:

Kies Extra >> Opties en ga in het dialoogvenster Opties naar het tabblad Algemeen.
Hier ziet u de optie Geluid koppelen aan bestanden groter dan 100 Kb. Verhoog het desbetreffende getal tot een waarde groter dan de grootte van uw geluidsbestand. De optie betekent dat geluidsbestanden groter dan het opgegeven getal worden gekoppeld op schijf. En dat wilt u nu juist niet.
Kies OK, voeg het geluidsbestand opnieuw toe en sla uw presentatie op. Wees niet verbaasd als uw presentatie nu veel groter is, want de geluidsbestanden zijn nu opgenomen in het .PPT bestand! Deze tip is over genomen uit: http://www.seniorennet.be/Pages/Computertips/overzicht.php?id=19&alles=totaal

geheimfeest
19 November 2005, 15:36
Hallo,

Indien bericht <100kB, wordt de muziek automatisch ingesloten en dien je het niet apart te verzenden.
Indien groter, dien je volgende stappen te nemen (tot max 50MB):

In het menu Extra, kies Opties.
Kies het tabblad Algemeen, hierop zie je de instelling Geluid koppelen aan bestanden groter dan __ kB.
Stel dit in op de gewenste waarde (Max 50 MB).
Klik op OK.
Wellicht zal dit helpen.:D

Mvg,
G.F.

Nikolas
19 November 2005, 15:42
Nou jongens, mooie tips hoor! /me wist dat er nog een andere manier was, en nu ken ik hem. Bedankje voor beiden.

Nostradamus
19 November 2005, 16:02
Nou jongens, mooie tips hoor! /me wist dat er nog een andere manier was, en nu ken ik hem. Bedankje voor beiden.
Graag gedaan Nikolas, heb hier ook al veel bijgeleerd. Groetjes

benn
19 November 2005, 16:29
hey jongens ,
alvast bedank , ik ga het onmiddelijk proberen !!
Benn

benn
19 November 2005, 16:36
Moet "feedback met geluid " ook aangevinkt zijn ?

Nostradamus
19 November 2005, 16:46
Moet "feedback met geluid " ook aangevinkt zijn ?
Nee Benn niet aanvinken, alleen eerst kijken hoe groot je geluidsgestand is in kb en dan een waarde invullen iets groter dan je geluidsbestand. Groetjes (y)

benn
20 November 2005, 22:47
Alé tis gelukt , maar niet met mp3's ik heb het geluidbestand naar wave moeten omzetten en dan iets verkleinen .Dat lukte prima .
Allemaal fel bedankt ;)