Volledige versie bekijken : US Robotics



pugera
20 November 2005, 02:34
Ik gebruik de USR 8054 accespoint/router en hij werkt goed, zonder disconnects, samen met m'n desktop en de laptop van de kinderen.

Netwerk gaat goed, alsook printer-en bestandsdeling.

Echter 1 groot probleem : als ik op de desktop op het internet ga, of outlook open, of bestanden verplaats via het netwerk e.d. meer komen er allerlei bizarre storingsgeluiden uit mijn speakers.
Een beetje vergelijkbaar met die ouderwetse faxgeluiden.

Echt om gek van te worden dus http://gathering.tweakers.net/global/smileys/frown.gif

Ik heb de nieuwste firmware eropgezet van USR, helpt niks.

Alles werkt dus naar behoren, behalve die rotgeluiden.

Iemand een tip ?

PintSki
20 November 2005, 04:18
al eens geprobeerd de verschillende ingangen van je geluid te muten zodat je weet van welke ingang dit komt, en is het luid dat dit erdoor komt, of op de achtergrond, ik heb dit ook , maar dan moet ik het geluid al zeer hoog zetten om het te horen

Goldie
22 November 2005, 23:52
Ik gebruik de USR 8054 accespoint/router en hij werkt goed, zonder disconnects, samen met m'n desktop en de laptop van de kinderen.

Netwerk gaat goed, alsook printer-en bestandsdeling.

Echter 1 groot probleem : als ik op de desktop op het internet ga, of outlook open, of bestanden verplaats via het netwerk e.d. meer komen er allerlei bizarre storingsgeluiden uit mijn speakers.
Een beetje vergelijkbaar met die ouderwetse faxgeluiden.

Echt om gek van te worden dus http://gathering.tweakers.net/global/smileys/frown.gif

Ik heb de nieuwste firmware eropgezet van USR, helpt niks.

Alles werkt dus naar behoren, behalve die rotgeluiden.

Iemand een tip ?


Liggen je draden van de boxen en die van je router dicht bijeen?
Probeer ze eens uiteen te leggen of scherm de kabel van je boxen eens af bv, missch helpt dat iets. Probeer het ook eens met boxen van een vriend of met een koptelefoon...
Hou ons op de hoogte!

grtz

nojs
23 November 2005, 14:12
ik heb ook us robotics en bij mij werkt alles prima
geen klachten hier !!!!

PorkyFrost
23 November 2005, 14:46
is het draadloos?

PeterN
23 November 2005, 14:55
is het draadloos?


Ik gebruik de USR 8054 accespoint/router...

Een "accespoint" is altijd wireless, of ben ik hier mis in?:verlegen:

pugera
15 December 2005, 01:37
Ik heb het een en ander getest in de tussentijd, ondanks de drukte, en merk dat het probleem zich situeert in de usb 2.0 bandbreedte limiet. Als ik geen enkel randapparatuur via usb 2.0 aansluit, doet het probleem zich helemaal niet voor. Van het moment dat er een aantal usb 2.0 toestellen worden aangesloten, begint het probleem zich te manifesteren.

PintSki
15 December 2005, 08:00
maw als usb stroom verbruikt. is de pc goed geaard ??? dat helpt ook in veel gevallen

PorkyFrost
15 December 2005, 11:32
Is doe voeding sterk genoeg =-S, of gebruik je een usb-hub?

Goldie
15 December 2005, 13:41
Ik vermoed dat hij gewoon irq problemen heeft wanneer hij meerdere usb-apparaten aansluit op die zelfde usbhub. Die poorten zullen allemaal via dezelfde controller gaan en dat heeft idd gevolgen vr de bandbreedte van die usbhub

PorkyFrost
15 December 2005, 14:55
Ook als je dezelfde hub gebruikt kan er ook stroom te weinig zijn ;)