Volledige versie bekijken : Dringend probleem met laptop!



GuntherS
20 November 2005, 14:20
Hallo,

Ik was met mijn tv-out bezig van de laptop aangesloten op tv, maar het was zo ingesteld dat ik alleen beeld had op tv en niet op laptop om een film te bekijken.
Op dat moment valt de stroom hier uit en wanneer deze terug aangaat heb ik geen beeld meer op men laptop (ook niet als ik aan of uitschakel). Ook als ik hem nog aangesloten laat op tv lukt het nog steeds niet.
Wat moet ik nu doen?
Is er een mogelijkheid om even een extern scherm aan te koppelen zonder dat ik iets op de laptop zelf moet instellen (heb wel een extern scherm output en een tv out).
Of is het scherm misschien stuk (of misschien de grafische kaart?)

Gelieve mij zo snel mogelijk te helpen.

Alvast bedankt.

Kokki
20 November 2005, 14:28
Heb je dat knopje op je laptop al geprobeerd om het scherm uit te schakelen? Ik weet niet of ie zoiets onthoudt, maar je weet nooit.
Bij mij is dat de F4 (dus de FN met de F4)
Succes

GuntherS
20 November 2005, 14:42
Ja, heb ik al geprobeerd, hij doet niks.
Na een minuut ofzo, hoor ik een paar keer een pieptoon en dan start hij opnieuw op.
Volgens mij betekent dat, dat er iets niet pluis is met de laptop.

Kokki
20 November 2005, 14:45
Die bieptonen betekenen iets. Kijk hier even wat het is: http://www.rbcomputers.nl/mbo/index.php?option=content&task=view&id=94
Als je dat weet, dan kunnen we misschien verder zoeken.

Edit: die bieptonen hangen af van je moederbord. Die van hierboven zijn van AMI of Phoenix.

GuntherS
20 November 2005, 15:26
Ik denk dat het deze is.

Your computer has memory problems. First check video. If video is working, you'll see an error message. If not, you have a parity error in your first 64K of memory. First check your SIMM's. Reseat them and reboot. If this doesn't do it, the memory chips may be bad. You can try switching the first and second banks memory chips. First banks are the memory banks that your CPU finds its first 64K of base memory in. You'll need to consult your manual to see which bank is first. If all your memory tests good, you probably need to buy another motherboard.

Ik weet niet welk moederbord ik heb, ik weet alleen dat het een Acer Aspire 1363WLMi laptop is en dat het een AMD sempron 3000+ is.

Ik denk dat ik hem gewoon terug ga binnenbrengen, is pas van 12 maart dit jaar en er zit dus nog garantie op.

Firekoen
20 November 2005, 21:17
heb je algeprobeert om in de bios te geraken?

GuntherS
20 November 2005, 23:18
Ja, ook zonder succes.
Hij reageert gewoon op niks meer, volgens mij heeft hij een stroomstoot gehad ofzo.
Morgen gaat hij terug naar Acer, en dan afwachten wat het probleem is..

PorkyFrost
20 November 2005, 23:27
dan zul je lang mogen wachten, bij acer zijn ze niet al te snel ;)

pinkiller300
21 November 2005, 00:23
idd, was mijne laptop 6 weken kwijt met ook een display probleem. toen hij terug was kon ik geen aanpassingen meer maken aan display (helderheid enzo) weer 5 weken weg! nu kan ik bijna alles weer, display ok maar als hij op netstroom hangt kan ik niet opstarten, voor de rest goede laptops hoor :close

GuntherS
21 November 2005, 22:02
Ik ben hem terug gaan brengen en ze zeggen dat hij waarschijnlijk een maand weg kan zijn.

Nogal een geluk dat ik nog 2 pc's heb, anders kon ik niet meer op het forum geraken. ;)

PorkyFrost
22 November 2005, 23:07
Ik ben hem terug gaan brengen en ze zeggen dat hij waarschijnlijk een maand weg kan zijn.

Nogal een geluk dat ik nog 2 pc's heb, anders kon ik niet meer op het forum geraken. ;)


en dat zou erg zijn niet? :p

Firekoen
23 November 2005, 18:23
mijn broer heeft dit ook al 2 keer gehad en zijn moederbord was 2 keer kapot,

tis wel ne medion pc (ALDI)

PorkyFrost
23 November 2005, 23:30
De moederborden van Medion zijn precies maar brol, na een klein tijdje hetzelfde bij mijn pc, maar daar steekt nu een degelijk in, die gigabyte ;)

GuntherS
7 January 2006, 16:22
Update:

Ik heb een bericht gekregen dat hij maandag terug is en ik hem kan gaan halen.
Op het papier staat dat het moederbord en de vga-kaart zijn vervangen.

Kokki
7 January 2006, 17:55
Eindelijk he. Ongeveer 7 weken, dat kan al tellen. VGA-kaart en moederbord dat kan ook tellen :)

GuntherS
7 January 2006, 17:56
Idd. Dat wachten duurt een eeuwigheid...