Volledige versie bekijken : medion - geen DVD op TV



knaap
20 May 2005, 17:35
Ik heb een medion laptop en had graag DVD afgespeeld op mijn TV. Maar ik kan enkel software zien en geen avi, mpeg-bestanden of DVD beeldmateriaal. Dit geeft een zwart scherm. Kan iemand mij helpen AUB.:confused: :cool:

broske
20 May 2005, 18:12
start --> configuratiescherm --> beeldscherm --> instellingen --> geavanceerd. hier het tabblad overlapping nemen en optie voor cinemamodus
Hier moet je bij weergavemodus overlapping cinemamodus selecteren.

Heezy
20 May 2005, 23:24
Welk merk videokaart steekt erin? ATi, nVidia of is het onboard video?

Je moet uw volledig-scherm apparaat op secundair beeldscherm zetten.

Kijk bij flashhandleidingen hier op de site naar tv-out voor nVidia.

knaap
21 May 2005, 10:33
aan Heezy, er zit een nVidia - kaart in

knaap
21 May 2005, 11:09
Aan Broske: ik kan overlapping cinemamodus nergens kiezen

broske
21 May 2005, 13:27
Hoi knaap,
Het zijn de instellingen voor een atikaart die ik je gegeven heb.
Hier staat de flashhandleiding voor de nVidia-kaart die Heezy vernoemde.

http://www.ivanhoejupiler.be/showthread.php?t=257

(pluim voor de site).

knaap
23 May 2005, 15:09
Bedanks voor jullie tip, maar het is nog niet opgelost.

Heb nvidea G_Force FX kaart, onder beeldscherm/instellingen/geavanceerd van ik geen tab blad nvidea.

Wat doe ik verkeerd?:crazy:

Heezy
23 May 2005, 17:38
Als dat tabblad er niet staat, heb je wsl je drivers niet geïnstalleerd.

http://www.nvidia.com/object/winxp_2k_71.89.html

knaap
24 May 2005, 08:04
ik ben een serieuze stap verder, maar ... ik heb nog geen beeld op tv.

Ik heb de hele setup van de docmentatie kunnen uitvoeren. Ik heb een driver geïnstalleerd. Maar ik heb zomaar een nummer gekozen en zou de juiste nummer moeten kiezen denk ik.
Buiten op de PC staat nvidea G-Force FX en dan heb ik 5700 gekozen.

Moet ik de laptop openen om dit te weten te komen?:wall:

Da_Snow
24 May 2005, 19:58
Als je laptop open doet ben je garantie kwijt.....surf naar www.gsc.be voor support of daar vind je een nummer waar je kan naar toe bellen. Die jongens gaan u dan telefonisch stap voor stap begeleiden zo u dit wel allemaal kan.
Geloof me die gasten weten er wat van en zijn van medion zelf:bow:

Heezy
24 May 2005, 20:22
Waar heb je juist dat nummer moeten selecteren?

Rechterklik op bureaublad - eigenschappen - instellingen - daar zie je je videokaart staan

of

start - uitvoeren - dxdiag - beeldscherm

of

via everest

knaap
26 May 2005, 10:30
Aan Heezy,
Ik moest op het internet een gepaste driver zoeken. Maar ik heb ondertussen van de verdeler GSC in België hulp gekregen om de oorspronkelijke driver te installeren. Maar na uren proberen lukt het nog niet.
Welk zijn die opties dxdiag en everest die u bedoelt?
Wie kan mij een handleiding bezorgen van nview? Die nview staat geïnstalleerd, maar onder de optie beeldscherm/instellingen kan ik hem niet meer selecteren? Ik heb wat inspiratie nodig om dit op te lossen.:wall: :wall: :cry:

Heezy
26 May 2005, 13:32
Klik op start links vanonder - uitvoeren - typ: dxdiag - klik dan op tabblad 'beeldscherm' - wat staat er links vanboven achter 'naam'?

Normaal als je de laatste nieuwe drivers hebt geïnstalleerd, moet het tabblad 'Geforce xxx' verschijnen.
Ook niet vergeten van eerst de oude drivers correct te verwijderen.

Maar geef eens eerst de naam van je videokaart. En geef ook eens het model van je moederbord aub. Moest je het niet weten, hier op de site kan je Everest downloaden, prachtig programma waarmee je alles kan zien.

Heezy
26 May 2005, 13:33
Nog een vraagje, als er geen tabblad staat, hoe zet jij je kloonmodus dan aan?

knaap
26 May 2005, 21:46
Dank voor de volhardendheid.

beeldscherm 1+2: NVidea GeForce FX GO 5300
moederbord: <DMI>MEDIONNB WID2000
videokaart: GPU: AGP 8x: NVidea GeForce FX GO 5300/5300

kloonmodus: ik heb een tabblad met de referentie van de videokaart - maar de keuze kloon is er niet meer bij (plots was de keuze er niet meer bij)

Heezy
26 May 2005, 23:08
Ok. Ik ben iets te vlug geweest. Je hebt een Medion laptop, en die zijn nogal kieskeurig qua drivers voor de tv-out (ik kan er over meespreken):

1) Installeer Driver Cleaner: http://downloads.guru3d.com/download.php?det=745

2) Download de medion drivers voor je laptop. Je hebt toch de MD 40100 hé? --> http://www.medion.com/nl/ --> daar op stuurprogramma's en updates klikken --> bij de zoekfunctie voor notebooks '40100' typen --> dan de grafiekdrijver (:)) voor winxp downloaden

2) Verwijder via config scherm - software de nvidia drivers.

3) Herstart in veilige modus - meldingen dat er nieuwe hardware gevonden is annuleren.

4) Start Driver Cleaner op --> selecteer nvidia en laat hem de restjes verwijderen

5) Normaal herstarten --> meldingen weer annuleren --> installeer nu de Medion grafiekdrijvers.

6) Kijk of er nu wel een tabblad is, of een functie om 'volledig schermapparaat' op secundair te zetten.

gordini
27 May 2005, 18:55
Hoi Knaap,

Ik heb net hetzelfde probleem, enkel werk ik met nen desktop en ook een fx kaartje van nvidea.
Het is niet de eerste keer dat ik dit prob heb, want na één van mijn vorige format-c's
had ik er al eens mee te maken, en na wat klooien was het oplost.
Maar hoe weet ik niet, en nu (na nog ne format) heb ik het prob weer. Alleen krijg ik het nu niet terug goed geklooid, maar heb ik wel een truckje.

Aan je vraag te zien, heb je wel het beeld van je player op de tv, maar geeft hij de film niet weer(enkel zwart), wat je wel op je laptop kan zien. Bij de instellingen van je grafische kaart kun je naast het kiezen van "clone" (voor het klonen van je scherm op je tv) ook kiezen welk scherm je "hoofdscherm" is, en dit zal in jou geval het scherm van je laptop zijn.
Als je dit nu omdraait, en dus je tv als "hoofdscherm" zet, is je probleem omgedraaid en kun je naar je film zien op tv, maar krijg je geen beeld op de laptop.
Enkel nog alles terug zetten na het kijken.

Ik weet het, het is wat omslachtig, maar voorlopig is dit voor mij de enige oplossing.
Ik hoop snel terug de configuratie terug te vinden van vroeger, met beeld op de beide schermen.
Maar in tussentijd...

Greetz Gordini

Heezy
27 May 2005, 23:38
Aan je vraag te zien, heb je wel het beeld van je player op de tv, maar geeft hij de film niet weer(enkel zwart), wat je wel op je laptop kan zien. Bij de instellingen van je grafische kaart kun je naast het kiezen van "clone" (voor het klonen van je scherm op je tv) ook kiezen welk scherm je "hoofdscherm" is, en dit zal in jou geval het scherm van je laptop zijn.
Als je dit nu omdraait, en dus je tv als "hoofdscherm" zet, is je probleem omgedraaid en kun je naar je film zien op tv, maar krijg je geen beeld op de laptop.
Enkel nog alles terug zetten na het kijken.

Zo kan je idd het even verhelpen. Maar het is niet de optimale oplossing.
Gordini, heb je de flashhandleiding helemaal gevolgd? Als je recente drivers hebt, en de handleiding volgt, moet die tv-out macheren.

gordini
31 May 2005, 00:20
Nope Heezy, die flash nog niet bekeken, ga dat zeker ne keer doen, maar eerst nog ff weekje vakantie nemen.
Kreta, here I come

Greetz Gordini

knaap
31 May 2005, 20:25
Hoi Heezy,

Sinds dat ik de oorspronkelijke driver verwijderd heb krijg ik op de TV geen beeld meer.
Ik heb volledig de procedure uitgeprobeerd, maar het wil maar niet lukken.
Bij GSC zeggen ze dat het door de TV komt, maar hoe komt het dan dat het eerst wel beeld gaf. Ik begin aan die driver te twijfelen.
De nview/kloon functie kon ik selecteren, maar je mag dan zeker geen andere nview instelling horizontaal of vertikaal kiezen of je kunt niet langer kloon instellen en je moet alles van vooraf herinstalleren.
Het eerste scherm is primair. Zet je het 2de primair kan je ook niet meer de kloon functie instellen.

:heenweer: :wall: :wall:

Heezy
31 May 2005, 23:42
Heb je de medion drivers gebruikt van op hun site? Heb je de flash gevolgd?

Wat bij velen het verschil geeft tussen kleur en zwart-wit:

Je monitor is idd primair, TV secundair. Als je nu in nview beeldscherminstellingen - rechterklik op de TV - selecteer TV-formaat... - geavanceerd - formaat video-uitvoer - dat zetten op samengestelde video-uit.

Als het dan nog niet lukt, kunnen we wel gewone forceware drivers tweaken om zo te laten werken op een laptop, en zo mss het toch aan de praat te krijgen.

Maar probeer eerst het bovenstaande.

broske
1 June 2005, 15:47
hier saat heel wat nuttige info over problemen met de tv-out.

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/482538

knaap
9 June 2005, 21:56
Ik heb alles nog een keer of 3 geprobeerd, zonder resultaat. Kan je me helpen met tweaken.

(crash) :close :crazy:

Heezy
10 June 2005, 04:58
Ok, ik heb de Medion drivers eens vergeleken met de nieuwste Forceware drivers. Ik heb de 2 nodige lijnen uit de Medion drivers in de nv4_disp.inf file gezet. Normaal gezien, met wat proberen en met een beetje geluk zou dit moeten lukken nu:

-Download hier de drivers die ik getweakt heb: http://users.skynet.be/heezy/71.89_Go5300.rar

-Maak ergens een mapje aan (bv. FXGo5300), en extract de inhoud van deze rar file daarin.

-Doe nu: rechterklik op deze computer - eigenschappen - tabblad hardware - apparaatbeheer - beeldschermadapters - dubbelklik op je FX Go5300 - tabblad stuurprogramma - stuurprogramma bijwerken - 'Nee, nu niet' aanvinken en klik op volgende - 'ik wil zelf kiezen (geavanceerd)' aanvinken en klik op volgende - vink dan enkel 'ook op deze locatie zoeken' aan, en blader naar het mapje (bv. C:\FXGo5300) dat je daarnet hebt aangemaakt waarin de gemodifieerde drivers staan en klik op volgende - volg dan gewoon de wizard.

Met wat geluk zou dit nu moeten macheren.

knaap
10 June 2005, 12:12
Na alles exacrt te hebben gevolgt start de wizard niet. Hij zegt dat hij in die map geen betere software heeft gevonden dan de huidig geïnstalleerde. Moet ik misschien eerst alle drivers weer verwijderen met dat kuisprogramma dat je me eerder bezorgde?

:) :) :)

Heezy
10 June 2005, 15:31
Zoiets had ik al gedacht. En daarom zette ik erbij 'met wat proberen' :).

Ja, kuis hem nog eens eerst helemaal. En probeer dan nog eens.

knaap
10 June 2005, 17:12
Alles is gekuisd en nog steeds geen beeld op TV.
1) Er start geen wizard als ik de FX Go5300 directory heb aangeduid
2) Wat me nu wel opgevallen is bij de beeldscherminstellingen is dat hij als 2de scherm een analoog scherm detecteert en de optie 'TV' niet mogelijk maakt

Heezy
12 June 2005, 03:42
Alles is gekuisd en nog steeds geen beeld op TV.
1) Er start geen wizard als ik de FX Go5300 directory heb aangeduid
2) Wat me nu wel opgevallen is bij de beeldscherminstellingen is dat hij als 2de scherm een analoog scherm detecteert en de optie 'TV' niet mogelijk maakt

Ivm met dat analoog scherm, kijk hier (http://www.laptopvideo2go.com/) eens bij clone mode.

mmm, normaal zou die dat moeten doen. Ok, volgende dingen te proberen:

1) Download de 71.89 drivers van de NVIDIA (http://www.nvidia.com/object/winxp_2k_71.89.html) - dubbelklik erop en volg de installatie - op het einde zal je nu een melding krijgen dat deze drivers niet compatibel zijn of zoiets in de aard, klik nog niet op ok - ga eerst naar C:\NVIDIA\Win2KXP\71.89 en kopieer de gehele inhoud naar een ander mapje - dit gedaan, klik op ok - kopieer nu de nv4_disp.inf file uit mijn gemodifieerde drivers en plak hem in het mapje waar je juist alles hebt gekopieerd (hij zal dan het bestand vervangen) - doe nu terug de wizard via apparaatbeheer. (Je kan proberen van eerst alles weer proper te maken)

2) Lukt dit niet, maak alles weer proper, en wanneer je opstart, annuleer eens niet de auto hardware detectie, maar volg de wizard, en selecteer de map waar de drivers in staan met de gemodifieerde nv4_disp.inf file.

3) Nog altijd niet, maak alles weer proper, en installeer de Detonator 56.63 drivers op deze site (http://www.station-drivers.com/page/nvidia%20geforce%20go.htm) eens.

4) Nog niet, kijk dan hier (http://www.laptopvideo2go.com/) bij drivers, donload ze en pas de nv4_disp.inf file aan.

5) Nog altijd niet :-(, dan kan je eens TVTool (http://come.to/tvout) proberen, die krijgt normaal tv-outs aan de gang.

6) Als het dan nog ni lukt, dan weet ik het ook niet meer. Dan zal het experimenteren worden met verschillende versies van Detonator drivers enzo, en opzoekwerk op internet denk ik.

xkamilx
21 June 2005, 18:19
als je dvd afspeelt met power dvd moet in het configuratiescherm (rechts klikken op het beeld) video advanced display device op secondary zetten
hielp bij mij