Volledige versie bekijken : Laptop aansluiten op TV



Tibo
20 November 2005, 20:23
Hey all,

Heb een probleempje met het aansluiten van mijn Dell M70 op mijn televisie.

De aansluiting werkt perfect, ik krijg een beeld van mijn desktop op de TV, maar het beeld is niet in kleur. Het al tevergeefs gezocht naar diverse instellingen, maar ik vind het niet.:close

Een beetje goede raad is altijd welkom

Thx

artuur
20 November 2005, 20:39
met welke kabel stuur je de gegevens van laptop naar tv kan aan d ekabels liggen



gr artuur

Firekoen
20 November 2005, 21:21
als je signaal de tv binnegaat langs de scart dan zou het kunnen zijn dat je het verkeerde kanaal hebt,

ik kan op mijn tv kiezen tussen extend 1 of extend 1/met nog iets achter,

het ene is zwartwit en het andere is in kleur,

je moet hier eens achter zoeken,

bij mij is het de knop op de afstandsbediening waarmee je een post naar beneden zakt

Heezy
20 November 2005, 22:35
Heb je de flash-handleiding gevolgd van hier op de site? Op het laatste komt de cruciale stap tussen zwart-wit en kleur, namelijk dat je 'samengestelde video-uit' moet selecteren.

PS: de handleiding gebruikt kloon-optie, maar dual-view is ook perfect (beter zelfs, moet ik nog aanpassen).

Tibo
21 November 2005, 10:03
Heb de handleiding net, gelezen.....

Ga het vanavond nog eens proberen, maar ik heb er een slecht oog in....ik denk dat ik alle stappen doorlopen heb die in die flash voorkomen.

De kabel die ik gebruik is zo een Cinch-kabel of zoiets met langs beide uiteinden 3 stekkers (rode, witte, gele). De gele is toch de stekker die je moet gebruiken he ?

fews
21 November 2005, 10:28
Heb de handleiding net, gelezen.....

Ga het vanavond nog eens proberen, maar ik heb er een slecht oog in....ik denk dat ik alle stappen doorlopen heb die in die flash voorkomen.

De kabel die ik gebruik is zo een Cinch-kabel of zoiets met langs beide uiteinden 3 stekkers (rode, witte, gele). De gele is toch de stekker die je moet gebruiken he ?


als je ook je geluid op je tv wilt krijgen zal je ze toch alledrie moeten gebruiken vrees ik:wtf:
maar nu voor je gevraagde probleem ... je gaat zowel lang laptop als tv zijde via de tulp aansluiting zeg je .
heb je geen SVHS aansluiting op je laptop (is 9-polige stekker trekt wat op muis aansluiting) zoja kan je bter deze gebruiken .
kant TV heb je hetzelfde probleem => heb je daar enkel die tulpaansluitingen of heb je ook SVHS .? of enkele scart's ??

graag nog wat meer info;)

Tibo
21 November 2005, 10:31
De uitgang van de laptop is zo een 9polige (lijkt op PS2 aansluiting). Maar bij de laptop zit zo een klein kabeltje dat die 9polige aansluiting omzet naar zo een gele stekker (vrouwelijk gedeelte). Daar plug ik dan mijn kabel in.
Op de tv heb ik geen 9polige aansluiting denk ik

fews
21 November 2005, 10:39
De uitgang van de laptop is zo een 9polige (lijkt op PS2 aansluiting). Maar bij de laptop zit zo een klein kabeltje dat die 9polige aansluiting omzet naar zo een gele stekker (vrouwelijk gedeelte). Daar plug ik dan mijn kabel in.
Op de tv heb ik geen 9polige aansluiting denk ik


ok dus je laptop heeft SVHS :D das al een stap,in de goede richting.

langs je tv zijde zal je niet te gauw deze aansluiting rechtsstreeks aantreffen.
meestal zit deze vervat in één van je scartaansluitingen (dit moet je eens nagaan in de handleiding van je TV-toestel) daar zal je dan bv.zien scart 1 = VHS scart2 = VHS/SVHS/SVHS2 .. enz...
je moet dan de scart nemen met de SVHS aansluiting op toegewezen en indien aanwezig nog liefst SVHS2 (dit probleem had ik dus ook met al dan niet kleur SVHS Z/W SVHS2 Kleur.

oja je hebt dan wel zo een scartblokje(omvormer) nodig waar je de svhskabel of de tulp kabel kan inpluggen

ff nakijken en proberen zou ik zo zeggen

veel succes

Heezy
21 November 2005, 19:44
Via composiet moet ook lukken. Zoals ik zei, de cruciale stap op kleur is daar waar je 'samengestelde video-uit' kan selecteren. Met composiet moet je dan composiet aanduiden.

Wil je toch via s-video, in makro en Carrefour hebben ze van die kitjes waar alles inzit: scart converter, svideo kabel, en audio-kabel.

fews
22 November 2005, 18:58
Via composiet moet ook lukken. Zoals ik zei, de cruciale stap op kleur is daar waar je 'samengestelde video-uit' kan selecteren. Met composiet moet je dan composiet aanduiden.

Wil je toch via s-video, in makro en Carrefour hebben ze van die kitjes waar alles inzit: scart converter, svideo kabel, en audio-kabel.

juist ja ,plus ook nog een belangrijke is dat je PAL geselecteerd hebt ipv NTSC was deze ff vergeten (is ook al zolang geleden dat ik dit nog eens opnieuw moeten doen heb)
heb een handleiding gevonden op de site van een van onze leden(y) (y) waar alles stap voor stap nog eens uitgelegd wordt
http://www.sectie.be/faq/pc2tv/pc2tv.htm

veel succes en laat ons horen hoe je het er vanaf brengt

mvg
:evil: fews:evil: