Volledige versie bekijken : Progje om cue bestand te maken.



ams
21 November 2005, 20:19
Goede avond,

Ik heb een film gedownload met een cue en bin bestand.
Echter bij het omzetten naar mpeg bleek de cue beschadigd te zijn nu zoek ik een programma om een cue bestand te maken.

Wie kan mij advies geven cq een link om zo'n bestand te downloaden.

bvd

Groet,
Ams

Baloeke
21 November 2005, 20:27
cue en bin bestanden zijn nero. Deze zal je dus eerst even met nero moeten bewerken.
Je zal eerst die film op een dvd moeten zetten alvorens daar een mpeg file van te maken.

Kokki
21 November 2005, 20:33
nero > recorder > image branden
gewoon je .binfile kiezen en ok drukken
Das al:D



als je alleen een .bin file hebt moet je met isobuster (o.i.d.) een .cue file maken. daarna geen problem met deamon of alcohol.
je kannet .cue-tje ook nog met wordpad zelluf maken



Nou zit er normaal gesproken bij dat bin-bestand een ander bestandje. Dit is het cue-bestandje. In het cue-bestandje staat exact beschreven met welke instellingen het bin-bestand tot een CD moet worden gebrand. Da's handig, want dan hoef je zelf niks te doen.

Als je deze cue niet hebt, zal je zelf voor de instellingen moeten zorgen. Je doet dan "File->Burn image" in Nero, waarna je de bin selecteert en de juiste instellingen instelt (er zullen wel defaults zijn, om je te helpen).
Als je de cue wèl hebt, kan je de CD branden door in Nero "File->Burn image" te doen en dan de cue te selecteren.

Als je nou geen cue hebt, of de cue werkt niet, en je denkt niet dat je zelf de instellingen goed hebt ingesteld, kan je ervoor kiezen om het bin-bestand in te lezen met een programma als Daemon-Ttools. Deze maakt een zgn virtueel CD-station van het bin-bestand. Dit inlezen en tot virtueel CD-station maken heet "mounten".
Je kan de CD nu al gebruiken (waarschijnlijk zie je ook dat autorun gebruikt wordt, en dat je dus direct het installatiemenu van de software ziet, of dat de muziek-cd wordt afgespeeld)
Als je nou een èchte CD wil hebben, kan je met nero's Disccopy gewoon een kopie maken van het virtuele CD-station.


Heb even wat geknipt en geplakt wat ik op het net vond.
Ik hoop dat je er wat aan hebt.

Succes

ams
21 November 2005, 21:27
cue en bin bestanden zijn nero. Deze zal je dus eerst even met nero moeten bewerken.
Je zal eerst die film op een dvd moeten zetten alvorens daar een mpeg file van te maken.
Naar mijn bescheiden mening kan ik bin en cue bestand gelijk omzetten naar mpeg met vcdgear.
Als het dan mpeg is naar dvd converteren is mijn bedoeling.

Groet,

Ams

Ps:Maar om bin en cue om te zetten heb ik een goede cue nodig.

Baloeke
22 November 2005, 01:34
Het programma vcdgear ken ik niet, dus kan er niets over zeggen.

dat snap ik ook niet. Waarom moet je een bin en cue omzetten voor een cue ?

Je zegt zelf dat je een cue bestand hebt waarom dan nog een maken

ams
22 November 2005, 13:46
Hallo Baloeke,
Bedankt voor de info.
Ik heb wel een cue bestand maar die is beschadigd(werkt niet) daarom wil ik een cue maker hebben.
groet
Ams