Volledige versie bekijken : Laptop Dell, twijfel tussen 2, graag jullie mening



Robbedoeske
22 November 2005, 08:57
Zoals in de titel al gemeld, ik zou graag een laptop kopen, maar zie tussen het bos de bomen niet meer.
Daar ik al een pc heb van Dell waar ik heel tevreden over ben, ben ik eens gaan kijken op de website van Dell en heb miijn oog laten vallen op deze 2 modellen.
De Inspiron 6000 of de Inspiron 1300. Het is gewoon voor huiselijk gebruik.
Graag jullie mening.
Het is wel vrij dringend want er loopt een promo tot vandaag.

Alvast bedankt.:)

Heezy
22 November 2005, 19:24
Kan je ff twee links geven voor de gemakkelijkheid aub.

PorkyFrost
22 November 2005, 19:28
ik zal de links wel leveren ;)

De inspiron 6000:
http://www1.euro.dell.com/content/products/productdetails.aspx/inspn_6000?c=be&cs=bedhs1&l=nl&s=dhs&~ck=mn

De inspiron 1300:
http://www1.euro.dell.com/content/products/productdetails.aspx/inspn_1300?c=be&cs=bedhs1&l=nl&s=dhs&~ck=mn

Ik zou voor de 6000 gaan eigenlijk ;)

Heezy
22 November 2005, 19:44
De 6000 ziet er idd wel goed uit. Maar grootste verschillen tussen die twee zijn het scherm en de DVD-RW. Ik vind persoonlijk een 14.1 scherm veel te klein.

En, ge moet nog voortgaan op de site hé, ge zult zien dat het uiteindelijk nog wa duurder uitkomt dan eerst aangegeven. Maar zoals die collect and return niet nemen kan u veel geld besparen. Maar ja, het is een risico natuurlijk.

Nikolas
22 November 2005, 20:30
Heezy, is zeggen dat een scherm veel te klein niet wat voorbarig.
Ik heb hier thuis een 17" Acer en ik kan je zeggen, die laptop is niet echt van de lichtste.

Als je echt een laptop wilt omwille van de mobiliteit, dan ga je beter voor een 14.1" of een 15".
(Het is, en daarmee ben ik akkoord, niet erg groot)
Wil je echter een laptop om hem als vervanging van desktop pc, of om nu en dan eens van kamer te veranderen,
dan kun je al gaan voor pc's met een groter scherm en bijhorend groter gewicht.

Beide laptops zijn wel geen crossmachines,
ik hoop dat je deze voor niet veel anders wilt gebruiken dan internet n office?

Heezy
22 November 2005, 23:38
Ja ge hebt gelijk, maar omdat hij al aangeeft dat het voor huiselijk gebruik is, vind ik 14.1" te klein ;-).
En het zijn idd geen super laptops, maar daar is de prijs ook naar. Die laptops zullen wel alles kunnen wat je van een laptop verwacht: DVD's zien, office toepassingen, surfen... Enkel gamen en zwaar encoden zal uit den boze zijn.

Robbedoeske
23 November 2005, 00:01
Bedankt iedereen om nog zo vlug te antwoorden. (y)
De laptop zal met 2 opgroeiende tienerzonen natuurlijk ook gebruikt worden om te gamen, dus lijkt me dit, dank zij jullie raad, geen goede koop.
We weten eigenlijk helemaal niet goed waar we op moet letten bij de aanschaf van een laptop.
Hebben jullie tips?
Alvast bedankt.

Heezy
23 November 2005, 00:07
Maar om te gamen is geen enkele laptop geschikt eigenlijk. Tenzij je tegen de 2000€ wil neertellen.
Voor 1000€ kan je een heel degelijke PC ineensteken waar je veel meer mee kan doen. Aangezien het enkel voor huiselijk gebruik is, zou ik eerder dit overwegen. Of is er een bepaalde reden dat het een laptop moet zijn?

Robbedoeske
23 November 2005, 23:02
Bedankt Heezy.
We hebben al een gewone pc maar zouden toch graag nog een laptop aanschaffen.
Met 4 computerverslaafden in huis is 1 pc wel wat weinig en met een laptop heb je ineens wat meer bewegingsruimte.
Het lijkt me tof om in de zomer in de tuin op mijn laptop te werken ipv. achter mijn bureau.
En , zoals eerder vermeld, met 2 opgroeiende tienerzonen moet hij wel spellekes zoals PES 5 , GTA SA, enz.... aankunnen.
Onze pc is nu 2.5 jaar oud en volgens de zonen al niet meer geschikt voor die spellekes. Het evolueert allemaal ook zo snel.
Ik zal nog maar eventjes uitkijken en wanneer ik denk iets gevonden te hebben, vraag ik terug jullie raad.

Heezy
24 November 2005, 00:21
Ok. En als je hem ook wil kunnen gebruiken om degelijk te gamen, kijk dan vooral naar de grafische kaart die erin zit.

Nikolas
26 November 2005, 13:21
Ja ge hebt gelijk, maar omdat hij al aangeeft dat het voor huiselijk gebruik is, vind ik 14.1" te klein ;-).

100% gelijk


Maar dan nog, die kaarten lopen meestal na een jaartje toch weer hopeloos achterop...
en gamen met een laptop das ook maar niets. (Tenzij je voor Alienware gaat ;))

Kun je anders niet een laptop kopen voor jullie zelf en eventueel de andere computer wat upgraden?
Of is daar geen beginnen meer aan?
Wat zijn de specs?