Volledige versie bekijken : acrobat reader



jipke63
22 November 2005, 09:50
Is het mogelijk om een acrobat reader bestand om te zetten naar een word bestand . Dit zou moeten gebeuren met dezelfde lay out , zodat ik die in word kan bewerken . Weet iemand hier een oplossing voor . alvast bedankt

Johnny
22 November 2005, 13:50
Er bestaat een programma : pdf2word - ik weet echter niet of de opmaak mee wordt gekopiƫerd - ik denk het niet.
Maar wat je kan doen , is het volgende : open je pdf-file en selecteer de tekst die je naar word wil brengen dmv het "select tool" (op voorwaarde dat de pdf-file van die kwaliteit is dat hij tekstherkenning toelaat) - klik rechts en selecteer "copy to clipboard". Open vervolgens een nieuw doc in word (of het doc waarin je de geselecteerde tekst wil overbrengen) en "paste" de geselecteerde pdf-tekst. Deze kan je nu zonder problemen bewerken in word.

J.W.
22 November 2005, 15:23
Is het mogelijk om een acrobat reader bestand om te zetten naar een word bestand . Dit zou moeten gebeuren met dezelfde lay out , zodat ik die in word kan bewerken . Weet iemand hier een oplossing voor . alvast bedankt

Ik heb net de test gedaan. Een Word document omgezet naar een PDF bestand, opgeslagen en daarna het zelfde PDF bestand: Opslaan Als... Word doc.

Het document is terug bewerkbaar in Word, maar, het is, in gegelijking met het originele Word document geweldig groot geworden.

Ik heb dit gedaan met Adobe Acrobat 7.0.5