Volledige versie bekijken : amd 3700 of intel dualcore 3.0



Gruwelijk
22 November 2005, 21:32
Bij aldi een systeem met een intel dual core 830 3.0ghz prosessor
1024 mb ddr2 sdram werkgeh.
nvidia GF 6700xl 128mb video

Bij de plaatselijke pcwinkel een systeem met een amd athlon 64 3700+ prosessor
2048 mb ddr1 sdram werkgeh.
ati x700 256mb video

bijde ongeveer zelfde prijs
Wat zou je kiezen??

aldi systeem staat er morgen even (tot uitverkocht) graag quick advies

Grwlk

Heezy
22 November 2005, 23:33
En waar gaat hij voor dienen?

Clioke16V
23 November 2005, 00:17
Idd, als je wil dat wij zeggen welke pc het beste is moete we jou eisen weten,

Je moet eerst voor je een pc koopt weten wat je ermee gaat doen of wil gaan doen, doe jij aan multitasking ja of nee ? ( veel programma's tegelijk openen en met werken ), fotobewerking en videobewerking dan is die van ALDI hoogst waarschijnlijk beter.

Is dit allemaal niet voor u en wil je alleen maar games spelen of gewoon wat internetten dan is de AMD beter mits een andere videokaart want deze is niet zo van de beste ( om te gamen dan natuurlijk )

En je moet ook verder kijken dan alleen het RAM geheugen en de grafische kaart en de CPU, het moederbord is eens zo belangrijk aan een pc en veel mensen vergeten dit.

Gruwelijk
23 November 2005, 00:50
Mijn zoon wil een eigen pc en gebruikt deze meestal om te gamen
Nu speelt hij op mijn systeem amd athlon 2.6 1024 mb nvidia gforce fx5200
maar hij wil niet steeds hoeven vragen of er weer een spel bij mag.
Op dit systeem kan hij ook niet alle spellen in de hoogst resolutie spelen.

aldi systeem heeft een msi moederbord zonder agp naar verluid
Grwlk

Clioke16V
23 November 2005, 01:13
AGP is aan het verouderen ( uitsterven ) en de FX5200 kaart die hij nu heeft is idd aan vervanging toe ( heb deze ook gehad ), msi is opzich niet slecht > prijs/kwalitiet dan, dus ik schat dat je ongeveer een 1100 € wil uitgeven aan een goede pc, voor dat geld heb je dus wel een echte game pc hoor die je kan laten samenstellen bij je pc boer. Voor een grafische kaart zal ik toch minimum gaan voor een 6600GT of 6800 GT, de 7800 GT(X) is momenteel 1 van de beste kaarten maar kost wel een 400 € dacht ik ( veel geld natuurlijk, maar je komt er lang mee toe ), de grafische kaart van de aldi pc is PCI-express en dit wordt de nieuwe standaard en is ook sneller dan de oudere AGP kaarten, dus als je 1 laat samenstellen kan je hier bv. posten wat je zou willen en kunnen de mensen hier dan hun mening er over doen ( en je zal zeker niet teleurgesteld worden, want Heezy is er een krak in hoor ), dus zeg een prijs wat je wil geven en waarom de pc dus daadwerkelijk moet dienen, en dan kunnen wij hier wel een goede pc samenstellen speciaal voor wat die gebruikt gaat worden. De aldi pc is geen slechte hoor, maar er zitte zoveel snufjes in en op die je waarschijnlijk nooit gaat gebruiken en dus van dat geld kan je betere dingen kopen die je wel gebruikt.

Groetjes.

Nikolas
24 November 2005, 19:08
Hier staat een vlledige vergelijkende test met verschillende applicaties voor heel veel verschillende CPU's.

http://www.tomshardware.com/cpu/20051121/the_mother_of_all_cpu_charts-23.html

Je ziet maar welke CPU het best scoort bij welke applicatie.

Clioke16V
24 November 2005, 21:56
AMD ruled gewoon ENORM hard he > kijk die benchmarken > 14de plaats pas een Intel.

Gruwelijk
24 November 2005, 22:13
Aldi -pc is over gegaan dus.
Nu is er nog de optie:
amd athlon 3700+
ati x700 256 pci-e video
moederbord of asus of gigabyt is onbestemd
a-openkast +tagan 380w voeding
2048 drr 400 dl geheugen
a-open 16x dual layer dvdbrander
dvd-speler
250 gig HD 7200 rpm 16 mb ata
draadloos toets en muis
widows mediacentr
voor 1100 euri
te doenof te laten???

Gruwelijk
24 November 2005, 22:21
O ja er is een 250 gig HD gemonteerd 7200 rpm 16mb sata
sorry Grwlk

Nikolas
24 November 2005, 22:32
Te laten, sorry hoor, maar die voeding is te zwak, en je kunt beter gaan voor een Athlon X2 3800+...is echt toekomstgericht...

Maar het lijkt me wel vrij goedkoop, ik vertrouw alleen die voeding voor geen haar.

Clioke16V
24 November 2005, 23:48
Bwa in mijn ogen redelijk, ik zou de grafische kaart wel beter nemen hoor zoals ik al gezegd heb, een 6600GT of een 6800GT ( de 6800GT is 256MB en heeft een 256bits geheugen bus ook ) de 6600GT ( zoals mijn ) heeft een 128bits geheugenbus, en voor zware gamen is toch een 256bits geheugenbus aangeraden. Enja die voeding ken ik niet ( is daarom niet slechter ), maar zou ik toch een zwaardere nemen > +- 450 watt. En als je zeker wil zijn onze Heezy hier zal de benodigde uitleg hier ook wel zetten. En moederbord zal ik toch voor de ASUS gaan ( weet je mss welk type van asus het is ? )

Greetz.

Heezy
25 November 2005, 10:50
Mja, eerlijk gezegd is dat wel een goedkope pc ja. En idd, met wat hier gezegd wordt, stem ik in: voeding is imo te licht en van die graka ga je wsl spijt krijgen. En ja, de CPU... het is een hele snelle, maar ik zou toch ook gaan voor een dual-core, ik denk niet dat u iemand bent die elke 6 maand heel zijn pc verkoopt en iets nieuw koopt. Dus ga voor een AMD X2 3800+, is gewoon enorm plezant om op te werken. Plus, nieuwe games die gaan uitkomen gaan toch meer en meer multi-threaded zijn.

Dus:

-voeding --> neem minstens 450W van een A-merk (Tagan is een A-merk zene)
-graka --> imo, neem de 6800GS.
-cpu --> AMD X2 3800+

Nikolas
25 November 2005, 20:43
Mja, eerlijk gezegd is dat wel een goedkope pc ja. En idd, wat met waar hier gezegd wordt, stem ik in: voeding is imo te licht en van die graka ga je wsl spijt krijgen. En ja, de CPU... het is een hele snelle, maar ik zou toch ook gaan voor een dual-core, ik denk niet dat u iemand bent die elke 6 maand heel zijn pc verkoopt en iets nieuw koopt. Dus ga voor een AMD X2 3800+, is gewoon enorm plezant om op te werken. Plus, nieuwe games die gaan uitkomen gaan toch meer en meer multi-threaded zijn.

Dus:

-voeding --> neem minstens 450W van een A-merk (Tagan is een A-merk zene)
-graka --> imo, neem de 6800GS.
-cpu --> AMD X2 3800+

Komt een beetje overeen met wat ik zei...

En inderdaad de nVidia GeForce 6800GS is de beste prijs/kwaliteit en het verschil tussen de GT is echt minimaal...

Heezy
25 November 2005, 21:01
En idd, met wat hier gezegd wordt, stem ik in...

;-)









Tekst te kort :s.

Gruwelijk
25 November 2005, 22:31
Hij gaat vanaf nu voor een athlon64 x2 3800+!!
Testen zijn inderdaad indrukwekkend voor zo'n ding.
Probleem is wel dat er geen winkel in de buurt er een in het assortiment heeft!!
In een type fujitsu-siemens systeem zitten ze wel, maar de winkels die die zouden moeten verkopen hebben dat type niet op hun site staan.
Als het morgen niet te extreem is buiten fietsen we langs vobis en kpn om te kijken of ze het systeem kunnen leveren en kunnen zeggen wat er aan mobo instaat.
ps. het machientje heet: scaleo p - pp31005-1
Klinkt wel niet

bedankt Grwlk

Nikolas
26 November 2005, 13:18
Hij gaat vanaf nu voor een athlon64 x2 3800+!!
Testen zijn inderdaad indrukwekkend voor zo'n ding.
Probleem is wel dat er geen winkel in de buurt er een in het assortiment heeft!!
In een type fujitsu-siemens systeem zitten ze wel, maar de winkels die die zouden moeten verkopen hebben dat type niet op hun site staan.
Als het morgen niet te extreem is buiten fietsen we langs vobis en kpn om te kijken of ze het systeem kunnen leveren en kunnen zeggen wat er aan mobo instaat.
ps. het machientje heet: scaleo p - pp31005-1
Klinkt wel niet

bedankt Grwlk


Anders moet je hem laten assembleren door iemand...of assembleert 'ie em zelf?
Dan zal die zeker aan de onderdelen raken...

Bij een winkel genaamd "Forcom" hebben ze hem zeker !