Volledige versie bekijken : Handleiding: Hoe Grafishe Kaarten Installeren



PorkyFrost
23 November 2005, 15:17
Hoe een grafische kaart installeren??
Zoek eerst en vooral even met google naar drivercleaner en download en installeer deze, doe dan pas je oude er uit.
Je steekt nieuwe kaart in en pc zegt nieuwe hardware gevonden,ga hier niet op in en druk annuleren, ga nu naar configuratiescherm,software en zoek de driver van nvidia en verwijder deze.

Dan opstarten in veilige modus ( F8 bij opstart ) en laat nu het programma drivercleaner lopen en zet die op Nvidia(of van welke je vorige kaart was) en verwijder deze driver > dan terug normaal opstarten en je pc zegt opnieuw voor nieuwe hardware gevonden > annuleer en installeer nu de juiste ( nieuwste driver ) en dan nog eens hertstarten en het is ok.


1)Bepaal:
Heb je een AGP-slot? (deze is al wat verouderd)
http://www.cheapcomputersandparts.com/Images/Parts/Motherboard-AGP-Slot.jpg
AGP-Slot moederbord
2)Of heb je een PCI-E(xpress)-slot? (deze is recenter)
http://www.cluboc.net/reviews/motherboards/gigabyte/GA-8I945P/pcie.jpg
Bovenste is pci-express-slot

OPGELET : EEN AGP PAST NIET IN EEN PCI-E EN OOK NIET OMGEKEERD (ter info)

2)Is je voeding sterk genoeg voor de kaart?
Eenmaal je een kaart op het oog hebt moet je wel controleren dat je voeding sterk genoeg is, dit zie je door:
a) schroef je kast open
b) De Wattage staat op de voeding
3)Ok, de kaart die je zou willen is compactibel met je pc, Wat nu?
-Eerst en vooral koop de kaart
-Jezelf statisch ontladen, kwestie van niets te beschadigen, door aan bv.: de verwarming te komen
-De kaart in je AGP/PCI-E slot steken
-Indien nodig voedingsconnentor(en) aansluiten op de kaart
-computer opstarten
-de bijgeleverde drivers installeren


http://home.arcor.de/paschedag/enermax_nt_pcie.jpg
Dit is een PCI-E 6-pin connector voor je grafische kaart
te verbinden met de voeding als jePCI-E hebt.



Handleiding door:
-PorkyFrost
MET DANK AAN:
-Nikolas
-Heezy
-vanic
VAN WWW.IVANHOEJUPILER.BE

nojs
23 November 2005, 15:59
mooi !!!! altijd handig :p

PorkyFrost
23 November 2005, 16:02
is ie wat goed?

Clioke16V
23 November 2005, 16:03
Mooie handleiding Porky, maar mss ook vermelden dat je best je oude drivers kan verwijderen met drivercleaner in veilige modus zodat zeker alle drivers verwijdert zijn.

Ik geef nu als voorbeeld nvidia (omdat ik deze zelf heb )

Surf eerst ff met google naar drivercleaner en download en installeer deze > meer niet

Je steekt nieuwe kaart in en pc zegt nieuwe hardware gevonden > ga hier niet op in en druk annuleren, ga nu naar configuratiescherm > software en zoek de driver van nvidia en verwijder deze.

Dan opstarten in veilige modus ( F8 bij opstart ) en laat nu het programma drivercleaner lopen en zet die op Nvidia en verwijder deze driver > dan terug normaal opstarten en je pc zegt opnieuw voor nieuwe hardware gevonden > annuleer en installeer nu de juiste ( nieuwste driver ) en dan nog eens hertstarten en het is ok.

Porkyfrost > dit is geen kritiek he maat > zeker niet, maar dit heb ik ook van Heezy geleerd daarom dat ik het hier nu ook bijzet.

Handleiding is mega duidelijk

PorkyFrost
23 November 2005, 16:15
ik weet wel dat dit geen kritiek het is wat extra info ;)
ik heb het er bijgezet ;)
Bedankt Clioke16V

nojs
23 November 2005, 16:34
veel werk aan gehad zeker ?

PorkyFrost
23 November 2005, 16:38
niet echt eigenlijk

Firekoen
23 November 2005, 17:05
goede handleiding,

maar je zou mss ook het verschil kunnen uitleggen van AGP en PCI-E

kan je eigenlijk een pci-e in een agp steken en omgekeerd,

en mss ook even vertellen of het altijd nodig is om een voedingsstekker aan te sluiten.

PorkyFrost
23 November 2005, 17:25
een AGP kan je niet in een pci-e steken en ook niet omgekeerd ;)

Clioke16V
23 November 2005, 18:15
ik weet wel dat dit geen kritiek het is wat extra info ;)
ik heb het er bijgezet ;)
Bedankt Clioke16V
Bedankt > ja zoveelte uitgebreider hij is zoveelte minder vragen ga je hebben van en hoe dit nu doen en dat, daarom dat ik het u vertelde.

Greetz...

Firekoen
23 November 2005, 18:21
mss ook even vertellen of het altijd nodig is om een voedingsstekker aan te sluiten.

En wat is het beste, een kaart met PCI-E of een kaart me AGP?

g_man
23 November 2005, 18:55
Als ik ook ff een paar dingen mag toevoegen:

1. Je spreekt enkel over Nvidia, er zijn ook mensen met een ATI-kaart :p
2. Als je je drivers wil verwijderen, gaat ook prima via het apparaatbeheer. Als je alles van NVidia laat verwijderen zit het er dik in dat mensen met een Nforce chipset deze driver ook gaan verwijderen en dat is om problemen vragen. Drivercleaner is wel aan te raden bij omschakeling van Nvidia naar ATi. Dan moeten alle restjes weg..
3. Oude drivers dienen best verwijderd te worden VOORdat je de oude kaart verwijderd en de nieuwe erin steekt.
4. En OK, alle tussenkomsten van windows na de herstart negeren en zelf de driver installeren.
5. Mss minder belangrijk, maar niet alle kaarten (oudere kaarten) hebben een aansluiting nodig van de voeding. En die stroomslikkers betreft eigenlijk enkel de Nvidia's, de topmodellen ervan hebben zelfs 2 stroomaansluitingen.

PorkyFrost
23 November 2005, 19:28
ik had mijn post geëdit en er staat "indien nodig voeding aansluiten :) "
en Firekoen, PCI-E is wat beter, recenter ;) GRTZ Pork

g_man
23 November 2005, 19:42
mss ook even vertellen of het altijd nodig is om een voedingsstekker aan te sluiten.

En wat is het beste, een kaart met PCI-E of een kaart me AGP?

Als er een voedingsconnector opstaat en je sluit hem niet aan, krijg je bij de start een nogal vervelende piep te horen ;)
Enne, de keuze van PCI-E of AGP wordt bepaald door het moederbord. En idd de nieuwste standaard is PCI-E. De nieuwste kaarten worden zelfs niet meer in AGP uitgebracht. Voor velen zal dit een dure upgrade worden, wanneer ze gaan upgraden.

Clioke16V
23 November 2005, 21:19
idd als je een aparte voeding moet aansluiten MOET je deze ook aansluiten en G-man > ik zei toch ik kan alleen van Nvidia vertellen omdat ik die kaart heb. ( merci voor dit van ATI te vertellen )

Heezy
24 November 2005, 05:55
Ik wil hier wel een sticky van maken, aangezien dit toch meerdere keren al is uitgelegd, zowat blijft terugkomen.
Maar ik zou er graag dan nog wat bijvoegen en de lay-out een beetje veranderen. Als je er niets mee inzit natuurlijk. Hij blijft wel onder jouw naam, dus credits gaan naar jouw.

PorkyFrost
24 November 2005, 17:16
Het is ok hoor Heezy
doe maar ;)
een beetje extra info is altijd welkom :)

PorkyFrost
28 November 2005, 19:51
word dit dan aangepast? en als sticky geplaatst? :)

Heezy
28 November 2005, 20:00
Ja, als ik de tijd eens vindt zal ik hem aanpassen en kleven. Maar het zal ofwel die van u ofwel die van Nikolas worden, vecht het zelf maar uit :-).

PorkyFrost
28 November 2005, 20:02
:p dat word moeilijk :p , DE MIJNE WAS ER EERST :D