Volledige versie bekijken : avi->dvd



greg
24 November 2005, 00:19
beste leden

ik ben momenteel gestart met het converteren van een film naar dvd.

maar ik zit vast aan tmpgenc.

ik heb het laatst dus de film en de naam hetzelfde bestandsnaam gegeven,zodat als ik de film afspeel de subs er auto bijgeslecteerd zijn door bs player.(bvb deuce.avi en deuce.sub)

nu als ik een preview doe in tmpgenc komt de ondertiteling er maar niet bij.

in ffdshow staat het vakje naast subtitles nochtans aangevinkt.

wat kan ik vergeten zijn?

greg

lucje007
24 November 2005, 01:05
hier dit is één van de beste sites(naar mijn mening) om fillms te converteren


http://www.extradvd.nl/html/divx2dvd.htm

greg
24 November 2005, 01:12
bedankt voor je reactie maar er staat niets bij over het feit dat die subs niet mee geconverteerd worden met de film nar mpeg2

lucje007
24 November 2005, 01:48
Maar het is toch de bedoeling om die subs definitief onder die avi komen toch?Dit gebeurt toch eerst met virtual dub en daar dan add subtitler.Daarna kunde een mpeg2 maken met tmpgenc samen met virtual dub de frameserver laten lopen.Zo converteer ik al mijn films en ik heb nog nooit probs gehad.Alle progs die ge nodig hebt en de tuts staan daar haarfijn uitgelegd.

Hopelijk kunde hiermee verder nu

Red Wodka
24 November 2005, 12:16
mss word je hiermee iets wijzer
http://www.ivanhoejupiler.be/handleidingen/omzetten.htm

moest link niet werken kijk eens bij handleidingen ---flach handleidingen --- ondertiteling in dvd

Baloeke
24 November 2005, 14:19
Verander je extensie van je ondertiteling van sub naar srt.
Hier nog een linkje (http://www.divxworld.nl/winavi.htm)in tekstformaat.
Gebruikt programa daarvoor is WinAvi
Ik werk daar al een tijdje mee en gaat volgens mijn mening erg vlot

slicky
24 November 2005, 14:52
ik gebruik hier Diko,die doet alles lekker zelf:p

greg
24 November 2005, 15:25
ik heb het nu net geprobeerd met die winavi video convertor maar ook daar tijdens de preview geen subs te zien,de ondertiteling is in srt formaat

frapat
27 November 2005, 09:31
greg,

ga bij ffdshow naar configuratie
subtitiels zijn aangevinkt
in het rechtervak zie je "file" staan,maakdat bolletje zwart,daarnaast heb je een witte balk,dan een pijltje naar beneden en dan een vierkantje met 3 puntjes in.
Klik daarop en selecteer je srt bestand.
Klik dan onderaan op "toepassen" en dan op "ok".
Sluit ffdshow af en ga verder met tempgenc om je film om te zetten.
Normaal gezien moeten je subs nu te zien zijn.
Althans bij mij werkt het toch zo.

greetz

krist
27 November 2005, 10:18
ik gebruik Winavi met ffdshow en vobsub
zo loopt alles vanzelf

Blackwidowpage
27 November 2005, 11:52
ik heb het nu net geprobeerd met die winavi video convertor maar ook daar tijdens de preview geen subs te zien,de ondertiteling is in srt formaat

De ondertileling moet dezelfde naam als de film hebben, en moet in de zelfde map staan!

Walt
29 November 2005, 12:24
Hallo,ik heb een vraagje, heb juist een avi omgezet naar dvd met ondertitels maar nu ik de film heb geprobeerd op de pc zijn mijn ondertitels normaal en dan weer dubbel, hoe komt dat en nu ik die opgeslagen heb met welk program kan ik die branden op dvd, graag uw hulp en ik dank u op voorbaat

Walt
29 November 2005, 12:29
Hallo, ik heb een avi naar dvd omgezet met winavi en weggeschreven naar een map, nu als ik die film probeer op de pc heb ik normale ondertitels en dan weer dubbele ondertitels, hoe komt dat en met welk program moet ik die film nu op dvd zetten,ik dank u al op voorbaat voor de hulp

Walt
29 November 2005, 14:23
Ik heb een film van avi naar dvd omgezet met ondertitels, nu als ik die zie op pc voor te zien of het gelukt is zijn mijn ondertitels normaal en dan weer dubbel te zien op de film , hoe kan ik dit verhelpen en met welk program moet ik die nu op dvd branden, ik dank u al op voorbaat voor de informatie

frapat
29 November 2005, 18:15
deze kan je heel simpel met nero branden.
open "Nero Burning Rom" en bovenaan links kun je kiezen tussen "CD" en "DVD".
Daar neem je DVD en dan in de kolom eronder kies je "DVD-VIDEO" en klik dan rechts bovenaan op "NEW".
Er opent zich een nieuw venster met 4 kolommen.Het 2de en de 4de zijn leeg.Selecteer nu je film in de 3de kolom (staat in de ts-map van je film).Nu zie je in de 4de kolom allemaal bestanden.Selecteer alle bestanden en sleep ze naar het 2de vak .
Klik bovenaan in de werkbalk op "BURN" ,kies je DVD-schrijver en klik op "ok" en normaal zou hij moeten beginnen.

succes