Volledige versie bekijken : windows vanaf usb-hdd installeren



navarone
26 November 2005, 21:19
Weet er iemand of je windows (die op usb-hdd staat) kunt installeren vanaf een usb-harddisk als je je pc boot?
Ik heb namelijk mijn winXP op een usb-hdd gezet omdat ik soms problemen heb bij het installeren vanaf mijn cd-rom. Zo kwam ik op het idee om mijn windows te herinstalleren vanaf die harddisk. Maar als ik mijn pc boot en ik selecteer mijn usb, dan wil dos dit niet aanvaarden als een system-disk zoals mijn cd-rom van windows.

ybr
26 November 2005, 23:01
Denk dat dat niet zal gaan. DOS herkent geen usb.

Natje1
26 November 2005, 23:18
Het gaat perfect, kijk op deze link:

http://www.weethet.nl/dutch/hardware_bootfromusbstick.php

Zet de files die je op de usb-stick zet op een usb-hdd en het werkt perfect.

compuchrisje
27 November 2005, 01:48
interessant natje.... maar iedereen best eens grondig lezen, niet zomaar lukraak beginnen!

navarone
27 November 2005, 10:55
@ybr idd niet ieder moederbord ondersteunt usb (de mijne gelukkig wel)
@natje1 ik heb die site al gezien maar heb problemen met het maken van een bootsec.bin.

word vervolgd :)

navarone
27 November 2005, 12:32
Grootte problemen !!!!
Ik heb dus een diskette kunnen maken en die bestanden op mijn usb-hdd gezet en ge-reboot maar dos zei dat het verkeerde systeembestanden waren.
Dus herstart ik mijn windows en wat zie ik ..... mijn usb-hdd is niet geformateerd, dus ik kan niet meer aan mijn bestanden. Hoe kan ik dat nu ongedaan maken want systeemherstel wil dit niet ongedaan maken.

compuchrisje
28 November 2005, 01:50
Tja, had gezegd, GOED lezen. De mogelijke problemen stonden er duidelijk beschreven op die site die Natje aanhaalde. 'k Vrees dat die usb-hdd nieuwe format nodig heeft nu.