Volledige versie bekijken : branden mislukt telkens !



kilroy
27 November 2005, 10:26
hoi,

heb een probleem bij het kopieeren van data van harde schijf naar cd-rom, deze begint telkens goed, mar na ongeveer 90% stopt deze ermee en geeft dan de melding "branden mislukt" in het info vakje staat dan nog " could not fixate files " of zoiets, het gaat hier telkens wel om games, oa mickey's stad op stelten, staat volledig op harde schijf, maar heeft cd-rom nodig om te kunnen spelen, als ik deze originele files dan op cd-rom wil zetten gaat het mis , ook als ik er eerst een image van maak loopt het mis, heb ook eens geprobeerd om een oud spelletje te kopieeren, maar daar loopt het eveneens mis, gebruik nero 6.3 en winxp prof sp2. Misschien is er iets mis in mijn instellingen in nero?
gebruik daar de wizard om data te schrijven, heb ook multissessie eens aan en afgevinkt e.d maar geen resultaat.
Is er iemand die hiervoor een oplossing heeft?

greetzz Kilroy

krist
27 November 2005, 10:39
probeer eens met clonecd

compuchrisje
28 November 2005, 10:22
Ook mogelijk dat je een slechte set cd's opgesolferd hebt gekregen, probeer eens eentje te lenen van een ander merk om te testen?

kilroy
1 December 2005, 15:16
hoi,

'k heb de oplossing gevonden, blijkbaar was mijn schrijfsnelheid te groot ( 48 x ), heb deze teruggebracht naar 8 x en nu heb ik geen problemen meer. Hier mag een slotje op !!!

greetzz Kilroy

Fakke_Berto
1 December 2005, 18:24
Het zal de kwaliteit van de cd's wel zijn. Daar ben ik bijna 100 procent zeker van.
Groetjes.

Nikolas
4 December 2005, 11:14
Inderdaad Fakke_Berto, er is daar toch o zo veel verschil in.

Waarschijnlijk was je snelheid te hoog voor de CD'kes en heb je ze kapotgebrand...