Volledige versie bekijken : Harde schijf ontoegankelijk maken



edver
27 November 2005, 18:25
Hoe kanIk m'n harde schijf ontoegankelijk maken.
Ik werk nl met verwisselbare schijven ( 1 voor internet ,een ander voor andere toepassingen ) = zo goed als nooit problemen met virussen!
Nu zou Ik een derde schijf vast willen plaatsen en verder werken met één "windows schijf voor internet en één niet voor internet.
Thx

Baloeke
27 November 2005, 19:49
Ik snap de link niet goed. Als je een ingebouwde harde schijf ontoegangkelijk wil maken hoe ga je er programma's opzetten en dan deze te openen?
Volgens mij zal je dan elke keer je pc moeten opschroeven en je hd afkoppelen.

Hoepelijk weet iemand anders daar raad op

edver
29 November 2005, 09:23
M'n bedoeling is :een wisselbare schijf apart te houden voor internet ; de andere wissel schijf om video/foto bewerking.
Aangezien videobewerking veel schijfruimte vraagt wil Ik een extra grote schijf vast in de kast plaatsen ( zonder Windows op ) maar met deze schijf wil Ik niet op internet komen ( virussen ).
Dus werken met twee wissel schijven en een vaste die niet toegankelijk is als met m'n internet schijf werk.
Ik dacht dat dit met schijmanagement ging ben hier niet zeker van.
Thx

Chouffe
29 November 2005, 10:32
Je kan natuurlijk de drive-letter voor die partitie/harde schijf manueel verwijderen en terugzetten naargelang het ogenblik, maar dit geeft geen 100% garantie dat die schijf niet meer te benaderen is. Het zou wel al veel moeten afweren. Ik weet persoonlijk zelf niet hoe ik die schijf zou moeten aanspreken zonder drive-letter.
In schijfmanagement ken je een drive-letter toe door rechts te klikken op de partitie en dan te kiezen voor die optie.
Een drive letter ken je in feite toe aan een partitie, maar als je maar een partitie hebt op je schijf komt dit ongeveer op het zelfde neer.
Sommige begrippen kunnen slecht vertaald zijn, dus ik hoop dat je alles begrijpt, maar ik werk enkel met Engelstalige versies.

Chouffe