Volledige versie bekijken : te warm ?



benn
27 November 2005, 19:30
Hallo, dit is mijn pc zijn temperatuur

Temperaturen:
Moederbord 47 °C (117 °F)
CPU 51 °C (124 °F)
SAMSUNG SP0802N 43 °C (109 °F)

Pc staat dan een uur of 6 aan , maar niet intens gebruik ,is dat niet een beetje te warm?

Benn

Baloeke
27 November 2005, 19:34
Voor een AMD prosseror lijkt mij dit vrij normaal - ben wel eens gaan kijken in wat je hebt gemeld bij mijn PC

Peter.B
28 November 2005, 07:19
ik heb ook een amd athlon maar 2000+ en die themperatuur is normaal.
heb eens ergens gelezen dat de meting meer in de kern gebeurd
heb onlangs een andere cpu cooler en een case cooler,die lucht in de kast blaast, bijgestoken en mijn themperatuur is nog altijd 55 graden.
iik heb motherboard monitor geinstalleerd en laat dat mee opstarten en als de themperatuur hoger wordt dan 70 graden geeft hij een signaal

nojs
28 November 2005, 13:45
benn geen paniek jongen mijn pc heeft 59 graden als je hem nog maar aanzet :D

vanic
28 November 2005, 16:30
voor jou Pentiumke 4 kan dit " normaal " zijn ... volgens mij zijn de temperaturen van een( die) AMD ( die koel werken hoog in het vaandel draagt) te hoog... dus ik zou eens kijken of de ventilatoren nog allemaal draaien en eventueel niet zijn vervuilt.

mijn pentuimke 4 gaat nooit boven de 45 graden ( tijdens een burn in test)

pinkiller300
29 November 2005, 20:06
amd werkt juist met hogere temperaturen d8 ik maar kan daar beter tegen, niet?

Nikolas
29 November 2005, 20:09
Dat is juist allemaal hetzelfde van merk. Een normale temperatuur is tussen de 30° - 60°. Punt uit :p
Pas vanaf 60° moogt ge uw zorgen beginnen maken.

En het merk doet er niet echt toe. AMD is de laatste tijd trouwens veel
verbeterd op dat vlak en haalt zelf Intel in op dat vlak.

vanic
29 November 2005, 20:51
AMD is ( werkt) gewoon koeler dan een Intel... zeker als je een PIV prescott hebt ( waarom maakt met anders PIV ready casekes... dit wil zeggen met een " schouw" in...

Heezy
29 November 2005, 21:13
@ Benn

Uw temp kan beter, maar is zeker niet té hoog. Maar blaas uw heatsink en fan eens goed uit.

pino
30 November 2005, 01:35
http://www.almico.com/speedfan.php (http://www.almico.com/speedfan.php) .of Mbm5 werkt perfeckt hier .
Temperatuur tussen 43 en 46 gr Cel.

Nog een mogelijkheid is....... steek u pc kast niet ergens onderin( een bureau kast )daar kan de warmte niet weg , en word de warmte naar binnen getrokken , en zo ontstaat er geen afkoeling voor je cpu , dus loopt de temperatuur iets hoger dan normaal op .
Laat je pc kast eens op je bureau en bekijk eens je temperatuur dan .
Heb het bij mensen geprobeerd ! En zelf staat mijn op mijn bureau.
En 2de mogelijkheid is,, het is al vermeld je koelblok zuiver maken van stof .
als je koelblok niet voldoende zuiver is , loopt de temperatuur ook op.

Firekoen
30 November 2005, 10:03
heeft er iemand een deftig programmake om de temperaturen te testen?

whoopie
30 November 2005, 10:05
everest lijkt mij hierin toch betrouwbaar

Firekoen
30 November 2005, 10:13
whoopie,

bij temperaturen staat er aux, wa is da?

is dat de cpu, want de cpu staat er bij mij nergens bij

whoopie
30 November 2005, 10:35
welke versie heb je van everest ?

whoopie
30 November 2005, 10:50
'ik heb de home edition, en vind die aux nergens terug

vanic
30 November 2005, 15:16
(http://www.almico.com/speedfan.php)steek u pc kast niet ergens onderin( een bureau kast )daar kan de warmte niet weg , en word de warmte naar binnen getrokken , en zo ontstaat er geen afkoeling voor je cpu , dus loopt de temperatuur iets hoger dan normaal op .
Laat je pc kast eens op je bureau en bekijk eens je temperatuur dan .


onderin een kast is het normaal het koelst ( koude lucht hangt beneden warme lucht stijgt) ... wat wel vaak een probleem is... er kan niet voldoende verse( koude) lucht naar binnen ; doordat de plaats vaak te eng is en dan ook nog eens volledig dicht en men steeds maar de opgewarmde lucht gebruikt en eigenlijk de lucht maar blijft opwarmen... dus eventueel "de rug" halen uit de kast op de plaats waar je pc staat zodat er steeds verse lucht bij kan...

Ché
30 November 2005, 18:32
Je moet je geen zorgen maken. De mijne is hier enige tijd geleden tot 100° (jawel) gegaan. De koelpasta was volledig weg. Was niet eens kapot. Nieuwe koelpasta en hij draait weer vollen bak. Momenteel aan 66°. Zelfs met extra fans krijg ik hem gewoon niet koeler. Is nochtans volledig stofvrij, goeie airflow (in & out) met momenteel 5 fans en case is uit aluminium met overal verluchtingsgleuven onderaan en toch blijft hij warm.
mijn huidige waarden:

cpu 66°
mobo 35°
aux 64°
hd 25°

Clioke16V
30 November 2005, 18:38
Toch warm hoor Che 66 graden > mijn draaid stresst 52 ( half uur constant 100 % CPU gebruik ) en normaal 40 graden. ( heb een AMD )

Peter.B
30 November 2005, 20:07
clioke 16v,de uwe is een recente amd.
ik krijg de mijne ook niet koeler en is een amd 2000+.heb een maand geleden een nieuwe cpu koeler + nog een case koeler bij gestoken.zodus heb een case koeler die lucht binnen blaast en één die naar buiten blaast en dan nog mijne nieuwe cpu koeler.een antec en het gedeelte die contact maakt met de cpu is van koper.en 'k heb nog altijd 60 graden.
voor ik die nieuwe koelers had ,heeft hij 2,5 jaar gedraait rond de 70 graden en in de zomermaanden 75 graden.

Clioke16V
30 November 2005, 20:11
How zekers, dan heeft dit wss te maken met de ouderdom van de CPU's > bedankt.

whoopie
30 November 2005, 21:50
ik lees hier nu die temperaturen van AMD-kes, ik begin mij al zorgen te maken als de temp van de cpu naar de 65 graden gaat ! zit wel met een p4 presscot!

pino
5 December 2005, 13:55
Hallo, dit is mijn pc zijn temperatuur

Temperaturen:
Moederbord 47 °C (117 °F)
CPU 51 °C (124 °F)
SAMSUNG SP0802N 43 °C (109 °F)

Pc staat dan een uur of 6 aan , maar niet intens gebruik ,is dat niet een beetje te warm?

Benn

Je moet het zelf weten , mijn temperatuur bedragen 46 voor cpu en 22 voor case .
je kast open laten staan is een mogelijkheid maar moet niet .
Als je kast onderin staat gaat hij opwarmen ik weet het uit ervaring , vb je kast word naar de achter kant gedrukt en de blazing van je fan kan je warmte niet weg krijgen ,
Gevolg je voeding word warm aan de binnenkant ,kast word warm ,cpu word niet voldoende gekoeld en je temperatuur stijgt van je cpu .

Als ik zware prog werk stijgt mijn temp naar 48° niet hoger en kamer temperatuur is 24°
En ik heb ook een AMD. Zelf gebouwd .

Moet mijn raad niet volgen ,maar het is het proberen waard .
Groeten Pino.