Volledige versie bekijken : tweede harde schijf



rafc
27 November 2005, 20:45
hoi ik zou een tweede harde schijf willen steken zijn er bepaalde dingen waar ik rekening moet mee houden of gaat dit altijd....zo ja welk merk is het beste?:close

whoopie
27 November 2005, 20:53
het beste merk ? daar zijn de menigen over verdeeld, western digital, maxtor en seagate behoren tot de betere schijven. mss eerst eens nakijken of er nog plaats in uw case, normaal zal dit geen probleem zijn, en welke schijf zou je willen ? ata of S-ata, bij S-ata moet je moederbord dit ondersteunen ! bij ata moet je even nakijken of je pc nog een IDE-aansluiting vrij heeft. het beste ga je voor een schijf met 7200 RPM en 8 MB cache.

zariash
27 November 2005, 21:29
hoe groot moet deze zijn en heb 1 of twee pc 's ,als je er twee hebt dan zou ik voor een externe hd gaan kun je makkelijk bestanden over zetten.
grtjs

rafc
29 November 2005, 21:19
bedankt manne nu weet ik waar de kerstman rekening mee moet houden....mag slotje op

Peter.B
30 November 2005, 07:09
rafc,ge zijt nogal ne rappen hé,om nu al een slotje te vragen :p
er staat bij uw pc gegevens"een oldtimer".
maar heb hier eens ergens gelezen op de site,is het van heezy of g_man,'k weet het niet meer,dat je een usb 2.0 nodig hebt om een externe HD aan te sluiten.anders is de overdracht te traag,als ik het goed begrepen heb.
dan moet je nog een pci usb 2.0 bijsteken en ik weet niet of dat kan bij ieder moederbord.
wacht misschiens nog efkes,tot je meer respons krijg en of mijne uitleg wel klopt.want als je dan al die €'s neertelt en nie content ben van de prestatie is het ook wel jammer.
en de kerstman zit toch nog in zijne iglo ;)