Volledige versie bekijken : Excell vraagje



Wense56
28 November 2005, 05:23
Is het mogelijk de inhoud van een cell (uit Excell) op de ene of andere manier weer te geven op het bureaublad.
Hartelijk dank.
Wense56

J.W.
28 November 2005, 16:53
Is het mogelijk de inhoud van een cell (uit Excell) op de ene of andere manier weer te geven op het bureaublad.
Hartelijk dank.
Wense56

Plaats op uw bureaublad een snelkoppeling naar dat werkblad.

Nikolas
28 November 2005, 21:17
Ik denk dat Wense alleen de cel zelf op het bureublad wilt...of vergis ik mij?

geheimfeest
28 November 2005, 21:51
Is het mogelijk de inhoud van een cell (uit Excell) op de ene of andere manier weer te geven op het bureaublad.
Hartelijk dank.
Wense56
Wense,

Wat wil je bereiken?
Om een cel zichtbaar te maken op je desktop of taskbar, ken ik geen kant en klare oplossingen. Wellicht dat dit kan geprogrammeerd worden.

G.F.

Wense56
29 November 2005, 01:10
Inderdaad, het is de cel zelf die ik wil zichtbaar maken op het bureaublad.
Blijkbaar is dit niet zo evident.
Wense56.

Wense56
30 November 2005, 00:54
Weet er soms iemand raad, zou heel leuk zijn.
Wense56

TheMackenzie
30 November 2005, 11:48
wat is de bedoeling? dat je die excel kunt aanpassen rechtstreeks op je bureaublad => niet mogelijk
Dat telkens je de excel wijzigt dat ook de waarden op je achtergrond wijzigen => ook niet mogelijk
Wat je wel kan doen als je éénmalig deze excel op je achtergrond wilt plaatsen is gewoon een screenshot nemen...
Maar kan je eens verduidelijken waarom je dit eigenlijk wilt doen?

Wense56
1 December 2005, 00:34
Het is inderdaad de bedoeling dat telkens de cel in excell wijzigt ook de waarden op het buraeblad wijzigen.
Dit bestand kan door verschillende personen gewijzigd worden. Kan ik steeds onmiddellijk het resultaat zien.
Wense56

pat007
1 December 2005, 09:05
Volgens mij is dat onmogelijk, omdat als je met anderen in dat bestand waar die cell staat het werkblad telkens moet gaan delen zodat zij de waarden kunnen veranderen.

Mvg,
pat007

geheimfeest
1 December 2005, 22:05
Wense,

Ik volg Pat en McKenzie dat wat je vraagt niet tot de standaard opties van Office behoren.

Misschien bestaat wel de mogelijkheid om via Excel zelf quasi online de veranderingen te volgen.

Ga misschien eens een kijkje nemen op de support site van Microsoft en zoek eens op Windows Sharepoint Services.
Hiermee kan je precies gedeelde documenten sharen over het internet en online de veranderingen volgen.
Heb er zelf geen ervaring mee, maar misschien kan dit je helpen.

Wat misschien ook een optie is, om online veranderingen te zien in Excel is de functie 'gegevens vernieuwen'. Dit werkt bij het bewerken van database tabellen via Excel, dus misschien ook hierbij. Laat maar iets weten mocht je dit laatste willen proberen want is een hele boterham om op te schrijven ;-)

Ciao,
G.F.

Wense56
2 December 2005, 22:36
Denk dat ik het hierbij zal laten.
Alleszins bedankt aan iedereen.
Wense56