Volledige versie bekijken : virus limewire en bearshare



marco
1 December 2005, 19:57
beste vrienden,
wanneer ik een rar bestand heb gedownload bij limeware of bij bearshare en ik wil het uitpakken krijg ik telkens een bericht van mijne AVG dat hij een virus heeft gevonden,hoe zou dat komen,weet iemand raad?????
dank bij voorbaat :close:close:close

W31RDO
1 December 2005, 20:01
:p mss eerst dat rarretje eens scannen voor je het uitpakt dan gooit de scanner die virus eruit en moet het wel lukken ;)

zariash
1 December 2005, 20:13
kijk hier eens
http://www.ivanhoejupiler.be/showthread.php?t=21039&highlight=uitpakken+un+rarren

marco
1 December 2005, 20:26
Lukt me geen van beide,updates gedaan en rar bestandje eerst scannen voor ik uitpak verwijderd de virus niet.
:close:close

W31RDO
1 December 2005, 20:30
-.-" als ge nu nen deftige symnatec scanner neemt lukt da wel

marco
1 December 2005, 20:48
Het gaat telkens om Worm/VB
???????????????

pitbull.spikey
1 December 2005, 21:08
is omdat dat rar bestand wel degelijk een worm bevat oplossing= alle rars verwijderen en dan voledig scan doen van uw pc .Ikzelf ben ook wel regelamtid gebruiker van limewire en ik moet zeggen ik heb ook geregel worms en andere briel mee met dingen die ik binnenhaal.Eenmaal dingen populaire zijn op het net worden ze bestookt met virussen en worms aja een rugzaktoeristje loopt ook nie binnen in een gebouw waar maar 2 mensen zitten e

Rosty
2 December 2005, 09:10
voor bearshare: lees dit eens (http://www.spywareinfo.com/articles/p2p/)!!!!

RTCke
2 December 2005, 12:58
-.-" als ge nu nen deftige symnatec scanner neemt lukt da wel

AVG is niks mis mee hoor. Ben al een hele tijd tevreden gebruiker daarvan.
Kga nie betalen voor norton...

Clioke16V
2 December 2005, 18:40
-.-" als ge nu nen deftige symnatec scanner neemt lukt da wel

LOL die symnatec is de grootste BROL da er is > heb me die eens gekocht ( JAWEL gekocht :) ) en ik moet da dus nooit meer hebben, uw pc wordt er MEGA traag door + die stomme popup dat die telkens laat zien wanneer die wa veel ineens moet scannen. Die AVG doet waarom die gemaakt is zonder boe of ba ( is nog altijd beste manier ), super simpele interface geen toeters en bellen en elke dag gratis update's, + die maakt niet van zijn oren van wil je dit bestand scannen zoals die symnatec en bovendien gratis.

nielsvandesype
2 December 2005, 22:19
Dat is het risico dat je loopt wanneer je bestanden download van p2p netwerken. Je zou dit kunnen doen maar dit is NIET aan te raden je antivirus even uitschakelen. Je zou VOOR het uitschakelen de rarfile is kunnen uploaden zo ben je zeker of het echt wel een trojan virus bevat wat hoogstwaarschijnlijk wel is : http://virusscan.jotti.org/

nojs
2 December 2005, 22:23
bestanden die 817.7 kb of 512.7 kb groot zijn
da zijn ALTIJD virussen

nielsvandesype
2 December 2005, 22:26
@nojs : Klopt volledig wat je zegt. Maar je mag er ook NIET van uitgaan dat grotere bestanden geen malware bevatten.

W31RDO
2 December 2005, 22:35
kwerk nog altijd me nen symnatec 2003 en kzen der tevrede van ja ik weet den 2004 is een overbevijligt systeem i know en uh betale doen kik ni ze ik heb nen verlenger :cool:

Baloeke
2 December 2005, 22:43
downloaden van files houd altijd risico's in. Zeker met die peer-to-peer netwerken. Ik kom daar niet in.

RTCke
3 December 2005, 15:39
bestanden die 817.7 kb of 512.7 kb groot zijn
da zijn ALTIJD virussen

Juist die groote en dan is dat altijd een virus of wa? Weer iets bijgeleerd dan :)

nojs
3 December 2005, 15:45
@ rtcke: er zijn nog méér van die "speciale" groottes van bestanden wijzen op het feit dat het een virus is hoor !!!
maar deze zijn de meest voorkomende, daarmee dat ik ze uit het hoofd ken :D

Blackwidowpage
3 December 2005, 17:13
@ rtcke: er zijn nog méér van die "speciale" groottes van bestanden wijzen op het feit dat het een virus is hoor !!!
maar deze zijn de meest voorkomende, daarmee dat ik ze uit het hoofd ken :D

Ik was gisteren ook op zoek naar een progje het enigste wat ik tegen kwam waren virussen een stuk of 50 virussen, gelukkig wist ik dat het virussen waren anders was ik nu bezig geweest met mijn hele pc op te schonen.

scorpiocay
4 December 2005, 20:54
ik had ook steeds mezerie met bearshaere ik heb die verwijderd veel te veel spywaere

nojs
4 December 2005, 21:12
ik scan altijd eens na zo een download sessie