Volledige versie bekijken : Exel probje !!



guido99
1 December 2005, 23:53
Hoikes !!
had het volgende vraagske! over een formule of cel instelling ??

Zouw dit willen ingeven: bv.
10 m² x (product) 10€ = ... €
hoop dat het duidelijk is !!
thx

Kokki
2 December 2005, 07:53
de eenheden in je formule moet je al weglaten. Bij celeigenschappen kan je dan voor eenheid euro kiezen. Je wil toch het resultaat laten zien, of heb ik dat verkeerd?
Stel dat je oppervlakte in cel A1 staat en het product in B1 dan maak je gewoon =A1*B1

guido99
2 December 2005, 11:12
OK denk dat ik het begrijp dus "m² x € en rusltaat € zal nie gaan dan "

Kokki
2 December 2005, 15:50
het resultaat wel he.
Maar je wil alles zelf ingeven, en zelf de berekening maken? Dat kan wel, dan moet je het zo doen: ' 10 m² * 3 € = 30 €
Het ' zorgt ervoor dat excel de inhoud van die cel beziet als tekst. Je kan ook de " gebruiken.
Als je excel de berekening wil laten maken, dan kan je de eenheden van de bewerkingen niet gebruiken, alleen die van het resultaat. Dus =A1*B1 met als celeigenschap , getal op valuta

Baloeke
2 December 2005, 16:23
Het opppervlak van het vierkant wordt als volgt berekend:

<DL><DD>oppervlak = zijde² <DD></DD></DL>Dus als je zijde x2 X (het product) 10 € = ...€.

In de kolom met de formule moet je de celeigenschappen aanpassen in Valuta (eventueel met cijfers achter de komma)

guido99
2 December 2005, 21:03
Nog even ter verduideliking !!
Wil één cel waar bv A m² staat vermenigvuldigen(door product) met cel bv B € = geeft automatich cel bv C €

thx alvast

Kokki
2 December 2005, 22:22
die m² zal het probleem geven. Misschien kan je dat oplossen door die in de kolom er langs te zetten ( kolom net breed genoeg maken).
Met die euro's kan je rekenen maar die m² staat niet bij de celeigenschappen - getal
Dus in A je getal zonder eenheid, in B alleen m² in C je tweede getal met valuta als notatie en in D =A*C en ook valuta als eigenschap

guido99
2 December 2005, 23:17
thx kokkie zoiets had ik ook ge8 maar zal het zo dan best oplossen greets