Volledige versie bekijken : alemod



rudi.damen
3 December 2005, 22:01
Heb twee weken geleden mijn computer geformateerd en er opnieuw windows xp pro en norton antivirus 2005 opgeplaatst. Na enkele minuten surfen kreeg ik een pop up met de vraag of ik zeker was dat er geen spyware op zat. Heb weggeklikt en update antivirus gedaan. De computer vroeg opnieuw op te starten. Ik heb dit gedaan en kreeg onmiddellijk de melding "Trojan horse detected alemod". Vanaf toen geen beweging meer in de computer. Heb via andere computer de site van Symantec geraadpleegd en in veilige modus geprobeerd doch zelfs hier loopt het vast.
Kan iemand mij hierbij helpen?

jurgenv
3 December 2005, 22:02
doe wat hier beschreven staat:
http://www.ivanhoejupiler.be/t11860-wat-te-doen-wanneer-je-computer-genfecteerd-is.html

rudi.damen
3 December 2005, 22:30
Danl je Jurgen voor de uitleg. Alleen loopt de computer reeds vast vooraleer windows wordt opgestart. Zelfs in veilige modus kan ik geen kant meer uit.

jurgenv
3 December 2005, 22:31
ga direct over tot een hijackthis logje, staat ook bij de link die ik gegeven heb

J.W.
4 December 2005, 15:33
ga direct over tot een hijackthis logje, staat ook bij de link die ik gegeven heb

Hoe moet hij dat logje maken als: "Alleen loopt de computer reeds vast vooraleer windows wordt opgestart. Zelfs in veilige modus kan ik geen kant meer uit." dit gebeurt?

jurgenv
4 December 2005, 15:39
dat je na enkele minuten te surfen na een format en dan zo geïnfecteerd geraken dan scheelt er wel echt iets aan je surfgedrag!

ok, probeer in veilige modus met netwerkmogelijkheden een logje te maken, en hier te posten, aangezien je niet in normale modus kunt booten...

J.W.
4 December 2005, 16:04
dat je na enkele minuten te surfen na een format en dan zo geïnfecteerd geraken dan scheelt er wel echt iets aan je surfgedrag!

Is absoluut niet moeilijk zonder de Windows updates en waarschijnlijk zonder firewall.