Volledige versie bekijken : Partities ?



dano
4 December 2005, 00:58
Hoi,

Ik heb vandaag mijn packard bell pc geformatteerd, en daarna heb ik ff het proggie magic partition 8.0 trail version gedownload, maar toen kreeg ik de melding : Init Failed: error 117. Ik heb eigenlijk niet zoveel verstand van partities maken.
Ligt dit aan mijn packard bell pc, of is er ook een andere manier om toch partities te maken ?

Kan iemand me aub helpen?

Alvast bedankt


Giordano

g_man
4 December 2005, 01:10
Kan mis zijn, maar ik dacht dat de trial versie niet "echt" werkte?

dano
4 December 2005, 01:16
Kan mis zijn, maar ik dacht dat de trial versie niet "echt" werkte?

Uhm dat kan..maar ik hoorde ook weer van iemand, dat ik voor ik mijn pc formatteerde al mijn schijf in partities moest maken ofzo ?

dano
4 December 2005, 13:13
Kan iemand me helpen ?

g_man
4 December 2005, 14:41
Hier kan je de Partition magic resque disks downloaden (http://users.telenet.be/g_man/Partition_magic_resque_disks.rar)

Start je PC op vanaf diskette 1, het programma vraagt achter diskette 2 en zo start PM op. Nu kan je je partities/schijf beheren.
Als je een nieuwe windows installatie wilt doen, formatteer dan je schijf/partitie, en deel hem daarna op in het aantal dat je wenst.
Als je hiermee klaar bent, kan je aan je installatie beginnen.

depol99
4 December 2005, 15:05
Tijdens de installatie van windowsxp kan je ook met de cdrom van winxp partities maken en formateren

als je ntfs kiest, kies dan voor snelformatteren

dano
4 December 2005, 15:26
Hier kan je de Partition magic resque disks downloaden (http://users.telenet.be/g_man/Partition_magic_resque_disks.rar)

Start je PC op vanaf diskette 1, het programma vraagt achter diskette 2 en zo start PM op. Nu kan je je partities/schijf beheren.
Als je een nieuwe windows installatie wilt doen, formatteer dan je schijf/partitie, en deel hem daarna op in het aantal dat je wenst.
Als je hiermee klaar bent, kan je aan je installatie beginnen.

Uhm..ik heb trouwens geen floppydrive

g_man
4 December 2005, 15:30
Dacht ik wel, volg dan maar de aanwijzing van depol99. Gewoon booten van je windows CD, en vandaaruit formateren en partities aanmaken.

dano
4 December 2005, 15:32
Dacht ik wel, volg dan maar de aanwijzing van depol99. Gewoon booten van je windows CD, en vandaaruit formateren en partities aanmaken.

Uhm..ik heb trouwens een packard bell pc, dus ik heb er geen windows cd bij gehad.

g_man
4 December 2005, 15:35
'k Zal partition Magic posten in alt.binaries.icons ;) :) OK ??

dano
4 December 2005, 15:39
'k Zal partition Magic posten in alt.binaries.icons ;) :) OK ??

Ik denk niet dat het zin heeft, aangezien ik partition magic al geprobeerd hebt en toen deze melding kreeg: Init Failed: error 117:close

g_man
4 December 2005, 15:44
Kreeg je de foutmelding na de download, na de installatie of bij opening van het programma?

dano
4 December 2005, 17:32
Kreeg je de foutmelding na de download, na de installatie of bij opening van het programma?

bij opening van het programma

guido99
4 December 2005, 17:40
Bij mijn weten heb je Installatie's cds bij je Packer Bell(want packer Bell bbbrrr)
Voer deze uit en ga dan opzoek naar Prog Partitie Expert
Hiermee kan je partieceren in xp zelf
greets verkeerd gepost !!!

g_man
4 December 2005, 19:21
Als je die fout krijgt bij het openenvan het programma, wil dat zeggen dat Partition Magic al structurele errors gevonden heeft op je schijven waardoor het niet meer opstart om niet nog meer schade toe te brengen.
Als je bij die Packerd Bell géén cd's hebt, moet je even contact opnemen met hun helpdesk, dan worden ze je toegestuurd. (ook het geval geweest bij mijn zus).
Dan kan je gewoon met die CD's een reinstallatie doen van je PC.

dano
5 December 2005, 00:10
Als je die fout krijgt bij het openenvan het programma, wil dat zeggen dat Partition Magic al structurele errors gevonden heeft op je schijven waardoor het niet meer opstart om niet nog meer schade toe te brengen.
Als je bij die Packerd Bell géén cd's hebt, moet je even contact opnemen met hun helpdesk, dan worden ze je toegestuurd. (ook het geval geweest bij mijn zus).
Dan kan je gewoon met die CD's een reinstallatie doen van je PC.

Bij het opstarten van mijn pc heb ik de knop F11 ingedrukt, en zo werd mijn pc naar de oude fabrieksinstellngen gebracht. Ik heb wel zoiets als Master Dvd Creator van Packard Bell, dan kun je een back-up maken ofzo.En smart-restore heb ik ook nog.:help:

g_man
5 December 2005, 00:21
Kijk eens of er niets met je HDD scheelt. Doe eens chkdsk /v c: vanuit je prompt.

dano
5 December 2005, 00:37
Kijk eens of er niets met je HDD scheelt. Doe eens chkdsk /v c: vanuit je prompt.

Is dit iets ?

Deze melding kreeg ik,

Er zijn kleine inconsisentiefouten op het station gevonden. Dit zijn geen beschadigen.
Fouten. Kan niet doorgaan met CHDSK in alleen - lezenmodus.

dano
5 December 2005, 18:53
Weet iemand wat de foutmelding inhoudt, en wat ik kan doen?

compuchrisje
5 December 2005, 19:38
In je bureau-accessoires, systeemwerkset, je schijfcontrole eens laten lopen en instellen op "fouten automatisch herstellen".

dano
6 December 2005, 01:31
Het is trouwens al gelukt met het maken van de partities, met het proggie Acronis Partition Expert.

diedie
6 December 2005, 18:49
wat is dan nog uw probleem??

dano Kan niet doorgaan met CHDSK in alleen - lezenmodus
Dit??
dit is het rechtreekse downloadlinkje van Kelly's Korner
disablecheckdisk.reg (http://www.kellys-korner-xp.com/regs_edits/disablecheckdisk.reg)
voeg dit toe aan uw register (gewoon opslaan en kijk goed waar het opgeslaan wordt)
mvg,