Volledige versie bekijken : Welke Printer?



Mosquitos
5 December 2005, 21:56
Ik zou graag een nieuwe printer kopen maar weet niet goed welke. Bv 1tje met hervulbare inktcartridges... Welke zouden jullie mij aanraden en wat is het verschil met een gewone printer en een laser printer aub?

Baloeke
6 December 2005, 11:17
Uit Clickxmagazine 107 van 29 Nov las ik het volgende

http://img206.imageshack.us/img206/5510/printertif3ln.jpg

Clioke16V
6 December 2005, 15:19
Ik denk dat laser printers toch meer voor pro gebruikers zijn hoor > veeeeeeeeeeeel afdrukken en de andere toch dat ietsje mer naar thuisgebruiker gericht.

Ikzelf heb een Epson stylus R300 en zeer tevreden over.

Mosquitos
6 December 2005, 20:39
http://www.epson.nl/fileadmin/product_images/printer_styphr300_R300_left_h_glow.jpg

<!-- contentleft --> Epson Stylus Photo R300

149.00 € * Niet-bindende adviesprijs incl. BTW

Een volledige oplossing voor fotoafdrukken voor digitale fotografen
Hoogkwalitatieve foto`s met maximaal 5.760 geoptimaliseerde dpi (Op geschikte media), zelfs in stand-alone modus
Rechtstreeks afdrukken vanaf geheugenkaarten en digitale camera`s zonder tussenkomst van een pc
6 aparte inktpatronen voor een voordelig verbruik en een hogere kwaliteit
Helderdere en scherpere foto`s die langer meegaan, met randloze afwerking in fotolabostijl
Maak rechtstreeks op CD-R- en Zip®-drives een back-up van uw foto`s
Druk rechtstreeks af op compatibele cd`s en dvd`s
Memory Cards: Compact Flash I & II, xD-Picture Card, Smartmedia, SD Memory Card, MultiMediaCard, Memory Stick/Pro, IBM Microdrive, Magic Gate, Memory Stick
Afdrukken vanaf voor bluetooth geschikte PDA's, laptops en fotomobieltjes via optionele adapterDe Epson Stylus Photo R300 is de totale oplossing voor fotoafdrukken waar alle gebruikers van een digitale camera op hebben gewacht. Dit apparaat combineert de kwaliteit van de prachtige zeskleurenbeeldverwerking van Epson met de flexibiliteit van rechtstreekse afdrukken vanaf digitale camera`s, geheugenkaarten en zelfs draadloze apparaten. Nu kunt u verbluffende foto`s met een lange levensduur afdrukken met een buitengewone resolutie van maximaal 5.760 geoptimaliseerde dpi (Op geschikte media). Eenvoudig, effectief en zonder tussenkomst van een pc.

Dat is zo ene waar je dvd en cd in kan stukken om er een label op te printen? Ziet er een goed printerke uit :)

Tja ik heb een gewone dell printer en als ik daarmee iets uitprint en als ik dan iets uitprint op het werk met een laserprinter...
Een groot verschil ze :)

<!--br /> Epson Stylus Photo R300 is available in 0 configurations:-->
<!-- contentcenter -->
<!-- contentright -->

dano
7 December 2005, 01:26
Ik ben eigenlijk ook opzoek naar een nieuwe foto-printer. Hij moet geschikt zijn voor het veelvoudig printen van dvd covers, en de inktcartridges moeten wel redelijk goedkoop zijn.

Trouwens de Epson Photo R300 ziet er ook wel goed uit, hoe bevalt ie eigenlijk Clioke16V ?

Alvast Bedankt

Giordano

Mosquitos
7 December 2005, 07:55
Heb jij hervulbare inktcartridges op uw epson printer Clioke16V?

Tibo
7 December 2005, 09:30
Hey,

Heb zelf een Canon Pixma IP4000 (destijds 169€)...en kmoet zeggen "das echt een goed ding". Drukt properkes af, drukt dubbelzijdig, randloos 10x15 en A4, drukt op cd's, der zit goede software bij, je hebt 2 verchillende papierinvoeren......ale een goed ding.(y)

Kmoet zeggen dat het een groot verschil is met al mijn vorige HP-printers. Da ware geen nieuwe of superdure dingen, maar die verbruikten wel een hele hoop inkt en der scheelde wel altijd iets aan..(crash)

Had ooit een hardware-test gelezen in Netwerk, en Canon is er toch in beide prijscategorieen (<200€ en >200€) als beste uitgekomen.

Nu bestaan de nieuwe Pixma-printers al en daar liggen er ook een paar in dezelfde prijscategorie al de IP4000.....

Als je het mij vraagt een echte aanrader, en geen teleurstelling.....

vraagteken
7 December 2005, 11:11
hallo ik heb een epson stylus CX6600 en ik ben tot hier nu toe heel tevreden over .

Krikkie
7 December 2005, 12:00
Ik heb een kleintje, printer bedoel ik hé...
Eerst had ik een Canon BJC-4200, nu een HP 3645, bijde kleine printertjes.
Maar ik denk dat het vooral afhangd waarvoor je je printer gaat gebruiken.
Is het voor nu en dan een printje te maken en heb je niet te veel plaats op je bureau, neem dan zoals ik een kleine die niet veel plaats inneemt.
De afdruk kwaliteit van deze toestelletjes is uitstekend, tekst en foto's voor presentatie's kan ik afdrukken in "snel consept" wat veel inkt bespaard, met een aanvaardbare kwaliteit, foto's afdrukken zonder problemen en van zeer goede kwaliteit (ik maak al sinds 6 jaar de communiekaartjes (5 verschillende communiereportages) van mijn kinderen en print deze dan ook thuis uit, zelfs op speciaal papier) inktpatronen zijn wel niet goedkoop, maar ik print niet zo veel en je kan andere inktpatronen gebruiken dan die van de fabrikant, wat dan weer goedkoper is en ook in aankoop zijn deze printertjes spotgoedkoop.
Maar ja, allles hangt er dus vanaf waarvoor je hem gaat gebruiken hé.

Veel geluk met je zoektocht...
Krikkie

dano
7 December 2005, 13:22
Heeft iemand ervaring met de Canon Pixma ip 5000 en de nieuwe ip 5200 ?

Clioke16V
7 December 2005, 15:27
Ik ben eigenlijk ook opzoek naar een nieuwe foto-printer. Hij moet geschikt zijn voor het veelvoudig printen van dvd covers, en de inktcartridges moeten wel redelijk goedkoop zijn.

Trouwens de Epson Photo R300 ziet er ook wel goed uit, hoe bevalt ie eigenlijk Clioke16V ?

Alvast Bedankt

Giordano
Zalig gewoon, ik zou hem direct opnieuw kopen als die stuk moest. Ik print redelijk veel af en kom toch lang toe met de inkt. Als ik foto op beste kwaliteit afdruk op epson fotopapier is de kwaliteit beter dan dat ik ze laat afdrukken bij fotograaf. ( Heb ik getest )

dano
7 December 2005, 15:59
Hoe lang gaat de inkt meestal bij jou mee dan Clioke16V ?
En haal jij je inkt origineel /compatible cartridges of laat je het bijvullen ?

Clioke16V
7 December 2005, 16:19
Tja hoelang gaat die mee > ik heb die nu 1 maal moeten vervangen ( alle ik heb alle vullingen in 1 gekocht, en heb nu 4 van de 6 vullingen vernieuwd ) en die printer heb ik toch al zeker half jaarke nu. Ik heb voor al men inktpatronen 60 € betaald denk ik > wel in duitsland ( omdat ik nu toch daar was ), maar hier gaat dat niet zoveel meer kosten hoor. En als je wil kan je ook kleur per kleur kopen > kost een 13 € ofzo voor 1 kleurtje.

TheMackenzie
7 December 2005, 16:30
Hey,

Heb zelf een Canon Pixma IP4000 (destijds 169€)...en kmoet zeggen "das echt een goed ding". Drukt properkes af, drukt dubbelzijdig, randloos 10x15 en A4, drukt op cd's, der zit goede software bij, je hebt 2 verchillende papierinvoeren......ale een goed ding.(y)

Kmoet zeggen dat het een groot verschil is met al mijn vorige HP-printers. Da ware geen nieuwe of superdure dingen, maar die verbruikten wel een hele hoop inkt en der scheelde wel altijd iets aan..(crash)

Had ooit een hardware-test gelezen in Netwerk, en Canon is er toch in beide prijscategorieen (<200€ en >200€) als beste uitgekomen.

Nu bestaan de nieuwe Pixma-printers al en daar liggen er ook een paar in dezelfde prijscategorie al de IP4000.....

Als je het mij vraagt een echte aanrader, en geen teleurstelling.....


'k heb ook een IP4000, heel goeie kwaliteit en vooral zeeeer zuinig, 'k had vroeger ook een canon maar al 4 a 5 jaar oud en dat verbruikte veel, vooral ook omdat de kleuren op 1 cartridge samen zaten => 1 kleur leeg => volledige cartridge vervangen. Nu zitten de kleuren apart.

Peter.B
7 December 2005, 18:42
ik heb over een maand een canon pixma ip3000 gekocht.ben daar ook heel content van,tot nu toe.
de prijs van de cartridges,van de verschillende merken,zal ongeveer hetzelfde zijn ,denk ik.
heb wel HOREN zeggen dat hp nogal veel inkt verbruikt.

dano
7 December 2005, 20:32
Ik zit toch te twijfelen over de epson R300 en de canon pixma ip5000.
Heb goede dingen gelezen over de canon pixma ip5000, en de oudere versie ip4000 is volgens mij ook net zo goed.

2B's
7 December 2005, 21:25
Ik lees hier toch één en ander minder positief over HP printers. Op kantoor hebben wij lang de HPIIIP gehad, deze heeft een kleine 8 jaar perfect gewerkt en zonder paper jams. Nu hebben wij opnieuw 2 HP printers op het netwerk van de bank en één op de verzekering toepassingen. Beide printers werken zonder morren en perfect. Let wel! Het gaat hier om laser printers. En ja, als je van een merk tevreden bent... ik heb thuis een HP Deskjet 880C... voor mijn part zuinig in gebruik... dure inktpatronen maar via http://www.cdrwinkel.com/ heb ik al voor een lage prijs navullingen gekocht en dat duurt meer dan 6 maanden eer ik ze heb moeten bijvullen.

Clioke16V
7 December 2005, 22:47
En ja, als je van een merk tevreden bent...

Dat is idd waar maar ik vindt de inkt gewoon stom bij HP > 1 kleur op alle 3 vervangen, nu met de nieuwe weet ik niet maar toen ik deze kocht stond er geen 1 HP die dat ook kon. En kleur per kleur vervangen is goedkoper omdat je uit alles uit de cardridges kan halen.

dano
8 December 2005, 23:16
Ik ga binnenkort dus een printer kopen, laat jullie nog wel weten welke het word ;-) Ik denk toch de Canon IP5000...

Clioke16V
8 December 2005, 23:26
Ik ga binnenkort dus een printer kopen, laat jullie nog wel weten welke het word ;-) Ik denk toch de Canon IP5000...

Daar was ik ook tussen aan het twijfelen > de canon die jij zegt of mijn Epson stylus R300. Heb toch voor de Epson gekozen waarom weet ik al niet meer maar je zal zeker geen slechte koop doen.

Tibo
9 December 2005, 11:06
Jo,

Goei keuze denk ik, als ik kijk naar mijnen IP4000, (y)

dano
9 December 2005, 19:09
ik heb vandaag de fotoprints ontvangen van de canon pixma IP5200 en de pixma IP4200 en eerlijk gezegd , ik zie er geen verschil tussen.

dano
9 December 2005, 19:31
Ik heb net de mediamarkt gebeld en de canon IP5200 kost € 159,- en de IP4200 kost € 119,-

Welke zou ik volgens jullie moeten nemen ?

Clioke16V
9 December 2005, 22:01
Ik heb net de mediamarkt gebeld en de canon IP5200 kost € 159,- en de IP4200 kost € 119,-

Welke zou ik volgens jullie moeten nemen ?

Als je naar www.canon.be gaat en daar thuis producten kiest, kan je links producten vergelijken nemen > ik heb dit gedaan en de 5200 is sneller maar kan niet zoveel printen dan de 4200 met 1 cartridge.

IP5200

420 pagina's bij 5% dekking per inkttank ¹
Cyaan: 710 pagina's, Magenta: 500 pagina's, Geel: 480 pagina's, (Printen van ISO/JIS-SCID N5) ¹

IP 4200

490 pagina's bij 5% dekking per inkttank ¹
Cyaan: 850 pagina's, Magenta: 600 pagina's, Geel: 540 pagina's, (Printen van ISO/JIS-SCID N5) ¹

IP5200 zwart/wit

Max. 30 ppm, 15 ppm (Standaard)

IP4200 zwart/wit

Max. 29 ppm, 14,7 ppm (Standaard)

IP5200 kleur

http://nl.canon.be/Images/43_24776.gif Tekst afbeeldingen: Max. 24 ppm, 11,7 ppm (Standaard)
Volle A4 pagina: Ca. 19 seconden (Standaard)

IP4200 kleur




Tekst afbeeldingen: Max. 19 ppm, 10,7 ppm (Standaard)
Volle A4 pagina: Ca. 25 seconden (Standaard)



Dus ik zou persoonlijk toch voor de IP4200 gaan > dat beetje sneller ga je niet merken > ik denk nu niet dat je ineens 24 A4 bladen gaat afdrukken in 1 keer.

dano
9 December 2005, 22:11
Dus in feite kan ik gewoon het beste voor de IP4200 gaan, dan ga ik hem van het weekend halen, bedankt !!

Clioke16V
9 December 2005, 22:29
Tja ik vindt het gek om 40 € meer te betalen voor en printer die net dat beetje sneller is en qua functie's hetzelfde is + de IP4200 zijn inktpatronen gaan langer mee en dat met dezelfde resolutie als die van de IP5200.

dano
9 December 2005, 23:15
Ja daar heb je toch gelijk in, maar ik ben blij dat ik er nu eindelijk uit ben, welke printer het wordt ;-)

Clioke16V
9 December 2005, 23:19
Hehe, ja opzoek werkt vergt tijd he maar loont de moeite hoor.

dano
9 December 2005, 23:29
Ik ben er nu in elk geval zeker van, dat ik geen miskoop loop, tjah is internet toch ergens goed voor :-p

dano
10 December 2005, 23:47
Ik heb vandaag mijn printer gekocht de Canon IP4200, en hij doet het perfect, echt een aanrader ;-)

Clioke16V
11 December 2005, 00:27
OK dan, dan zijn wij ook tevreden :D, bedankt om dit toch te melden.

Peter.B
11 December 2005, 19:56
dano

Ik heb vandaag mijn printer gekocht de Canon IP4200, en hij doet het perfect, echt een aanrader

proficiat met uwe nieuwe aankoop en veel print plezier.(y)
en zoals clioke zegt,bedankt om het te laten weten.:)

eventure
11 December 2005, 21:47
Ik heb al 2 epson printers gehad,
en kheb er nog eentje staan,
na verloop van tijd gaat epson slecht printen,
persoonlijk raad ik het af,
omdat de printerkop in de printer vast zit, en die verslijt nogal rap,
Geef mij maar hp (4e printer)
Kheb er in totaal 5 en hp schiet erbovenuit,
canon nog niet gehad,
maar wel al zeer goede dingen over gehoord,
mvg
Robbe

Clioke16V
11 December 2005, 23:35
Ik heb al 2 epson printers gehad,
en kheb er nog eentje staan,
na verloop van tijd gaat epson slecht printen,
persoonlijk raad ik het af,
omdat de printerkop in de printer vast zit, en die verslijt nogal rap,
Geef mij maar hp (4e printer)
Kheb er in totaal 5 en hp schiet erbovenuit,
canon nog niet gehad,
maar wel al zeer goede dingen over gehoord,
mvg
Robbe

En ik heb al 3 Hp's versleten > heb in pc winkel stage gedaan > constant dat ze daar met HP binnenkwamen, nooit ander merk binnengekregen.

En qua afdruk kwaliteit > kan HP zeker niet tippen aan de Epson( zelfde prijscatagory )

Voor mij nooit geen HP meer en zo zijn er maar meer en meer mensen van gedacht aan het veranderen > hou zou dit dan komen > niet dat het goede printers maakt want dan koopt men terug een HP.

Tibo
12 December 2005, 09:37
Jo,

Lees dees artikeltje ne keer, uitvoerige test tussen HP en Canon, .....met als eindresultaat dat een Canon op jaarbasis een stukje minder kost dan een HP....

http://tweakers.net/nieuws/40259

Voor mij was het een moeilijke keuze, maar eens ik de afdrukjes uit mijn IP4000 zag rollen, wist ik genoeg....Canon RULEZ !!!

Greetz

dano
13 December 2005, 01:06
Jo,

Lees dees artikeltje ne keer, uitvoerige test tussen HP en Canon, .....met als eindresultaat dat een Canon op jaarbasis een stukje minder kost dan een HP....

http://tweakers.net/nieuws/40259

Voor mij was het een moeilijke keuze, maar eens ik de afdrukjes uit mijn IP4000 zag rollen, wist ik genoeg....Canon RULEZ !!!

Greetz

Ja precies, Canon Rulez :clap: