Volledige versie bekijken : externe harddisk info



bakker
7 December 2005, 12:34
Als je en externe harde schijf van maxtor hebt geformateerd,is het dan nog mogelijk om die bestanden terug te recupereren na de formatie??

compuchrisje
7 December 2005, 20:18
Als je die ergens hebt gezet als backup hoogstwaarschijnlijk wel, format verwijderd alles, weet je.

pino
7 December 2005, 20:35
Als je en externe harde schijf van maxtor hebt geformateerd,is het dan nog mogelijk om die bestanden terug te recupereren na de formatie??


Het best is zoals hier boven word gezegt een backup maken !
Maar dat wordt niet veel gedaan blijkbaar .
Mischien Helpt dit .

http://www.softwareshelf.co.uk/files/products.asp?type=cat&ID=11

Groetjes Pino.(crash)

bakker
11 December 2005, 14:38
Ik ben nu het programma"recover my files" aan het gebruiken voor het terugvinden van m'n files.na 20 min heb ik al 2000bestanden(foto's en dergelijke) teruggevonden.na een uur blijft het op 2000 bestanden staan.Nu is m'n vraag,hij heeft nog geen tiende!!! gescand van de harde schijf!!!Als ik hem laat doen moet ik hem 6 dagen laten opstaan!!!!!!moet ik hem laten scannen of mag ik hem al afzetten???

compuchrisje
11 December 2005, 22:53
Misschien is het best om je files te recoveren op extensie? Het werkgeheugen van je pc wordt serieus overbelast op die manier. Dus bv eerst *.doc, dan *.mp3,....

bakker
12 December 2005, 20:21
nu heb ik een "dat" file van 650mb gerecupereert.Maar kan hem met geeneen bestand opendoen....help

compuchrisje
12 December 2005, 20:34
Gaat meestal open met kladblok, klik met rechtermuisknop op het bestand en kies 'openen met...' in het lijstje selecteer je dan kladblok. Maar een dat-bestand zal je niet veel wijzer maken hoor.

bakker
12 December 2005, 20:53
te groot voor kladblok

compuchrisje
12 December 2005, 21:32
Dan met wordpad...

broske
12 December 2005, 22:22
lijkt mij meer een videobestand.
Open het eens met de mediaplayer

bakker
13 December 2005, 15:38
lukt niet ,ook niet met avi.
Dacht éérst te openen met winrar of winzip,maar dat lukt ook nie.

Goldie
15 December 2005, 13:54
lukt niet ,ook niet met avi.
Dacht éérst te openen met winrar of winzip,maar dat lukt ook nie.

Je kan een dat file enkel openen met het programma dat die dat file gemaakt heeft.
.dat wijst er gewoon op dat het een file is die data over iets bewaard. Die data kan enkel geopend worden met het programma dat vr de dat file verantwoordelijk us. Het probleem is dat heel veel applicaties de file extensie .dat gebruiken.

Een goed voorbeeld is Yahoo instant Messenger (YIM). YIM bewaard blijkbaar zijn gespreksgeschiedenis in een file met de extensie .dat.

In Yim kan je dus enkel de dat fike openen als je bent aangelogd met de account die die .dat file gecreëerd heeft.

Mcafee antivirus en andere mcafee producten halen hun meeste updates ook binnen als .dat files.

Dus weten welk prog die gemaakt heeft, maar een .dat file van 650mb lijkt me wel bizar. Zal een fout zijn denk ik. Probeer eens PC Inspector File Recovery (http://www.pcinspector.de/file_recovery/uk/welcome.htm), d.i. een opensource recovery tool en dat heeft al beestig goed zijn werk gedaan bij mij. En het duurt idd wel een 24 uur ongeveer, afhankelijk van de grootte van je schijf.

eventure
17 December 2005, 23:02
Je moet natuurlijk begrijpen dat je niet alle files kan terughalen,
er zijn altijd wel bestanden beschadigd...
mvg
Robbe