Volledige versie bekijken : vidiofragment naar mpeg of avi



Geraar
7 December 2005, 21:43
Ik heb hier op mijn pc een filmpje staan met eigenschap VIDEOFRAGMENT maar dat is veel te groot en ik zou dat willen omzetten naar avi of mpeg kan er iemand mij helpen aub.

stuyckie
8 December 2005, 04:09
ik zet alles om met Winavi-videoconverter
is gratis en werkt heel goed,zet ik al mijn filmkes mee om
maar dat videofragement is dat al een AVI of dergelijke?
wat zijn de eigenschappen?

greetz

Geraar
11 December 2005, 23:06
Gewoon videofragment.

creature2you
12 December 2005, 18:53
wat wil je ermee doen???(dvd maken,vcd maken svcd maken???)en hoe groot is dat videofragment dan??want een videofragment is geloof ik een gecompresseerde avi(dacht ik :crazy: ),je kan die verkleinen door je resolutie te verlagen maar dan gaat je kwaliteit achteruit...tevens kan je aan het geluid prutsen (bv als het wav of ac 3 geluid is kan je er mp3 van maken=> gevaar zit er dan wel in dat je geluid niet meer synchroon loopt en dan moet je dat weer bijpassen:close ) maar dan ben je al hard aan de film aant knoeien en het is redelijk wat zoekwerk indien je er niet in thuis bent.

dus vertel eerst even wat juist de bedoeling is dat je doet met je videobestand(avi)?

groetjes

2B's
12 December 2005, 21:53
Geraar, gewoon "videofragment" moet toch een extensie hebben. Bv videofragment.avi Kijk dit eens na aub, pas daarna zullen we U kunnen helpen om dit eventueel om te zetten. Het zou immers te gek zijn als ik je zeg dat je gewoon de naam van videofragment kan wijzigen naar avi. Extensie niet zichtbaar? Configuratie - mapoptie - weergave en dan kijken naar 8ste kadertje (uitvinken) = extensies verbergen.

Geraar
12 December 2005, 22:39
Wel het zit zo het is een filmpje opgenomen met een webcam maar ik wil de kwaliteit behouden die hij nu heeft. Het is ongeveer 5 min lang en is 400 MB groot.

creature2you
12 December 2005, 22:51
5 minuten lang en 400 mb groot zijn:wtf: ...dan stel ik voor dat je eerst eens kijkt welk geluid erin zit(ik veronderstel dat er geluid bij zit)..en zet dat geluid om naar mp3..want ik denk dat het een wavgeluid is..als het niet aan het geluid ligt zou ik infeite niet weten hoe het komt dat een bestand van 5 minuten. 400 mb groot kan zijn:crazy:

Geraar
16 December 2005, 19:46
Ja ik heb het gevonden het is een AVI bestand. kan ik dat nu verkleinen?

Geraar
16 December 2005, 21:35
probleem is opgelost