Volledige versie bekijken : WSAEINTR net packet send error



pdc
8 December 2005, 11:19
Heb enkele weken geleden die nieuwe adsl router gekocht van philips, de CPWBS154-18 gekocht.
We hebben thuis een desktop en twee laptops. Voor sommige toepassingen (bv. edonkey) houdt deze router echter verkeer tegen, maar dit heb ik reeds kunnen oplossen door mezelf een static ip te geven en met portforwarding te werken. Het wil echter niet lukken met counter-strike, het inloggen in server gaat perfect maar na 5 minuten word ik eruit gesmeten en sluit mijn cs af. Erg vervelend. Weet iemand een config om dit op te lossen?

Hetzelfde probleem heb ik met mijn webcam via msn, het beeld valt na enkele minuten uit, en das vervelend, zo middenin een striptease... (grapje he)

Zou leuk zijn als iemand dit probleem zou kunnen oplossen, want het begint me langzaamaan te irriteren..

Alvast bedankt

PeterN
8 December 2005, 14:36
Normaal gezien kan je in een router de firewall configureren.
Zoals je zelf aanhaald heb je dat al gedaan voor een bepaald programma met portforwarding. Natuurlijk moet je dan weten welke poorten/protocolen moeten door gelaten worden.
Weet je niet welke poort of welk protocol, dan kan je alles doorlaten.
Deze opties is DMZ (DeMilitarized Zone). Hier kan je voor een bepaald ip adress uw firewall uitschakelen in de router. Dwz geen firewall protectie voor deze computer door de router. De andere pc's, met dus een ander ip adres, op uw router blijven wel beveiligd.
Hiervoor moet je dus ook een static ip adres hebben ;)

pdc
9 December 2005, 13:14
ga ik dadelijk eens proberen...
Was ik nog vergeten te vermelden... als ik mijn NAT afzet kan ik niet meer op internet, dus das ook al geen mogelijkheid...

pcs zijn leuk, maar soms he gvd...