Volledige versie bekijken : sub-file ipv srt-file



gkj
9 December 2005, 16:41
Ik heb onlangs een paar films afgehaald met een .sub bestand erbij ipv een srt-file. Bsplayer wil het niet lezen en kan het ook niet branden met virtualdub. Kan iemand helpen?

Blackwidowpage
9 December 2005, 16:58
openen met subtitel workshop (http://www.urusoft.net/download.php?id=sw&mirror=1) en opslaan als een .srt bestand
het kan zijn dat je de tekst moet bewerken. je moet bijvoorbeeld deze dingen weg halen: http://img421.imageshack.us/img421/7919/11lk1.jpg. dit kan ook met subtitel workshop

gkj
9 December 2005, 17:16
hmmm, lukt ook niet. Het progje spreekt over een bad subfile of een unsupported format. Bij 2 verschillende films geprobeerd...

Blackwidowpage
9 December 2005, 17:55
probeer het anders eens met notepad (kladblok). gewoon dubbelklikken op de sub. dan kiezen zoeken naar programma. notepad selecteren. en dan kun je het bestandje bewerken en opslaan als een srt bestand

gkj
9 December 2005, 18:36
nee, lukt ook niet

gkj
9 December 2005, 22:13
bedankt voor de subs maar ik had ze al eens geprobeerd en blijkbaar lopen ze niet synchroon. Via dat toch wel goed progje van je heb ik een poging gedaan om te synchroniseren maar het ziet er naar uit dat ik bijna elke tekstlijn moet aanpassen. Teveel werk dus.
toch bedankt voor alle hulp!

Blackwidowpage
9 December 2005, 22:20
in subtitel workshop ga je in het menu. edit=>timings=set delay.
daar kan je alles in een keer veranderen. door de waarde in te vullen die er af moet of bij op moet.

gkj
9 December 2005, 22:31
Inderdaad maar blijkbaar komen de spaties tussen de subtitels ook niet overeen met de spaties tussen de gesproken tekst.
Ik heb ook al eens de begintijd en de eindtijd veranderd zodat het prog zichzelf schikt binnen die tijd maar ook niet het juiste effekt. Ik zal dan maar mijn beste Engels bovenhalen om wat te kunnen volgen in deze film.

Blackwidowpage
9 December 2005, 23:15
Ja dat kan er zijn veel slechte subs te vinden