Volledige versie bekijken : Pc valt steeds uit.



bartje88
10 December 2005, 12:24
Hallo Allemaal.

Ik heb hier nen pc 1000Mhz.
256Mb geheugen.
Windows xp

2 a 3 keer per uur valt de pc uit, en start zichzelf weer op

het enige wat ik doe is surfen...

Ik heb het al vannaf er windows op staat, dus het ligt niet aan een virus...

De pc is 2dehands.

Mijn cpu word 57 graden, ik weet niet of dit een probleem is?

Met vriendelijke groeten, bart

de jean
10 December 2005, 12:29
temp is hoog tijdens gewoon surfen, maar niet echt te hoog, reden zal elders liggen.

bartje88
10 December 2005, 12:31
Kan het aan mijn geheugen liggen?

Dat hij misschien stuk is?

Baloeke
10 December 2005, 13:29
Verwijder het stof eens uit je computerkast, maar niet met de stofzuiger he. Er bestaan in de handel spuitbussen met hoge druk, special voor gebruik van de computer

bike devil
10 December 2005, 13:39
terug opstarten is meestal de voeding
als je kan test eens met andere voeding

vanic
10 December 2005, 13:56
Ik heb het al vannaf er windows op staat, dus het ligt niet aan een virus...
De pc is 2dehands.


een virus kan altijd ... want om de meeste virusscanners "uptodate "te krijgen moet je op het internet;)

maar inderdaad doe eens wat Baloeke voorstelt... al begrijp ik niet waarom het niet met een stofzuiger mag... want als het echt door "vuil" komt zul je het wel zien in de case en ook op de ventilator(s)

Baloeke
10 December 2005, 14:16
Een stozuiger is te groot om overal tussen te gerakken.
Daar in de pc de onderdelen dicht tegen elkaar zitten is de kans zeer groot dat je onderdelen in je pc gaat beschadigen.

bike devil
10 December 2005, 14:48
nee de reden waarom een pc niet met stofzuiger mag is

statische elektriciteit (http://www.google.nl/search?hl=nl&rls=GGLG,GGLG:2005-30,GGLG:nl&q=statische+elektriciteit&spell=1)

daarom zit ook mb, video kaart enz als je die los koopt in anti statische zakjes

Ghostface
10 December 2005, 16:00
ik heb soms ook datie dat doet..

trebel
10 December 2005, 16:10
Te weinig geheugen om xp te draaien en uw virtueel geheugen verzuipt na 3 hr surf.

compuchrisje
10 December 2005, 19:32
Stof kan idd een oorzaak zijn, omdat dat de koeling belemmert, maar dan start hij zichzelf zeker niet opnieuw op! En als een stofzuiger iets te zwaar zou zijn, kruimeldieven zijn al zeker uit den boze, omdat je dan al in contact moet komen met onderdelen om ze stofvrij te krijgen. Je kan het ook wegblazen, met een haardroger op koude stand, maar wel ervoor zorgen dat je nadien geen onderdelen aanraakt (statische electriciteit!).
Een andere oorzaak kan in het geheugen liggen, zitten de bankjes nog goed? De voeding denk ik is het niet, dan heb je tijdens 't werken ook problemen en crashes, en na verloop van tijd: exitus pc.
Download eens Everest van lavalys: http://www.lavalys.com/
Hier kan je meteen zien of er eventuele haperende onderdelen zijn.

Baloeke
10 December 2005, 20:09
Ik wist dat er nog iets was "statische electriciteit", maar kom en niet opkomen. Sorry he

vanic
10 December 2005, 20:17
doe zo'n dingen op je blote voeten... uiteraard niet op een houten plank.

bartje88
15 December 2005, 23:47
probleem gevonden.

Het is het geheugen

heb er even ander geheugen in getoken, en valt al 2 dagen niet meer uit(y)

bike devil
16 December 2005, 09:45
probleem opgelost

(y)