Volledige versie bekijken : bestandsnamen



reddevel
10 December 2005, 17:21
kan er mij iemand zeggen wat het verschil is tussen de bestandsnamen .pps en .ppt, zijn dit niet allebei powerpoint bestanden??? :crazy:

GuntherS
10 December 2005, 17:23
Ik heb even rond gezocht en vond dit:

Het enige verschil tussen pps (powerpoint show) en ppt (powerpoint presentation) is dat de extentie zegt wat met de powerpoint moet gebeuren.. In edit mode gaan (ppt) of direkt openen in de show modus (pps)

Dit is wat ze er bij rdpslides.com (http://www.rdpslides.com/pptfaq/FAQ00185.htm) over schrijven:

The difference between PPS (PowerPoint Show) and PPT (PowerPoint presentation) files is this:

One ends with an "S". The other ends with a "T". PPT. PPS.

That's it. They're the same other than that.

A PPS is just a PPT file with a different file extension that tells PowerPoint "Open me directly into slide show view, not editing view." You can "convert" from one to the other simply by renaming the files.

It follows, then, that you do need either PowerPoint or the PowerPoint viewer to play back PPS files.

sniffer
10 December 2005, 17:24
ppt is volgens mij het bestand in powerpoint en pps is opgeslaan als diavoorstelling.

dus als je een ppt opent zie je powerpoint met daarin de verschillende pagina's en de pps is de voorstelling die start.

reddevel
10 December 2005, 18:36
ppt is volgens mij het bestand in powerpoint en pps is opgeslaan als diavoorstelling.

dus als je een ppt opent zie je powerpoint met daarin de verschillende pagina's en de pps is de voorstelling die start.
als je een voorstelling maakt in powerpoint en je wil deze opslaan doet hij dat toch altijd in .pps of vergis ik mij hierin???

GuntherS
10 December 2005, 18:38
Standaard wordt het als powerpoint presentatie opgeslagen denk ik.
Maar ik denk ook wel dat je dat kan kiezen bij "opslaan als"

reddevel
10 December 2005, 18:41
The difference between PPS (PowerPoint Show) and PPT (PowerPoint presentation) files is this:

One ends with an "S". The other ends with a "T". PPT. PPS.

That's it. They're the same other than that.

A PPS is just a PPT file with a different file extension that tells PowerPoint "Open me directly into slide show view, not editing view." You can "convert" from one to the other simply by renaming the files.

It follows, then, that you do need either PowerPoint or the PowerPoint viewer to play back PPS files. dus als ik het goed begrijp kan ik de "S" evenvoudig vervangen in de bestandsnaam door de "T"???

GuntherS
10 December 2005, 18:45
Inderdaad ;)

J.W.
10 December 2005, 18:45
als je een voorstelling maakt in powerpoint en je wil deze opslaan doet hij dat toch altijd in .pps of vergis ik mij hierin???

Standaard wordt een presentatie opgeslagen als .ppt
Wilt u deze opslaan als .pps moet u dat zelf instellen bij "Opslaan als".

reddevel
10 December 2005, 19:27
hartelijk bedankt voor jullie hulp. (y) (y) (y)