Volledige versie bekijken : Telenet of ADSL (belgacom)



Rabbit
21 May 2005, 11:46
Hoi iedereen,

Gisteren kreeg ik telefoon van iemand van Belgacom en zij legde mij alle voordelen uit van internet bij hen. Goedkoper en evensnel als belgacom en ik kan mijn e-mailadres behouden bij overschakeling.:o
Momenteel ben ik bij telenet en ben ik eigenklijk tevreden over.
Zou me iemand kunnen vertellen of ik er eigenlijk wel goed zou aan doen om over te schakelen naar adsl, ik verhuis binnenkort, of beter bij telenet blijf????
Wat is het max. om te downloaden bij ADSL en Telenet, kan ik b-news blijven gebruiken, en is de snelheid eigenlijk wel hetzelfde?
Vele groetjes Rabbit.:cool:

Ché
21 May 2005, 12:18
bomanews is voor telenet.
bompanews (is geen joke!) voor adsl

als je over iets tevreden bent, zie ik de noodzaak niet in om te gaan veranderen.

Ché

Martijnc
21 May 2005, 12:32
de snelheid hangt veel af van waar je woont

Kokki
21 May 2005, 17:35
Voordeel zal idd zijn dat je bij Telenet zeker bent van je snelheid. Als je met ADSL te ver van de centrale woont kan het goed zijn dat je hun maximum snelheid niet kan halen ofwel dat de verbinding regelmatig verbreekt. Bij mijn ouders staat de lijn op 1,1 Mb om die reden ipv 4 :(
Voordeel van ADSL is dat alle poorten open zijn en dat je ook van o.a. de Nederlandse en Amerikaanse nieuwsgroepen kan downloaden :) Voordeel van ADSL is ook dat je meer keuze hebt: Versatel, Skynet, EDP,.....

Groetjes

J.W.
21 May 2005, 19:20
Hoi iedereen,

Gisteren kreeg ik telefoon van iemand van Belgacom en zij legde mij alle voordelen uit van internet bij hen. Goedkoper en evensnel als belgacom en ik kan mijn e-mailadres behouden bij overschakeling.:o
Momenteel ben ik bij telenet en ben ik eigenklijk tevreden over.
Zou me iemand kunnen vertellen of ik er eigenlijk wel goed zou aan doen om over te schakelen naar adsl, ik verhuis binnenkort, of beter bij telenet blijf????
Wat is het max. om te downloaden bij ADSL en Telenet, kan ik b-news blijven gebruiken, en is de snelheid eigenlijk wel hetzelfde?
Vele groetjes Rabbit.:cool:

Zal moeilijk gaan, denk ik met een xxx.xxxx@pandora.be email adres bij Belgacom.

Kokki
21 May 2005, 19:29
Da's ook waar JW. Maar wie zegt dat de login niet van het type xxxx@skynet zal zijn? Ik heb trouwens nog niet gehoord dat je een mailadres kan meenemen.

Rabbit
22 May 2005, 11:35
dat meenemen van je e-mailadres is iets nieuw vanaf 1 juni, heeft ze me verteld.

Ik zal maar blijven waar ik ben denk ik!!!

Bedankt voor de raad en reacties.
Groetjes Rabbit

J.W.
22 May 2005, 12:51
Da's ook waar JW. Maar wie zegt dat de login niet van het type xxxx@skynet zal zijn? Ik heb trouwens nog niet gehoord dat je een mailadres kan meenemen.

Dat zal het zeker worden, maar is wel niet hetzelfde als, zoals beloofd, het vroegere emailadres. Dus zal de poster zijn emailadres wel moeten veranderen en terug doorsturen naar zijn kennissen.

Kozzy
23 May 2005, 18:35
Ken iemand die overgeschakeld is van adsl belgacom naar telenet,en ze kan haar email adres van skynet blijven gebruiken

Sille
23 May 2005, 20:40
ik zou bij telenet blijven het is goed koop en vrij snel en telenet heeft ook nadelen maar veel voordelen hoor.

simba
25 May 2005, 11:23
ik was vroeger me mijn telefoon bij belgacom:ben overgeschakeld naar telenet is goedkoper.
internet heb ik ook telenet: nog nooit geen problemen gehad en van adsl hoor ik veel klachten i.v.m. uitvallen ,niet snel genoeg:tja blijf bij telenet zou ik zo zeggen.

greetz simba

piwie999
25 May 2005, 16:42
ik ben nu bij adsl, maar zou graag telenet worden omdat mijn verbinding, net zoals bij de ouders van kokki zeer traag is. Kan ik mijn mailadres van skynet overnemen naar telenet zoals naar het schijnt andersom kan??

ice2
25 May 2005, 17:16
Blijf bij telenet ze zijn gewoon sneller, nu zeker met hun nieuw pakket.
Telenet expressnet turbo. met 30 GB in de maand :d

Alicantina
16 June 2005, 21:50
Bullshit ! ADSL is even snel als de Cable !!!
ADSL Skynet is 5 euro GOEDKOPER dan de Cable !!!
Telenet heb ik (echt letterlijk) buitengestamp !!! Waarom ? Ga ik hier niet verder op in.....prive
Het enige echte verschil is dat je alleen voor ADSL een telefoonlijn nodig hebt.
De snelheid van ADSL is constant, maar veel users creeren zelf wel de nodige problemen door hun eeuwige gepruts en geklooi.
Al eens gesurft op de piekuren met de Cable ? Diegenen die zeggen dat de snelheid gelijk blijft zijn leugenaars.

GuntherS
16 June 2005, 22:11
Olala, hier hebben we duidelijk een fan van ADSL en die een grote hekel heeft aan telenet.
Deze discussie kan eigelijk lang gaan duren want de ene vindt telenet het beste, de andere weer ADSL.
Maar om even mee te doen in het topic ben ik tevreden met telenet! :cool:

jigs
17 June 2005, 11:22
met telenet moet je oppassen
alsje in een buurt woont waar er veel mensen telenet hebben en als die mensen opde zelfde kabel lus zitte dan heb je dikke pech want dan kom je NOOIT aan de snelheid die telenet je beloofd!

daarin tegen dat adsl nooit zijn volle snelheid bereikt dit is vrijwel bekend dacht ik
en is al vele malen getest!

anyway ik denk dat er geen enkele adsl klant is die snelheden haalt van 700kb/sec en bij telenet ga ik hier soms nog dik over maar ik heb dan wel het snelste abonnement dat telenet verkoopt "Telenet Internet ExpressNet Turbo"

MabadosS
19 June 2005, 16:35
Ik vind dat je keuze moet afhangen van welk soort gebruiker je bent.

Als je een gewone surfer bent en content bent van waar je zit, blijf dan.
Ben je niet tevreden, probeer eens iets anders.

Indien je veel upload verbruikt, zou ik eerder naar belgacom gaan, want telenet meet deze waarden apart (en liggen zeer laag) en belgacom niet.

Indien je veel download zou ik bij telenet blijven, zij hebben voor grote downloaders goede formules.

Kokki
19 June 2005, 20:10
Indien je veel download zou ik bij telenet blijven, zij hebben voor grote downloaders goede formules.

En wat zeg je dan van deze ADSL-provider : http://www.realdsl.be/broadband.php

RealDSL - Basic
- 3.3Mbit downstream
- 512kbit upstream
- Dynamic ip
- 1 pop3 account
- 5 aliasses
- eigen .be domein
- 50 meg webspace
- 39€
- ongelimiteerd volume *



Daar kunnen Skynet noch Telenet tegenop. OK, de snelheid is niet zo hoog als die Turbo van Telenet, maar ongelimiteerd volume voor die prijs is zeker niet slecht.
Als je aan ADSL denkt moet je even kijken waar je woont. Midden in 't stad heb je heel weinig kans dat je problemen krijgt met wegvallende verbindingen. Woon je ergens op de buiten,dan is dat een ander verhaal.

jxjxw
19 June 2005, 21:19
ik heb adsl
is snel
goede sevice
goedkoper dan telenet
en vooral zeer weingen kabels en kastjes

herlinde
28 June 2005, 17:48
:evil: ik zelf heb adsl van belgacom en ik moet zeggen ik ben er lang content mee geweest maar nu val hij meer uit dan dat ik hem kan opstarten(crash)

schwung
6 July 2005, 19:57
Een grote troef van telenet is nog steeds hun zogenaamd nachttarief. Ik weet nu niet ofdat ge veel download ja dan nee. Ik zou zeggen, als ge der dan toch content van zijt, houden die zooi!

kurt0015
12 July 2005, 09:03
@Alicantina ik ben van tiscali naar telenet gegaan omdat ik bij adsl normaal 3,3 mb/s kreeg maar omdat ik te ver van die telefoon centrale woonde viel men internet steeds af ik heb toen gebelt naat tiscali weet je wat ze me als oplossing gaven de snelheid verlagen naar 1.1 mb/s toen heb ik gezegt als je men snelheid verlaagt wil ik wel dat ik minder moet betalen per maand a jah want je betaalt toch voor die 3,3 mb/s natuurlijk waren ze daar niet mee akkoord ze hadden dus men internet terug gezet naar 1,1 mbs de volgende dag belde ik weer om te vragen of ze men internet terug naar 3,3 mb/s wouden zetten dit deden ze maar er was een grote maar als alles was dus op eigen risico hier kon ik dus echter niet mee leven dus ben ik omgestapt naar telenet en men internet is altijd even snel heb hier in de straat ma 2 personenen buiten mij die telenet gebruiken ik heb nu telenet expressnet turbo en moet zeggen heb niet te klagen van telenet geef mij ma telenet je betaalt wel wa meer maar je krijgt wel waar voor je geld

Djaxx
12 July 2005, 09:39
Zeker weten, ik heb al 6 jaar telenet en nooit (ernstige) probs gekend! Men neef verkoopt adsl lijnen bij belgacom en die heeft me zelf zeer duidelijk laten weten dat telenet pak sneller is! Voor iemand als mij (dow- en upload veel :D) is snelheid het allerbelangrijkste (a).

Als je het mij vraagt

TELENET :dronken

robby069
12 July 2005, 09:57
als je ergens goed zit raad ik je aan om er te blijven.

AMD
12 July 2005, 11:36
Ik ken iemand die bij Telenet werkt en die heeft me het volgende gezegd:
ADSL:
Als je dicht bij de centrale/node van ADSL woont, dan kan je ADSL proberen. De snelheid is dan redelijk hoog.
Als je er ver van woont dan ligt je snelheid (soms aanzienlijk)lager.

Telenet:
ALs je in een straat/blok woont met weinig/gemiddeld telenetklanten dan ga je supersnel surfen
ALs je ergens woont met veel telenetklanten (hasselt, leuven, ...) dan ga je bij piekuren toch wel serieus langzamer

Verder het volgende nog:
Telenet geeft veel meer en betere support op WiFi (draadloos)internet. ADSL is daar echter zeer beperkt in.
ADSL is weer veel beter in business abonnementen en support hierop, Telenet niet.

Aansluiting/installatie
Telenet is veel makkelijker qua aansluiting en installatie. Gewoon kabelmodem aan, utpkabel erin en alles werkt. Heb je probs, dan kan je je probleem meestal al oplossen door alleen je kabelmodem 10 sec uit stopcontact te trekken en terug in te steken en dan werkt alles terug in 9/10 gevallen.

ADSL, ja das een andere historie. Als je daar probs hebt is het meestal een ramp om het terug in orde te krijgen + je zit met extra drivers ,...

Mvg AMD

jxjxw
12 July 2005, 11:48
ik heb adsl en zeeeeeeeeeeer zelden een probleem
aansluiting is even inplugen aan de telefoon en usb erin soft instaleren en klaar is kees
denk niet dat telenet beter is hoor
support is gewoon gratis en super
snelhier hier in hasselt is 4.6 mbp
ieder zijn ding he

persoonlijk denk ik dat er zeer weinig verschil in zit hoor
voordeel telenet is dat bomanews perfeckt werkt

Frastman
17 July 2005, 12:18
Hoi,

Wel ik heb momenteel ADSL en omdat ik binnenkort verhuis denk ik telenet te nemen.....en mischien het draadloos internet van telenet zijn er hier mensen die daar ervaring mee hebben?

Thx

MabadosS
17 July 2005, 12:21
Hoi,

Wel ik heb momenteel ADSL en omdat ik binnenkort verhuis denk ik telenet te nemen.....en mischien het draadloos internet van telenet zijn er hier mensen die daar ervaring mee hebben?

Thx

Als je tevreden bent van adsl zou ik er bij blijven.

Als je toch naar telenet gaat, laat hen dan gewoon aansluiten en koop zelf de benodigheden voor draadloss internet.
Dat spaart je veel kosten uit.

Als je naar telenet overstapt overweeg dan welk soort verbruiker je bent, Telenet is niet geschikt voor veel upload verbruik!
Snelheid is wel super bij telenet.

Frastman
17 July 2005, 12:47
Als je tevreden bent van adsl zou ik er bij blijven.

Tevreden ben ik wel maar ik zou geen telefoon meer nemen....en dan moet je toch nog een lijn betalen en die is 14€ zonder btw als ik dit alles uitreken 33€ adsl +14€ voor de lijn is dit 47€ zonder btw dit alles komt op 58 met btw dit is toch wat veel!

MabadosS
17 July 2005, 12:49
Tevreden ben ik wel maar ik zou geen telefoon meer nemen....en dan moet je toch nog een lijn betalen en die is 14€ zonder btw als ik dit alles uitreken 33€ adsl +14€ voor de lijn is dit 47€ zonder btw dit alles komt op 58 met btw dit is toch wat veel!

Dan kun je overschakelen naar Telenet, maar onthou goed, als je veel over internet verstuurt (upload), neem dan geen Telenet.

In alle andere gevallen zou ik voor Telenet gaan.

freaky005
28 July 2005, 11:52
Ikzelf ben overgstapt van adsl naar telenet gewoon het feit dat wanneer ik surfte op adsl enrom traag ging en ben nu al een jaar 1/2 overgestapt naar telenet en kan eigenlijk geen klachten opnoemen vind ze zeker niet duur en heb nu het turbo pakket van ben zeer tevreden

Als je 1 ding kan vergelijken met elkaar is dat ze allebei evenduur uitkomen, kijk maar eens naar de abonementskosten in nederland en wat je erbij krijgt qwa down en upload en snelheid