Volledige versie bekijken : geluid



pielo
11 December 2005, 07:22
Hoe kom ik er achter of mijn onboard geluid stuk is.
Nieuw moederbord na 2 week had ik al geen geluid meer.
Weet zit garantie op , maar meschien ligt het wel aan mij ?????
Heb er een losse geluidkaart zolang ingedaan dat gaat prima

amd 64 en werk onder XP

Ivan
11 December 2005, 20:12
Heb je de drivers nog eens geinstalleerd ?

pielo
11 December 2005, 20:20
Ja dat heb ik meerdere keren gedaan, heb ook 1 keer me hele pc opnieuw geinstaleerd...zonder die andere losse geluidskaart maar komt geen geluid uit.
Wou hem al wegbrengen maar omdat hun zeggen doet die het als we er naar kijken wel dat moet ik wat betalen..en als het aan het onboard geluidskaart ligt krijg ik een nieuw moederbord vandaar dat ik het voor de zekerheid ff vroeg,

whoopie
11 December 2005, 20:28
vergelijk eens de driver dat op uw cd-rom v/h moederbord staat, met degene die als recents is uitgekomen op de site v/d fabrikant ! en installeer dan de recenste die er is! maar eerst de vorige driver verwijderen zodanig dat ze niet over mekaar staan

pielo
11 December 2005, 21:48
Heb naar mij mening de nieuwste gedownload maar helaas niks...Heb een Aopen AK86-L/AK86-N moederbord met onboard geluid van realtek heb de drivers van realtek AC`97 Audio A3.60 gedownload die stonden trouwens ook op mijn cd van me moederbord dus kon ????? geen nieuwere vinden

bike devil
12 December 2005, 09:47
kijk eens in je bios of het geluid onboard niet disabled staat?

op enable zetten dus

probeer eens

pielo
12 December 2005, 12:00
hij stond op auto kan alleen op auto of disable ....dus denk dat ik hem dan met een gerust hart morgen maar ff wegbreng .
Denk dat die meschien opgeblazen is want hij deed het later een keer opnieuw opgestart en heeft het niet weer gedaan...ja en zo,n moederbordje kost toch redelijk wat dan mag je wel verwachten dat die langer dan 2 week geluid geeft.

bike devil
12 December 2005, 12:27
Bij apparaatbeheer gekeken ?

staat daar nergens een geel uitroepteken ?

pielo
12 December 2005, 16:53
nee alles staat goed zet er zo even een andere hdd kijken of die het dan wil doen,,,,en anders ben ik bang dat die helemaal niet meer doet,
Want weet het nu ook niet meer maar iedergeval hartelijk dank voor alle moeite.

GR PIELO