Volledige versie bekijken : Harde schijf VOL???????



PorkyFrost
11 December 2005, 15:50
ik heb hier een laptop staan waarvan de harde schijf zogezegd vol is, maar ik heb de grootte van alle bestanden opgeteld en ik kwam nog niet aan 5gb van de 40gb, kan iemand mij zeggen hoe ik die hd weer moet vrijmaken? (liefs geen format :cry:) ps: ik had verborgen bestanden tonen ingeschakeld ;)

Baloeke
11 December 2005, 16:05
Heb je ook je submappen gecontroleerd?
Is je harde schijf niet opgesplits in 2 of meerdere delen?

W1nD0wS 3x P33
11 December 2005, 16:23
Als je een laptop hebt aangeschaft , is de kans groot dat die harde schijf in 2 partities is verdeeld , 1 van ongeveer 30 gig , en dan 1 van ongeveer 5 gig , die laatste is uwe back up partitie , maw , indien ge moet formateren , kunt ge alles terug instellen via dit ârtitie gedeelde , , nu ik denk eerder dat wanneer ge meer programma's gedownload hebt , dat die partitie misschien gebruikt hebt om daarop u programs de installeren , daardoor , krijg je die vermelding .
Die is m'n mening , maar natuurlijk kan er iets anders aan de hand zijn ook , maar ik ben er ten zeerste van overtuigd van m'n mening dat dit wel eens de oorzzak zou kunnen zijn van u probleem .

PorkyFrost
11 December 2005, 17:18
Maar bij deze computer zie ik geen 2e partitie =S

ghost
11 December 2005, 17:31
Start=>alle programma's=>bureau accessoires=>systeemwerkset=>systeemherstel op klikken =>links naar instellingen van systeemherstel op klikken =>dan vink je aan "systeemherstel op alle stations uitschakelen " klik vanonder op toepassen en op ok je sluit uw laptop af en je start terug op en je maakt onmiddelijk een nieuw herstelpunt . Kijk dan eens hoeveel gig erbij is gekomen .
Plus je kunt ook open ie ga naar extra , internet opties klik op cookies verwijderen en daar naast op bestanden verwijderen , dat maakt ook al weer meer plaats.
Edit : je kunt ook ccleaner eens gebruiken

PorkyFrost
11 December 2005, 17:35
Het is dus een laptop waar veel mis mee is, ik kan systeemherstel niet meer starten maar ik heb wel beheerdersrechten,ik heb ze zogezegd niet :cry:

woepi
11 December 2005, 17:36
Laat Ccleaner eens draaien.
http://www.ccleaner.com/

PorkyFrost
11 December 2005, 17:49
Scan is vertrokken, ik hoop dat het werkt ;)
*edit: scan is gedaan en heeft 444.4mb vrijgemaakt

PorkyFrost
11 December 2005, 17:54
En bij systeemherstel staat er:Systeemherstel is door het groepsbeleid uitgeschakeld. Neem contact op met de domeinbeheerder op als u Systeemherstel wilt inschakelen.
aangezien ik beheerder ben, waar kan ik deze inschakelen?

ghost
11 December 2005, 17:56
http://www.planet.nl/planet/show/id=74274/contentid=560401/sc=390f06

PorkyFrost
11 December 2005, 18:48
De scan is voltooid, ik had de worm, ik heb systeemherstel aangepast en ik heb 4gb vrijgemaakt,ik kom nu wel toe maar alles is toch nog niet tip-top :p

ghost
11 December 2005, 18:53
De scan is voltooid, ik had de worm, ik heb systeemherstel aangepast en ik heb 4gb vrijgemaakt,ik kom nu wel toe maar alles is toch nog niet tip-top :p
Zet ook eens een hijackthis logje in de hijackthis forum wie weet ;)

Ghostface
11 December 2005, 19:34
Als je XP hebt kan je bij systeemherstel ook instellen hoeveel geheugen die mag gebruiken (stond standaard volgens mij op 2 GB.. je kan er bijv. 500 MB van maken )

PorkyFrost
11 December 2005, 22:24
Maar systeemherstel staat gewoonweg uit ;)

zomaar
12 December 2005, 05:56
Je zegt: "liefs geen format"? Heb je die pas gedaan dan mss en gepartitioneerd? Dan zou het kunnen dat het gedeelte dat je mist nog niet geconverteerd is of geen stationsletter bevat. klik op:Start/uitvoeren(typ) "compmgmt.msc" open schijfbeheer. .ff checke hiero
OF
Maak je toevallig gebruik van nero en clonedvd? In dit geval zou clonedvd de schuldige wel is kunnen zijn.Die verwijderd dan cache bestanden niet van je hd. Zelfs als clonedvd zo is ingesteld....Nee die zie je niet, maar ze zijn er wel.Verwijder eerst is clonedvd en herstarten. Niet opgelost? Nero er ook af dan en herstarten.Als het niet is opgelost proggies weer installeren dan. Sorry ga ik niet zeggen want dit is een gekend probleem.Beide proggies zijn ok, maar samen lukt het ni altijd.

succes