Volledige versie bekijken : gaming tft scherm



kalashnikov
12 December 2005, 21:33
hallo
ga me ender deze weken een tft scherm kopen
het scherm zal voor 90% gebruikt worden voor gaming

ik had deze schermen in gedachten

http://www.benq.be/products/LCD/index.cfm?product=588


http://www.benq-eu.com/Products/LCD/index.cfm?product=608

Clioke16V
12 December 2005, 21:57
2 ms response time (Gray-to-Gray)
Resolution: Native SXGA (1280x1024)
Viewing Angle 140/135
Contrast: 700:1
Brightness: 300 cd/m2
DVI/D-sub inputsDe milliseconden zijn goed ( zeer goed )
resolutie is normaal voor tft ( goed dus )
kijkhoek vindt ik persoonlijk aan de zwakke kant > mijn is 175 graden ofzo
contrast ( zeer goed, vanaf 500:1 heb je een goed dus 700:1 is beter )
helderheid ( mijn is 290 cd/m², maar dit weet ik nie goed wat het wil zeggen, denk wel dat uw beter is )

Enige nadeel ( als je dit nadeel kan noemen ) vindt ik de kijkhoek.

ik zie dat dit rond de 400 € draait en ik denk dat dit een schappelijke prijs is.

Heezy
12 December 2005, 22:23
Zoals ik zoveel zeg, op enkel de specs van de fabricant mag je niet afgaan. En vergeet ook niet dat de response time hier om G-G waarden gaat, en niet black-to-white. En ja, gamen... ik zegget nog eens, ik vind de kleurruimte van een scherm even belangrijk, want van ghosting ,vind ik persoonlijk, is geen sprake meer van bij de laatste TFT's.

Maar BenQ maakt enorm goede schermen zene, en dit zijn ook bangelijke TFT's, maar wil je een volledig verslag, dan kan je best op een degelijke site een goede review nalezen.

En die cd/m² staat voor candela per m² en geeft de lichtopbrengst op. Als je dus 300/700 doet, krijg je de donkerste waarde van het scherm ~ 0.43 cd/m².

Clioke16V
12 December 2005, 22:56
Zoals ik zoveel zeg, op enkel de specs van de fabricant mag je niet afgaan. En vergeet ook niet dat de response time hier om G-G waarden gaat, en niet black-to-white. En ja, gamen... ik zegget nog eens, ik vind de kleurruimte van een scherm even belangrijk, want van ghosting ,vind ik persoonlijk, is geen sprake meer van bij de laatste TFT's.

Maar BenQ maakt enorm goede schermen zene, en dit zijn ook bangelijke TFT's, maar wil je een volledig verslag, dan kan je best op een degelijke site een goede review nalezen.

En die cd/m² staat voor candela per m² en geeft de lichtopbrengst op. Als je dus 300/700 doet, krijg je de donkerste waarde van het scherm ~ 0.43 cd/m².
@ Heezy > dus ik heb 290/500 dus kom ik uit op 0.58 > is dat dan beter dan de BenQ ?

Heezy
12 December 2005, 23:29
Nee, de zwartwaarde moet zo laag mogelijk zijn, hoe hoger de minste lichtopbrengst, hoe meer zwart op grijs lijkt.

Clioke16V
12 December 2005, 23:46
Dus de BenQ is beter dan mijn samsung > bedankt weer iets bijgeleerd se

ikbenben
16 December 2005, 16:30
Ik heb een 19" Benq FP937s+ en ben er echt héél tevreden van (y) :cool:

eventure
16 December 2005, 17:07
schoon schermpke!
Robbe