Volledige versie bekijken : patities en/of VMware



obuh
12 December 2005, 22:36
Alvast bedankt vr alle hulp!

Zijn 4 partities (os+programs voor 1 user) (data voor 1ste user) en (os+progamma's voor andere gebruiker) (data 2e gebruiker) voldoende als bescherming tegen trojans+virussen+spyware enz om zeker te zijn dat een infectie vd ene, de andere gebruiker niet beinvloed? Of komt hier VMware aan te pas?

Situatie : 2 gebruikers op 1 pc , werkende met XP,

1ste user werkt nogal professioneel, gebruik makende van VPN verbindingen met de servers op de universiteit ed., met zéér belangrijke data en professionele programma's...

2e, ikzelf, onder andere account, gebruik ons beestje meer voor 'gevaarlijkere internet toepassingen' , veel downloads v oa 'gratis' programma's voor allerhande muziek en video toepassingen en dus ook de beschikbare data zelf...

Na verscheidene virussen, spyware, trojans, crashes, nieuwe harde schijven, formateren en allerhande onprettige en tijdrovende gebeurtenissen, door slechte beveiliging en onvoorzichtig omspringen met permanente internetverbindingen van mijnentwegen besluiten we dus voor de beter aanpak onder het moto Beter voorkomen dan genezen!

Nieuwe 200GB schijf, geformatteerd, 4partities aangemaakt, avg scanner, hitman pro, spywareblaster, spybot, backups met Norton Ghost ... Klaar voor de strijd?
Of moet een Virtual Machine de 1ste gebruiker beschermen tegen het geknoei vd 2e, door de 2e gebruiker enkel te laten werken in zijn "mapje" door steeds 1st de VM op te starten?!
Groetjes,
hardleers...

Beamerke
13 December 2005, 17:14
Wel.....je kan zoveel partities aanmaken als je wil, maar dat gaat de andere gebruiker niet beschermen.
Als je graag experimenteert, zou ik dat doen in VMware.

obuh
14 December 2005, 12:26
Vreesde ik al voor... Hoop maar dat ik die VM ingesteld krijg en leer mee werken.
Als er iemand andere ideeen heeft als beveiliging, altijd welkom!
Op de langen duur draaien er meer programma's om van die "lolbroeken" tegen te gaan waarvan niemand niet snapt waarom ze zich willen bewijzen door andere vredelievende zielen te kl*ten...