Volledige versie bekijken : problemen met afspelen lost



juniorke
13 December 2005, 17:56
ik heb van iemand een dvdrw gekregen waarop de eerste 12 afleveringen van lost op staan maar ik kan deze niet bekijken op tv, met media player en dergelijke ook niet, enkel met bsplayer. Kan ik daar mischien iets aan veranderen zodat ik ze eventueel op dvd kan branden en wel op mijn tv kan bekijken?

creature2you
13 December 2005, 18:08
je dvd speler zal geen rewritebles afspelen denk ik..mediaplayer speelt zowiezo geen dvd...bs player wel,je moet eens op je dvd speler die aan je tv hangt kijken wat die allemaal afspeelt ...dvd+...dvd_ en of rewritebles

groetjes;)

juniorke
13 December 2005, 18:15
hij speelt nogtans wel rw dvd+ en dvd- af, ik had geen eerdere problemen,

nielsvandesype
13 December 2005, 18:19
Pas op windows media player kan WEL dvd's afspelen maar voor die plugin moet je betalen. Het probleem zou ook kunnen zijn dat de persoon van wie je hebt de dvd heeft gebrand zodat die enkel maar in dvd-rom's afspeelbaar is.(ik heb dat ook voorgehad bij het branden van een gencrypteerde (weet niet of het juist geschreven) dvd gevolg niet aftespelen op tv. Dvd-spelers kunnen wel dvd+r lezen hoor. Je moet gewoon in de handleiding van je dvd-speler kijken welke formaten hij kan afspelen.

GuntherS
13 December 2005, 18:21
Zijn het wel degelijk DVD-bestanden die erop staan en geen .AVI formaat?
Want dan lukt het niet op je DVD-speler (enkel als hij Divx-compatible is)

juniorke
13 December 2005, 18:27
ja idd je hebt gelijk, ze zijn nog in AVI formaat maar winavi kan ze niet converteren? Zou dat eventueel te wijten kunnen zijn door geen goede codex te hebben? of ligt het aan iets anders

creature2you
13 December 2005, 18:28
dan zal je even op zoek moeten naar de juiste codecs

juniorke
13 December 2005, 18:31
weet jij toevallig waar ik die kan vinden? en welke ik nodig zou hebben want ik heb er gn flauw idee van

GuntherS
13 December 2005, 18:57
Hier heb je de meest gebruikte codecs, dit zou het moeten doen:
http://www.free-codecs.com/K_Lite_Codec_Pack_download.htm
(http://www.free-codecs.com/K_Lite_Codec_Pack_download.htm)

juniorke
13 December 2005, 19:10
heb codecs geinstalleerd maar gspot geeft het signaal "rendering failled" ???
nu weet ik ook niet meer wat gedaan hoor

juniorke
13 December 2005, 22:34
niet alleen het converteren van de lost bestanden lukt niet maar ook het samenvoegen met virtualdub geeft hij foutmelding. heb nogtans de codecs geinstalleerd maar winavi zegt nog altijd dat het de verkeerde codecs is of een fout in het bestand. Wat kan ik hier eventueel aan doen?

GuntherS
13 December 2005, 22:37
ik heb van iemand een dvdrw gekregen waarop de eerste 12 afleveringen van lost op staan maar ik kan deze niet bekijken op tv, met media player en dergelijke ook niet, enkel met bsplayer.

Met BS-Player kan je hem wel helemaal zien?
Het kan ook zijn dat er ofwel iets mis is met de films zelf ofwel is je DVD-schijfje moeilijk leesbaar door krassen, vlekken,...

juniorke
13 December 2005, 22:42
de optie vlekken en krassen is ook uitgesloten, daar had ik ook al aan gedacht, ik vind het gewoon raar dat ik hem met bsplayer wel kan afspelen maar niet met wmp of poverdvd en ook niet kan converteren van avi naar dvd. Het is een echt raadsel voor mij. Hopelijk kan iemand mij helpen