Volledige versie bekijken : hoe een menu maken



Sille
13 December 2005, 23:00
allo mensen kheb hier alle afleveringen van lost liggen van seizoen 2 en kwil der nu een menu van maken zodat ik kan selecteren welke aflevering ik wil bekeken ik ben nu bezig met ze allemaal te converte met winavi ik doe het een voor een dan is het niet aan 1 stuk door dus kan ik ze een voor een in het menu zetten denk ik of hoe doe ik dit ?? heeft er iemand een handleiding ofwat info klaar voor mij alvast bedankt

creature2you
14 December 2005, 00:16
gebruik tmpgenc dvd author(ik kan je wel aan het prgm helpen want bij downloads werkt de link niet meer geloof ik)..het is vrij simpel in omgang,je moet enkel zorgen dat je avi een mpeg 2 is..anders kan je ze niet omzetten(dit gaat ook met winavi;) )

keuzemogelijkheden:

je kan een foto nemen als achtergrond die dan verschijnt zodra je de dvd in je speler steekt
je kan een achtergrondmuziekje toevoegen dat idem afspeelt van de moment dat je beginscherm opstart
je kan een menu maken naargelang de grootte van je schijfje...je kan die menuutjes apart nog eens bewerken....etc etc..

ik denk dat het wel een goede oplossing is voor je probleem

veel succes

Sille
14 December 2005, 20:38
jup das mss wel een goede oplossing je mag mij een pm stuuren als je wil ;)

2B's
14 December 2005, 21:14
DJ Sille. Als het nog avi filekes zijn dan moet je die eerst omzetten naar Mpeg files. Daarna gebruik je gewoon (en dat is kinderlijk makkelijk) DVD lab pro en dan is het maken van zo'n menu kinderspel. Kwestie van een bepaald programma gewoon te zijn neem ik aan.

Sille
15 December 2005, 23:03
ja kzen bezig met ze allemaal om te zetten dus dan zallek het wel doen he

Sille
17 December 2005, 23:55
DJ Sille. Als het nog avi filekes zijn dan moet je die eerst omzetten naar Mpeg files. Daarna gebruik je gewoon (en dat is kinderlijk makkelijk) DVD lab pro en dan is het maken van zo'n menu kinderspel. Kwestie van een bepaald programma gewoon te zijn neem ik aan.

kheb alles omgezet naar dvd formaat maar nu moet jij mij toch eens uitleggen hoe het werkt hoor ik snap het niet echt ;)

2B's
18 December 2005, 20:25
http://www.mediachance.com/download.htm DVD lab pro kan je hier afhalen. Het is een dertig dagen werkende full versie, daarna moet je een licentie kopen of zoeken. Meer informatie over het maken van een DVD menu via het lab kan je vinden op http://www.extradvd.nl/html/dvdlab.htm Je komt rechtstreeks op de inormatie die je stap voor stap begeleiden zal.

Sille
18 December 2005, 21:11
deze gaat wel aleen over het ondertitelen dat is wel gelukt met winavi enz is alles omgezet hoor het probleem is dat ik niet weet hoe ik met da programma een menu moet aanmaken

2B's
18 December 2005, 23:53
Sorry Dj, even een verkeerde link gebruikt en toch niet helemaal. In plaats van DVD lab pro op te starten met simply movie, gebruik je Normal (= vts & movie) VERGEET ECHTER DAARBOVEN NIET AAN TE DUIDEN DAT JE FILM IN PAL MOET STAAN, TENZIJ JE NATUURLIJK LIEVER NTSC HEBT. Op het ogenblik dat je ok klikt, ben je in de basis van het programma. Je moet je mpg files inladen door links onderaan op het mapje te klikken en je files op te laden. Dat mogen ook VOBS bestanden zijn. Aan de linker zijde zie je een venster (bovenste) met daarin PROJECT. Onder VTS1 zie je 'movie' en daaronder 'menu'. Klik op menu en in het rechter venster verschijnt een zwarte achtergrond met kader. Helemaal onderaan vindt je tab bladen terug - achtergronden - objecten - plug inns. Je kan ze voor de aardigheid eens uit proberen. Klikken of slepen is hier de opdracht. De film zelf of de hoofdstukken sleep je naar de titel of foto die je gebruikt voor het opstarten van de film of het hoofdstuk (bijv 'start') Je zult zien dat er een kadertje rond de titel komt. Je moet wat experimenteren met dat alles maar je zult zien dat het eigenlijk eenvoudiger is dan het zich voordoet. Als alles naar wens is, klik je helemaal bovenaan op "project" en compile dvd. Je laat het programma zijn werk doen tot je ziet dat het project klaar is. Dat kun je zien in het middelste venster. De rode balk geeft de verwerking van de conversie aan. Je kunt met dvd lab pro rechtstreeks op je DVD branden, het hoeft dus niet noodzakelijk met nero of alcool te gebeuren. Enfin, meer informatie nodig? Geeft maar een seintje.